یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بدون مقدمه؛ حدود ۱۷ میلیارد تومان شهرداری الیگودرز به تأمین اجتماعی بدهکار است که بخشی از آن نیز جرائم دیرکرد می‌باشد.
اما ابتدا از شهرداری شروع می‌کنیم که نه‌تنها اقدامی جهت پرداخت بدهی معوقه نکرده بلکه نسبت به پرداخت بدهی جاری نیز کوتاهی می‌کند، بدهی که قبلاً از حقوق کارگران و قرارداد پیمانکاران کسر شده است اما به‌حساب تأمین اجتماعی واریز نشده تا امروز به ۱۷ میلیارد تومان برسد و حتی سازمان تأمین اجتماعی با تهاتر طبقه آخر میلاد نور و نیمی از طبقه سوم به‌عنوان تنها باقی‌مانده سهم شهرداری از ساختمان میلاد نور بابت بخشی از بدهی‌های این نهاد موافقت نکرده است و شاید نوبت به تملک ساختمان شهرداری برسد و آغاز اسکان در مکان استیجاری برای این نهاد رقم بخورد.
اما بد نیست بدانید سهم شهرداری در ساختمان میلاد نور ۵۲ درصد بود که بخشی از آن بابت مطالبات زمین پایانه به طلبکار واگذار شد و چند باب از مغازه‌ها نیز بابت شکایت مالکان میدان آزادگان به طلبکار واگذار شد و مابقی مغازه‌ها نیز بابت مطالبات گذشته تأمین اجتماعی به این سازمان اعطاء شد.
اما تأمین اجتماعی هم در این بین برای دریافت مطالباتش از تمدید اعتبار و تعویض دفترچه درمان کارکنان و کارگران شهرداری خودداری می‌نماید،‌ در صورتی که طبق قانون تامین اجتماعی مطالبات خود را باید از مجرای قانونی وصول نماید و در این میان کارکنان و کارگران هم چند ماهی است که گرفتار بیماری هستند و حتی بازنشستگان شهرداری دستشان از همه‌جا کوتاه شده و قربانی اختلاف مالی شهرداری و تأمین اجتماعی شده‌اند.
همچنین شنیده‌شده برای کاهش مبلغ حقبیمه‌ها شهرداری لیست کارکنان را با حداقل دستمزد به تأمین اجتماعی اعلام نموده به‌طوری‌که در صورت فوت و از کار افتادگی و بازنشستگی کارگر و یا کارمندی باید به مبلغ حداقل دستمزد قناعت کند که این ظلم به مجموعه زحمت‌کش شهرداری می‌باشد.
اعضای فعلی شورای شهر هم که در صحنه انتخابات دوباره به دنبال آزمودن بخت خود هستند سرگرم تبلیغات می‌باشند و گویا فراموش کرده‌اند که این نابسامانی در نتیجه ضعف عملکرد آن‌هاست؟!
اما سخنی با داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شورای شهر؛
آقایان و خانم‌هایی که برای عضویت در شورای شهر ثبت‌نام کرده‌اید،‌ ابتدا بفرمایید برای این معضل که تنها یکی از ده‌ها مشکل شهرداری می‌باشد چه خواهید کرد و چه برنامه‌ای در پیش دارید؟! معضلاتی که با به رخ کشیدن روزمه و تحصیلات و ... و همچنین نقد بدون راهکار رفع نخواهند شد.
بر اساس اعلام مسؤولین تأمین اجتماعی؛ اگر چنانچه شهرداری بتواند حداقل مبلغ بدهی ماه جاری را به‌حساب تأمین اجتماعی واریز نماید این سازمان نسبت به رفع مشکل اقدام خواهد نمود اما در حقیقت سازمان تأمین اجتماعی شایسته است بر اساس قانون عمل نموده و وصول مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری نموده و نسبت به رفع مشکل بیمه‌شدگان شهرداری که در این بین هیچ قصوری متوجهشان نیست اقدام نماید.
عباس شاه‌عليهمچنین گویا مهلتی برای پرداخت بدهی‌ها و استفاده از تخفیف ویژه تعیین‌شده که اگر شهرداری از این فرصت استفاده نماید بخش عمده‌ای از جرائم بخشوده می‌شود ولی گویا اعضای شورای شهر فراموش کرده‌اند که بدهی ۵۰۰ هزارتومانی بابت زمین پایانه به دلیل سهل‌انگاری پرداخت نشد تا روزی که به حدود ۲۵ میلیارد ریال افزایش یافت و در نهایت با حکم قضایی چندین مغازه از ساختمان میلاد نور بابت این مطالبات به مالکین واگذار شد و زمین میدان آزادگان هم که سرنوشتی جداگانه دارد و ...

عباس شاه‌علی/ اليگودرز 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا