یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهر خرم‌آباد علاوه بر معابر کم‌عرض با معضل کمبود پارکینگ خودرو مواجه است و محدودیت خیابان‌ها و مناطقی که امکان توقف خودرو در آنجا وجود دارد باعث می‌شود که مردم سرگردان، از هر نقطه‌ای برای توقف استفاده کنند و نصب تابلوهای «توقف مطلقاً ممنوع» و «حمل با جرثقیل» در بسیاری از خیابان‌های خرم‌آباد باعث شده تا رانندگان از اندک فضای موجود نیز نتوانند استفاده کنند این در حالی است که بسیاری از بانک‌ها، ساختمان پزشکان و داروخانه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید در مرکز شهر خرم‌آباد از جمله در خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل پل حاجی تا چهارراه فرهنگ، خیابان شهدای شرقی و خیابان مطهری واقع شده‌اند که روزانه شهروندان زیادی به این قسمت شهر مراجعه و به دلیل نبود پارکینگ برای پارک خودرو دچار سردرگمی می‌شوند و با جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند
مشکلات تردد و رانندگی در خرم‌آباد جدای از معضل خیابان‌های کم‌عرض، نبود پارکینگ‌های طبقاتی هم به رعایت نکردن قوانین از سوی مردم برمی‌گردد، هم نارسایی و نابسامانی قوانین راهنمایی و رانندگی و هم به مجریان قانون یعنی پلیس.
پلیس و قوانین راهنمایی باید موجب روانی ترافیک و آرامش روانی مردم شوند نه اینکه پلیس با برخی کارهایشان موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورند. جریمه‌های رانندگی در خرم‌آباد نسبت به جمعیت آن بالاست و این موجب نارضایتی برخی شهروندان شده است. مشاهده می‌شود رانندگان برای توقف چنددقیقه‌ای که مزاحم رفت‌وآمد دیگران نیست و آسیبی به ترافیک نمی‌زند با برخورد سختگیرانِ پلیس و جریمه روبرو می‌شوند. کمین کردن مأموران در برخی از نقاط شهر و ترجیح جریمه محوری بر آموزش محوری از سوی راهنمایی و رانندگی خرم‌آباد یکی دیگر از گلایه‌های مردم است که همواره مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.
در حالی که فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از ابلاغ اجرای طرح ساماندهی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در کشور خبر داده و خواستار بازنگری اساسی در تابلوهای «توقف مطلقاً ممنوع» و «حمل با جرثقیل» شده و اعلام داشته که این تابلوها هم باید به حداقل برسند و فقط در مکان‌های ضروری نصب شوند و در مکان‌هایی که نصب این تابلوها ضروری است، باید این تابلوها زمان‌دار شوند، ولی تاکنون بازنگری در این تابلوها در خرم‌آباد صورت نگرفته و تابلوهای «توقف مطلقاً ممنوع» و «حمل با جرثقیل» در خیابان‌هایی از خرم‌آباد نصب گردیده‌اند که این خیابان‌ها فقط در ساعتی مشخص زیر بار ترافیک می‌رود و نیازی نیست در تمام ساعات شبانه‌روز این تابلوها کارایی داشته باشد از جمله خیابان شهدای شرقی، خ انقلاب، خ 17 شهریور، سه راه مطهری تا سه راه کاشانی، خ آیت اله کاشانی و خیابان‌های اطراف بیمارستان شهید رحیمی و آیت اله مدنی و بیمارستان شهدای عشایر، خیابان امام (ره)، جلوی مساجد موقع نماز و ... که لازم است هرچه سریع‌تر مورد بازنگری قرار گیرند.
نکته دیگر رفتار خلاف قانون راهنمایی و رانندگی خرم‌آباد در حمل با جرثقیل در مکان‌هایی که انتقال خودرو به پارکینگ الزامی است آن است که طبق قانون انتقال باید با دستور کتبی افسر پلیس و برگ جریمه باشد و جرثقیل‌دار حق ندارد بدون حضور افسر پلیس و دستور کتبی نسبت به جابجایی خودرو اقدام کند و حتی تحویل گرفتن خودرو توسط پارکینگ دار بدون قبض و دستور پلیس نباید صورت گیرد و در غیر این صورت علاوه بر، برخورد با پلیس، حق شکایت نیز برای مردم محفوظ است ولی گاها" مشاهده می‌شود که جرثقیل‌دار به همراه یک سرباز وظیفه بدون حضور افسر پلیس اقدام به جابجایی غیرقانونی خودرو می‌کنند و وسیله نقلیه را تحویل پارکینگ می‌دهد. نکته دیگر حمل غیراستاندارد خودروهاست که باعث وارد شدن صدمات زیادی به خودروها می‌شود در صورتی که باید از خودروهای ویژه دارای تجهیزات کافی استفاده شود.
مسئولان راهنمایی و رانندگی و مدیران شهرداری بپذیرند که اعمال مجازات و جریمه‌های سنگین برای حل مشکلات و معضلات رانندگی و کاهش ترافیک کارساز نیست بلکه باید تلاش کنند تا خدمات شهری از جمله تعریض معابر، پارکینگ و ... به نحو مطلوبی به شهروندان ارائه شود تا زمینه تخلف کاهش یابد.
امیدواریم هرچه سریع‌تر تدابیری برای کاهش نارضایتی مردم از نحوه برخورد سختگیرانه ماموران راهنمایی و رانندگی خرم‌آباد اندیشیده شود.

 محمدرضا گودرزی

دیدگاه‌ها  

#1 کلانشهر خرم اباد 1396-04-17 08:09
خدا پدرتو بیامرزه والا ما اینقدر جذیممون کردن تو این خیابونای ذکر شده دیگه ترجیح میدیم پیاده بریم این خیابونا
نقل قول کردن
#2 حسن 1396-04-17 08:22
افسران نیروی انتظامی به خیابان باریکی که به بازار منتهی می شه چرا سر نمی زنند که همیشه در سربالایی در دو طرف خیابان که اتفاقا توقف ممنوع است همیشه خودرو پارک شده و موجب ایجاد ترافیک در خیابان روبروی شهرداری می شوند
نقل قول کردن
#3 . 1396-04-17 11:31
پلیس راهنمایی و رانندگی بهتره بجای جریمه کردن بفکر روان کردن ترافیک باشه
نقل قول کردن
#4 سعید 1396-04-17 12:19
انگار شورای ترافیکی در این مرکز استان وجود نداره ساحلی علوی هم وضعیت خوبی نداره.بعضی جاها معلوم نیست یک طرفه است یا دو طرفه.یه پارکینگ درست وحسابی هم که نداره این شهر
نقل قول کردن
#5 حقوق شهروندی 1396-04-17 14:46
واقعا این تابلوهای حمل با حرثقیل به آینه دق تبدیل شده اند .
نقل قول کردن
#6 علی 1396-04-17 15:31
واقعا بعضی جاها مثل کوچه وسط مطهری یک طرفه کردنش مسخره اس.فکر می کنم باید ماشینها سیستمی داشته باشند که در صورت نیاز روی درختها پارک کنند والا جایی برای پارک نیست.ترا بخدا یه کم بفکر مردم باشید.
نقل قول کردن
#7 اکبر-ظ 1396-04-17 16:50
هزینه جریمه ها هیچ تناسبی با درامد مردم ندارد .
نقل قول کردن
#8 احمد ساکی 1396-04-18 16:17
خدا پدرتو بیامرزه، حرف دل چندیدن ساله مردم بی زبون خرم اباد در چندین جمله به بهترین نحوه به نگارش دراوردی، باشد که مسولین بی خیال خرم اباد کاری کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا