یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اندک زمانی است که بحث کلان‌شهر شدن خرم‌آباد در فضای مجازی و حقیقی راه افتاده است. عده‌ای برای این کار کمپین تشکیل داده و امضای شهروندان‌ را برای آن جمع کرده‌اند. افرادی هم از اهتمام و تلاش خود برای کلان‌شهر شدن از طریق وزیر راه و شهرسازی و به‌صورت بخشنامه‌ای و دستوری خبر می‌دهند، بعضی دیگر شیفته و شوق‌مند بنر و بیانیه دادند که‌ به‌به و چه‌چه کلان‌شهر شدیم و دست‌مریزاد و حبذا! بی‌آنکه آش کلان‌شهری به دار و به بار باشد.
فارغ از اینکه کلان‌شهر شدن خرم‌آباد خوب است یا بد، قبل از آن باید کلان‌شهر و خصوصیات آن را بشناسیم.
 http://yaftenews.ir/images/95/1-95/shahr%205.jpgکلان‌شهر یا متروپولیس عنوانی است که در مورد شهرهای بزرگ و پرجمعیت به‌کار می‌رود. یک کلان‌شهر معمولاً از یک شهر مرکزی و تعدادی شهر و شهرک اقماری تشکیل شده‌است. کلان‌شهرها معمولاً از اهمّیّت سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی زیادی برخوردارند و از مراکز مهم اقتصادی و تجاری هر کشور به‌حساب می‌آیند. همچنین کلان‌شهرها دارای امکانات ورزشی، فرهنگی، آموزشی و گردشگری مناسب و در خور توجه هستند. این واژه ابتدای قرن نوزدهم توسط گاتمن در آمریکا‌ وارد‌ فرهنگ جغرافیای شهری شد.
"کلان‌شهر" در ایران اما تعریف قانونی دیگری دارد. در ایران کلان‌شهر به شهری اطلاق می‌گردد که یک‌میلیون نفر و یا بالاتر جمعیت داشته باشد. امّا در 1388 با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری طی مصوبه 02/100/4219 کلیه شهرهای با جمعیت بالای پانصد هزار نفر هم کلان‌شهر محسوب می‌شوند؛ بنابراین مصوبه بدون توجه به دیگر ویژگی‌های کلان‌شهرها، تنها بر اساس شاخص جمعیت کلان‌شهرهایی تازه‌پا به عرصه جغرافیای شهری گذاشتند که فاقد زیرساخت‌های دیگر کلان‌شهری بودند. بر اساس آخرین سرشماری جمعیت شهر خرم‌آباد و شهرهای تابعه از نظر سیاسی اندکی بیش از ۵۰۰ هزار نفر است. بیرانشهر، سپیددشت و زاغه شهرهای اقماری خرم‌آباد هستند. فاصله سپیددشت تا خرم‌آباد ۸۵ کیلومتر و فاصله شهرهای زاغه و بیرانشهر چیزی حدود چهل کیلومتر است.
خرم‌آباد از نظر جمعیتی ۲۳ امین شهر کشور است و جالب اینکه اسلامشهر تهران در رتبه نوزدهم شهرهای پر جمعیت ایران قرار دارد.
اگر بر اساس قوانین وزارت مسکن و شهرسازی حساب کنیم خرم‌آباد با شهرهای زاغه و بیرانشهر و سپیددشت و همه روستاهای این شهرها واجد شرایط کلان‌شهری هست و باید از مزایا و مواهب کلان‌شهری برخوردار شود.
 
اما تعریف کلان‌شهر تنها بر اساس جمعیت تعریفی شکننده و سیال خواهد بود و با توجه به تغییرات سیاسی در ساختار جغرافیای سیاسی استبعادی ندارد که مثلاً با جدا شدن سپیددشت حدنصاب جمعیتی لازم برای کلان‌شهری از بین برود. گذشته از آنکه گفته می‌شود سالانه حدود بیست هزار نفر مهاجرت از خرم‌آباد به استان‌های دیگر داریم. گر چه قوانین مسکن و شهرسازی به‌روشنی بر اساس شاخص جمعیتی کلان‌شهر را تعریف می‌کنند اما واقعیت آن است که مؤلفه‌های مؤثر دیگری نیز وجود دارد که در نبود آن مؤلفه‌ها کلان‌شهری فقط صوری و تئوری است.
وجود صنایع مادر و ملی، سهم مؤثر در تولید و رونق اقتصادی، مراکز مهم و تأثیرگذار فرهنگی و هنری، ورزشگاه، سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، فرودگاه، هنر مؤلف و... دیگر آیتم‌هایی هستند که متخصصین امور شهری آن‌ها را برای کلان‌شهر ضروری می‌دانند.
بافت و مبلمان شهری، ساختمان‌سازی بر اساس اِلِمان‌های بومی و ملی، راه‌های مواصلاتی و شهری نیز از همین دست مؤلفه‌ها هستند.
با توجه به تعاریف مبتنی بر علوم اجتماعی و جغرافیای سیاسی و نیز قوانین و آئین‌نامه‌های کشوری وزارتی سؤالی که در ذهن شکل می‌گیرد این است که شهری با خصوصیات جغرافیایی و سیاسی خرم‌آباد ابتدا باید کلان‌شهر اعلام شود و بعد مؤلفه‌های موردنیاز کلان‌شهری برای آن اقامه شود یا اینکه نه شایسته است ابتدا آنچه را که برای کلان‌شهر شدن موردنیاز است فراهم آوریم و بعد خرم‌آباد را کلان‌شهر اعلام کنیم؟
در نبود کارخانه‌ها و صنایع مهم و ملی، ورزشگاه‌های شاخص، مراکز فرهنگی و نیز عدم سامان‌دهی جاذبه‌های گردشگری، مبلمان شهری نامناسب... کلان‌شهر شدن با دستور و بخشنامه وزیر و وکیل مثل نمره بیست املایی است که هنوز نوشته نشده است.
 فرض می‌کنیم همین امروز طبق بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی شهر خرم‌آباد یکی از کلان‌شهرهای ایران محسوب شود، چه اتفاقی برای شهر و شهروندانش رخ می‌دهد؟ آیا خودبه‌خود گره‌های ترافیکی شهر از میدان بیست و دوم ‌بهمن تا میدان امام حسین گشوده شده و شاهد حمل‌ونقلی روان و بی‌وقفه خواهیم بود؟
آیا صرفاً با اعلام کلان‌شهر شدن خرم‌آباد ترافیک گیج‌وگنگ و کلافه کننده بعدازظهرهای تقاطع سی متری و خیابان شفا مرتفع خواهد شد و دیگر شاهد رانندگانی عصبی و خشمگین که پشت خودروهای رنگارنگ فقط در فکر پیش راندن مرکب خویش هستند نخواهیم بود؟
آیا تا به حال شهری بوده است که به‌صورت دستوری و بخشنامه‌ای به کلان‌شهر تغییر ماهیت داده و بدون ایجاد شرایط و ضوابط کلان‌شهری در مدار توسعه و پیشرفت قرار گرفته باشد؟
 مادامی که در تمام شهر حتا یک پارکینگ عمومی و قابل دسترس و ایمن برای شهروندان وجود ندارد و نیز با توجه به موازین هندسی و مهندسی ترافیک حتا از داشتن تابلوهای راهنما هم محرومیم و آن مقدار تابلو هم که وجود دارند بیشتر سبب سردرگمی و پریشانی می‌شوند قصه کلان‌شهر شدن چگونه می‌تواند باعث جذب گردشگر و سرازیر شدن سامان و سرمایه به این شهر شود؟
 مسافر شهرستانی کافی است پنج‌متر فاصله کنارگذر و زیرگذر شریعتی یا شقایق را اشتباه براند تا در لابیرنت تو‌ در توی شهر خرم‌آباد گیر بیفتد.
یکی از خصوصیات کلان‌شهرها فاصله‌گیری از زندگی فردی و پیوستن به زیست اجتماعی و همگانی است، آیا باید ابتدا با آموزش و ایجاد بسترهای لازم و کارهای فرهنگی شهروندانی کلان نگر تربیت کرد یا اینکه نه چنین امری نیاز نیست و با اعلام کردن کلان‌شهر خودبه‌خود شهروندانی با رفتارهای همگانی و اجتماعی خواهیم داشت که نفع جامعه و شهر را بر نفع شخص و فرد ترجیح می‌دهند؟
بیش از سه دهه است که طرح تعریض خیابان انقلاب_ متصل به سه‌راه اسدآبادی _منتظر عقب‌نشینی چند واحد مسکونی و تجاری است و از باب اهمال و غفلت از این مهم سال‌هاست که مردم از حدفاصل سه‌راه اسدآبادی تا ابتدای دیوار پادگان ۰۷ هرروز شاهد ترافیک و ازدحام مردم و وسایط نقلیه هستند!
فکر کنید خرم‌آباد کلان‌شهر شده است و الان شما در سه‌راه اسدآبادی هستید و مسافری تهرانی از شما آدرس دریاچه کیو را بپرسد!
با هیچ زبانی قادر به دادن آدرس نخواهید بود و چه‌بسا که اگر سعی کنید آدرس بدهید مسافر بیچاره را بیشتر سر در گم کنید، حداقل پنج بار باید به چپ و راست و پنج بار سمت بالا و سمت پایین کنید!
ساده‌ترین روش این است که با مسافر تا جلوی بیمارستان شهدای عشایر هم‌سفر شوید و از آنجا آدرس دریاچه را بدهید.
در زبان فارسی مثلی هست که با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود، معنای دیگر این جمله آن است که باید آردی و آبی و شعله‌ای و شکری باشد تا کدبانویی آن را در هم بیامیزد و حلوایی بپزد و آنگاه از این حلوا لقمه‌ای پر و پیمان در دهان گذاشت و دهان را شیرین کرد.
وقتی که آرد و آب و شکر حلوای کلان‌شهری هنوز مهیا نیست نمی‌دانم چگونه عده‌ای با به‌به و چه‌چه از حلاوت حلوای آن می‌گویند.
 
ماشااله اکبری. شهروند خرم‌آبادی

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1396-01-02 10:54
حرف حساب جواب نداره
نقل قول کردن
#2 رضا 1396-01-02 11:01
سلام. واقعا تخصصی. نوشتی آفرین مرحبا متاسفانه نماینده برای دوره بعد فکر می کنه چیزی،به وزیر داده خیال می کنه کار تمومه زهی خیال باطل. بازم دورود
نقل قول کردن
#3 حسنی 1396-01-02 11:08
کلانشهری که درتمام شهر فقط دوچهارراهش چراغ راهنمایی ورانندگی فعال دارد وضعیت خیابان جنب پارک اسدابادیش برای هرمسافری منزجرکننده است ارامستانش فقط جای شرمساری دارد کوترمینال مسافری برون شهری
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1396-01-02 11:09
بسیاری از مشگلات این شهر بخاطر اینکه تا بحال انگیزه مطالبه گری از مدیران وجود نداشته ، و مردم ای شهر گرفتار اوضاع اقتصادی بد این استان و بیکاری هستن
نقل قول کردن
#5 حمید ت 1396-01-02 11:39
البته ناگفته نماند این قانون شامل همه شهرههای بزرگ ایران میشود .و بیشتر شهرههای بزرگ بوسیله الحاق شهرهها و روستاههای کوچکتر به زیر مجموع خود به کلانشهر تبدیل شده ان ، و این فقط مختص به اینجا نیست .....بهتر است نگاهی دقیقتر به قانون کلانشهر شدن بندازیم و از این مزیت استفاده ببریم نه اینکه خودمان هر طور که خود صلاح میدانیم ،این قانون رو تفسیر کنیم .با تشکر .
نقل قول کردن
#6 علی 1396-01-02 11:46
احسنت
نقل قول کردن
#7 شهروند 1396-01-02 11:49
فعلا نماینده مخالف دولت چیزی برای گفتن ندارد اینبار کلان شهر مورد را سوژه خود برای تبلیغات انتخاب کرده اند
نقل قول کردن
#8 جمشید خرم اباد 1396-01-02 11:50
اینا همش حرفه برای تبلیغات خودشون
با کدوم زیر ساخت و امکانات
با دوتا عکس و بنر که مشکلات خرم اباد و لرستان حل نمیشه
تا کی میخاد امار بیکاری -فقر لرستان اول باشه اقایونی که همش دنبال عکس و بنر هستین
:-* :-* :-* :-* :-*
نقل قول کردن
#9 عباس 1396-01-02 12:00
ضمن تایید فرمایشات منطقی این دوست گرامی با کمال تاسف شاهدیم که برخی از آقایان با سیاست های پوپولیستی به جا مانده از دولت قبل با چاپ بنر عکس خود در کنار یک مسئول محترم تلاش دارد از این نمد کلاهی برای آینده سیاسی خود دست و پا کند و با خبر کذب کلانشهر شدن آن را به عنوان بیلان کاری خود مصادره کند در حالی که اگر کمی با دقت خبر را بخوانیم می بینیم که وزیر محترم شهرسازی تازه دستور بررسی این موضوع را صادر کرده اند و فعلا از کلانشهر شدن خبری نیست هر چند که با تعریفی که از کلانشهر ها داریم خرم آباد فارغ از جمعیت که آنهم به لطف شهر های اقماری به حد نصاب می رسد از هیچکدام از فاکتورهای مورد نیاز برخوردار نیست .
نقل قول کردن
#10 سیامک 1396-01-02 12:09
مطلب آموزنده و جالبی بود. ‌ تشکر از شنا
نقل قول کردن
#11 امیرزاده 1396-01-02 12:18
نميفهمم چرا عده ای خیلی زورشون میاد خرم آباد کلانشهر شه و هی بهونه تراشی ميکنن عوض کمک کردن . مسخرست .
نقل قول کردن
#12 نصراله بیرانوند 1396-01-02 12:31
عالی بود موافقم
نقل قول کردن
#13 سروش 1396-01-02 12:37
کاملا در اشتباهی جناب اکبری همین نوع نگرش امثال شماها است که خرم آباد نزول کرده ..همش آیه یاس و نامیدی بالاخره باید استارت کار رابزنیم یاد پتروشیمی لرستان افتادم که میخواست در خرم آباد احداث بشه عده ای آدم بیکار و بی نمک سنگ اندازی کرده که محیط زیست فلان بمان ...کلان شهر شدن استارت کاره و می بایست انجام بشه مراحل بعدی هم به امید خدا درست میشه لطفا مردم را سرد نکنید
نقل قول کردن
#14 م 1396-01-02 12:41
زبونم مو دراورد دیکه جمعیت شهر خرم اباد350هزار نفره با روستاهای اطراف تا بعد 100کیلومتر اون طرف تر شده506هزار نفر به خدا زشته که نماینده شهرما هنوز فرق شهر وشهرستانو نمیدونه
نقل قول کردن
#15 م 1396-01-02 12:44
بعضی از دوستان میگن اراک با الحاق روستاهاش جمعیتش بالای 500هزار شد درصورتی که وقتی جمعیت شهر اراک بدون روستاهاش 470یا480هزار شد اراکی ها با الحاق شهرهای کرهرود وسنجان که در دوکیلومتری اراک بودن کلانشهر شدن
نقل قول کردن
#16 تینا 1396-01-02 12:46
خوبه میگید کلان شهر خودتونم نه کلان شهرستان جمعیت شهرستان خرم اباد بالای 500هزار نفره نه شهر خرم اباد
نقل قول کردن
#17 شهروند 1396-01-02 12:47
ما هنوز به اندازه یه شهر صدهزار نفری هم تو استان های همسایه زیرساخت نداریم کلانشهررررررررر ررررررر :lol: :D ;-) :P
نقل قول کردن
#18 فرخ زاد 1396-01-02 12:55
دوستان عزیز این کلانشهرشدن دردی رو دوا نمیکنه چرا که شهرهای بالای 500هزار نفر به طور غیر رسمی کلانشهر محسوب میشن و از وزارت کشور هیچ بودجه ویژه ای برای توسعه دریافت نمیکنن و فقط شهرهای بالای یک میلیون نفر از این امتیازات برخوردار میشن
نقل قول کردن
#19 م 1396-01-02 12:58
برای روشن شدن قضیه یه سر به جدول حمعیت شهرهای ایران نه شهرستان در گوشه بالاسمت راست همین سایت بزنید متوجه میشید
نقل قول کردن
#20 درود و پیا عاقل 1396-01-02 13:24
یه خورمه ای منطقی پیا بی خدا راشکر کاملا ناامید بیم وبی جا امید واری هس
نقل قول کردن
#21 محمد 1396-01-02 14:04
بعضی از مطالبی که نوشته میشه نشون از فرهنگ و سواد پایین یه عده داره.خب از یه جایی باید شروع کرد.البته غرض ورزی بعضی از کسانی که ساکنان شهرهای کوچک اطراف و سایر شهرهای استان و حسادتشان به پیشرفت این شهر مشهود است.دقیقا کسانی که از این متن ناامید کننده حمایت کردند خودشان عاملین عدم پیشرفت این شهرند.فقط میتونم بگم متاسفم و از ماست که بر ماست.
نقل قول کردن
#22 خرم آباد مظلوم 1396-01-02 14:19
جناب اکبری خودتو ناراحت نکن...
شما نگران خرم آباد نباش داداش..ما خودمون بهتر میدونیم چی خوبه .چی بده
نقل قول کردن
#23 زهره 1396-01-02 14:31
بر فرض محال که کلانشهرستان رو قبول کنند، همون مصوبه که نوشته شده گفته شده مزایا و درآمد ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده فقط به شهر های بالای یک میلیون نفر تعلق ميگيره.
نقل قول کردن
#24 سپهر 1396-01-02 14:32
به نقل از سروش:
کاملا در اشتباهی جناب اکبری همین نوع نگرش امثال شماها است که خرم آباد نزول کرده ..همش آیه یاس و نامیدی بالاخره باید استارت کار رابزنیم یاد پتروشیمی لرستان افتادم که میخواست در خرم آباد احداث بشه عده ای آدم بیکار و بی نمک سنگ اندازی کرده که محیط زیست فلان بمان ...کلان شهر شدن استارت کاره و می بایست انجام بشه مراحل بعدی هم به امید خدا درست میشه لطفا مردم را سرد نکنید

وای که چقدر تو متعصبی.صد نفر موضوع رو منطقی ميدونه جنابعالی دنبال استارت.
نقل قول کردن
#25 علی 1396-01-02 14:35
به نقل از سروش:
کاملا در اشتباهی جناب اکبری همین نوع نگرش امثال شماها است که خرم آباد نزول کرده ..همش آیه یاس و نامیدی بالاخره باید استارت کار رابزنیم یاد پتروشیمی لرستان افتادم که میخواست در خرم آباد احداث بشه عده ای آدم بیکار و بی نمک سنگ اندازی کرده که محیط زیست فلان بمان ...کلان شهر شدن استارت کاره و می بایست انجام بشه مراحل بعدی هم به امید خدا درست میشه لطفا مردم را سرد نکنید

به نقل از سروش:
کاملا در اشتباهی جناب اکبری همین نوع نگرش امثال شماها است که خرم آباد نزول کرده ..همش آیه یاس و نامیدی بالاخره باید استارت کار رابزنیم یاد پتروشیمی لرستان افتادم که میخواست در خرم آباد احداث بشه عده ای آدم بیکار و بی نمک سنگ اندازی کرده که محیط زیست فلان بمان ...کلان شهر شدن استارت کاره و می بایست انجام بشه مراحل بعدی هم به امید خدا درست میشه لطفا مردم را سرد نکنید

افرین به شما نباید مردم دلسرد بشن
مگر سایر شهرها علمی کلان شهر شدن
نقل قول کردن
#26 اکبر 1396-01-02 14:36
به نقل از سروش:
کاملا در اشتباهی جناب اکبری همین نوع نگرش امثال شماها است که خرم آباد نزول کرده ..همش آیه یاس و نامیدی بالاخره باید استارت کار رابزنیم یاد پتروشیمی لرستان افتادم که میخواست در خرم آباد احداث بشه عده ای آدم بیکار و بی نمک سنگ اندازی کرده که محیط زیست فلان بمان ...کلان شهر شدن استارت کاره و می بایست انجام بشه مراحل بعدی هم به امید خدا درست میشه لطفا مردم را سرد نکنید

خرم آباد کی صعود کرده بود که الان نزول کرد. تا بوده و بوده منابع ما به سمت سایر استانها رفته و چیزی به استان نرسیده، تنها راه داشتن مسئول و نماینده قوی است،که سالهاست طایفه گرایی و تعصب مانع اون شده.
نقل قول کردن
#27 علی 1396-01-02 14:44
خرم اباد حقشه کلان شهر بشه راهی برای محرومیت زدایی ایجاد اشتغال الکی اینم سیاسی نکنیم جای تشکر داره که نماینده خرم اباد پیگیرش هستن ضمنا مگه همه شهرهای دیگه که کلان شهر هستن همه شاهص هارو دارن باعلمی کلان شهر شدن این راهی برای توسعه است
نقل قول کردن
#28 ماشاالله اکبری 1396-01-02 15:00
سلام و سپاس از اظهار نظر دوستان
بعضی از عزیزان مطلب را بد متوجه شده اند، کسی مخالف کلانشهر شدن خرم آباد نیست.موضوع این است که کلانشهر شدن علایم و نشانه هایی دارد که فعلا در خرم آباد نیست و بدون وجود آن پیش نیازها هزار بار کلانشهر شدن خرم اباد برای من خرم آبادی مزیتی نیست، احساساتی نشویم! هر امری از راه درست و علمی و سازوکار منطقی باید انجام شود،چرا بعضی از دوستان برآشفته اند! کجا من مخالف کلانشهر شدن خرم آبادم،حرف من این است مصداق اسم سنگین و شهر ویرانه نشویم بعد از اعلام کلانشهر شدن
اگر واقعا دلسوزیم و دل در گروه آبادانی خرم آباد داریم اول باید زیر ساخت ها و لوازم و نیازهای شهر مدرن و توسعه یافته را بخواهیم.اگر اینها را داشته باشیم اصلا اگر کلانشهر هم نشدیم فدای سرتان...
نقل قول کردن
#29 مهران رشیدی 1396-01-02 15:38
بنظرم فعلا بحث سه نماینده برای خرم آباد خیلی در دسترس تر و منطقی تره بعدشم اگه این همه رییس اجازه بدن بحث کلانشهر شدن رو پیگیر بشن
نقل قول کردن
#30 کلانشهر خرم اباد 1396-01-02 15:40
مقاله تون رو خوندم آقای اکبری!
شمایی که ادعای شهروندی خرم اباد رو دارین میدونین که خرم اباد اگر نگاه ویژه ای بهش نشه حالا حالاها باید محروم بمونه و چشم امید به عوارض مردمی داشته باشه که با هزار زحمت پرداخت میکنن.درسته که خرم آباد از ضعف ساختاری کلانشهری رنج میبره ولی بالاخره باید استارت کار از یه جایی زده بشه !

شهر خرم آباد دیگه مثل گذشته نیست که خونه سازی های بدون مجوز و محلات حاشیه نشین توش انجام بشه اگر هم باشه خیلی کمه که اصلا تو چشم نیست.پس ما باید با گرفتن امتیاز کلانشهری خرم آباد رو از درون بسازیم نه بیرون! کلا با مقاله شما مخالفم اما هرکسی یه تفکری داره و باید بهش احترام گذاشت.به امید روزی نزدیک که کلانشهری خرم آباد رو جشن بگیریم از سر عشق نه از سر کمبودهای شهری
نقل قول کردن
#31 امین 1396-01-02 15:47
چرا متوجه نیستید به قول یکی از دوستانمون کلانشهری استارت کاره..درسته مشکل زیاد داریم ولی اینو بدونید همین کلانشهر شدن بودجه شهر رو چند برابر میکنه .پروژه های نیمه کاره شهرمون رو که بخاطر بودجه ناقص موندن به فتتاح کامل میرسونه..افتتاح تمام پروژه ها باعث رشد و توسعه شهر و در نتیجه همه باعث ریشه کنی بیکاری و جلوگیری از مهاجرت همشهریان و هم استانی هامون میشود...تا کی نا امیدانه به قضیه بنگریم ..از خودمان شروع کنیم به بقیه میرسیم.
نقل قول کردن
#32 . 1396-01-02 15:49
کامنتهای مخالف کلانشهری خرم آباد همه از شهرستانهای اطرافن واقعا براتون متاسفم ک چشم پیشرفت خرم آباد رو ندارین :P
نقل قول کردن
#33 محمدآریان 1396-01-02 15:50
خرم آبادولرستان چوب برخی استانداران ،مدیران ونمایندگان لرستان د و بی خیالی مردم را می خورد
وباهمه این مزیت های زیبای گردشگری بایدبگوئیم کلان آبادی
البته هرچندمی توان هماننداراک وکرمانشاه کلان شهرغیررسمی لحاظ شد
نقل قول کردن
#34 رضا 1396-01-02 16:07
دوستان اگه نیاره کتاب برنامه ریزی شهری را بخوانید به نوشته های آقای اکبری پی می برید الکی از روی تعصب نماینده حرف نزنید خواهشا هر کی ناراحت هست بیا مجادله کنیم در خدمتم به جای اکبری
نقل قول کردن
#35 رضا 1396-01-02 16:08
اولین فاکتور در بحث کلانشهر جمعیت هست منظور جمعیت شهر هست نه شهرستان
نقل قول کردن
#36 کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری 1396-01-02 16:32
درود.... دوست عزیز همه این معایبو خود ما هم میدونیم اما خرم آباد برای پیشرفت نیاز دارد که به کلانشهر تبدیل شود... کلانشهرشدن خرم آباد را در مسیر توسعه قرار میگیرد چراکه نمایندگان ما در مجلس سه نفر میشن و قدرت رایزنی ما هم بالاتر میرود و بودجه ما هم متناسب با کلانشهر اختصاص مییابد وکارهای زیرساختی بزرگی میتوان انجام داد... برای بحث گردشگری هم مثمر ثمره... پس الکی پاپیچ پیشرفت خرم آباد نشیم لطفا
نقل قول کردن
#37 خادم ملت 1396-01-02 16:36
متن و نظرات رو خوندم خدا روشکر برا همشهریان دلسوز و متعصبم
با شخص با نام خرم آبادیم کاملا موافقم
آقای نگارنده فرمودید که بایدزیرساخت مهیا بشه جواب رو با مثال شرح میدم
سال هفتاد رهبری دستور آزاد سازی قلعه رو داد تنها کسی که غیر ممکن روتا حدودی ممکن کرددکتر دهمرده بود . برا داشتن زیرساخت ها ما به نفرات سازنده زیرساخت نیاز داریم و برا داشتن نفر سازنده ما نیاز مبرم به نماینده سوم و مزایای کلانشهر بودن داریم
کلانشهر شدن سبب نظارت بیشتر و زیر ذره بین رفتن مدیران میشه در نتیجه ما شاهد ورود مدیران بن بست شکن خواهیم بود.
زیر ساخت ها اگه میخواستن تا به حال درست شده بودن ؛ وقتی مرکز استان فعلا ترمینال نداره چه انتظاری داری بقیه زیرساخت هاش با سرعت مهیا بشن
لااقل با کلانشهر شدن بیشتر میشه رو نداشته ها مانور داد.
عزیزان شهرهای اطرافم اگه مخالف کلانشهر شدن و اضافه شدن کاندید سوم به خرم آباد هستن باید بدونن که تا زمانی که مرکز استان پیشرفت نکنه اونا هم نمیتونن پیشرفت کنند. امیدوارم متوجه حرف بنده شده باشن.
نقل قول کردن
#38 امین 1396-01-02 16:40
اینجا هم باید مثل بقیه شهرها کلانشهر بشه...اونایی که موافق نیستن خرم آبادی نیستن :lol:
نقل قول کردن
#39 اکبر-ظ 1396-01-02 17:14
انشاالله نمایندگان محترم تلاش می کنند زیر ساختهای لازم را که یک کلانشهر نیاز دارد فراهم کنند.راه اهن-بزرگراه-نیر وگاه-سد -زیر ساختهای شهری-موزه- وسیع کردن خیابانهای داخل شهر-افزایش سرانه فضای سبز...........
نقل قول کردن
#40 علی 1396-01-02 17:46
به نقل از علی:
حرف حساب جواب نداره

نه قربان حرف حساب نیست باید تمام فرهیختگان ودلسوزان شهر خرم آباد تلاش کنن تاراهی برای برون رفت از تمام این مشکلات که گریبانمان را گرفته پیدا کنن هم دلی وهم فکری وترد کردن ناامید کنندگان مردم وکنار گذاشتن آنها راه ما برای رسیدن به اهدافمان است.
نقل قول کردن
#41 یافته ای 1396-01-02 17:46
سلام .
آقا آروم آروم و منطقی بیان فرمودید و عالی بود .
همه ی مردم آرزو کلان شهر شدن رو دارن
اما ....

"" ساده‌ترین روش این است که با مسافر تا جلوی بیمارستان شهدای عشایر هم‌سفر شوید و از آنجا آدرس دریاچه را بدهید."" !!
دقیقا این اتفاق برای خود من افتاده
دروغ چرا !!
نقل قول کردن
#42 جمشید خرم اباد 1396-01-02 18:16
به نقل از مهران رشیدی:
بنظرم فعلا بحث سه نماینده برای خرم آباد خیلی در دسترس تر و منطقی تره بعدشم اگه این همه رییس اجازه بدن بحث کلانشهر شدن رو پیگیر بشن


بهتره این پیگیر بودن برای اضافه کردن ی نماینده به مرکز استان باشه تا بحث کلان شهر شدن خرم اباد
نقل قول کردن
#43 افشين 1396-01-02 20:28
واقعا مطالب ملموس و قابل دفاعي رو بيان داشته ولي كو گوش شنوا ؟ يه عده اي به اين بهانه و جهت مردم فريبي و رأي خريدن سوار اين قطار عوام فريبي خواهند شد و مشكلات و معضلات ناشئ از نبود زير ساخت هاي لازم براي يك شهر مطلوب و با فرهنگ (نه كلانشهر ) رو به باده فراموشي مي سپارند تا دوره نمايندگي و مسىئوليتشان به پايان برسد و فقط آمار و ارقام دروغ ارائه كنند.
نقل قول کردن
#44 سروش 1396-01-02 20:31
به نقل از م:
بعضی از دوستان میگن اراک با الحاق روستاهاش جمعیتش بالای 500هزار شد درصورتی که وقتی جمعیت شهر اراک بدون روستاهاش 470یا480هزار شد اراکی ها با الحاق شهرهای کرهرود وسنجان که در دوکیلومتری اراک بودن کلانشهر شدن

نه عزیز من اون موقع که میخواست بشه کلان شهر 420 هزار نفر بود و با الحاق روستاهها 480هژار نفر و ارفاق کردند چون صاحب داشت ..چون مردمش خواهان بودند مثل ما جوی نبودند با همه چی مخالفیم ....
نقل قول کردن
#45 سروش 1396-01-02 20:32
به نقل از خرم آبادیم:
بگید ما شهری داریم با این فاکتورها چه کنیم که مشکلاتش حل بشن؟
جوابشون ساده است : قلعه رو آزاد کنید تا ثبت جهانی بشه ؛ سپس با آورده ی توریست ها و مزایای کلانشهری بستر و مبلمان شهری رو مهیا کنید تا در سال بعد درصد ارز ورودی و سپس تغییرات خاص تر در مبلمان شهری بیشتر بشه؛ آنگاه صنعت گران خود وارد شهر میشن و سرمایه گذاری میکنند
احسن ...این حرف حسابه
به نقل از خرم آبادیم:
بگید ما شهری داریم با این فاکتورها چه کنیم که مشکلاتش حل بشن؟
جوابشون ساده است : قلعه رو آزاد کنید تا ثبت جهانی بشه ؛ سپس با آورده ی توریست ها و مزایای کلانشهری بستر و مبلمان شهری رو مهیا کنید تا در سال بعد درصد ارز ورودی و سپس تغییرات خاص تر در مبلمان شهری بیشتر بشه؛ آنگاه صنعت گران خود وارد شهر میشن و سرمایه گذاری میکنند
نقل قول کردن
#46 سروش 1396-01-02 20:34
به نقل از خرم آبادیم:
اول سپاس که قبول زحمت نمودید و ملت رو از تعریف کلانشهر مطلع کردید.
خدا رو شکر گوگل وجود داره و هرکسی میتونه معنای کلانشهر رو بفهمه
دوم آقای محترم تا به حال کجا بودی که اینگونه معایب شهر رو علم کنی ؛ یا اگه بودی چندین بار اینگونه به مسئولین مشکلات رو ارجاع دادی؟
آقای محترم مردم خرم آباد نیاز به تغییر در روحیه دارن
به فرض فعلا معایبی که شما برشمردی قابل ترمیم نباشن ما باید تا یک قرن دیگه منتظر باشیم تا معایب برطرف بشن بعد از مزایایی که سایر کلانشهرها ازش بهره بردن ؛ بهره مند بشیم؟
اول خوب تحقیق کن بعد تز بده خرم آباد به لحاظ صنعتی فعلا نمیتونه موفق بشه بلکه باید به لحاظ توریستی و دامپروری روش سرمایه گذاری بشه
من نمیگم برید از اقتصاددانهای بزرگ خارجی بپرسید

احسن ...خوشم اومد کسی که دلش بسوزه واسه دیارش لحنش معلومه جناب اکبری لطفا شما دیگه چوب لای چرخ نذارید چون مردم دانا هستند و خوب آدمارو میشناسند
نقل قول کردن
#47 سروش 1396-01-02 20:36
به نقل از .:
کامنتهای مخالف کلانشهری خرم آباد همه از شهرستانهای اطرافن واقعا براتون متاسفم ک چشم پیشرفت خرم آباد رو ندارین :P

دقیقا فکر میکنند مردم خرم آباد نمی فهمند ...زهی خیال باطل امثال نشه سال دیگه ...آینده رو کسی نمی تونه با شیطنت و ادبیات لطمه بزنه
نقل قول کردن
#48 علی 1396-01-02 20:55
" من میدونم کارمون تمومه گالیور "
مشکل خرم آباد نه خیابوناشه نه بیکاری مردمانشه مشکل از خودمونه که اکثرا شخصیت " گلام " در سرزمین " لی لی پوت ها " رو گرفتیم
آگه بگوییم نمی توانیم حتما نمی توانیم
عمری کلانشهر نبودیم این شدیم سنگ مفت گنجشک مفت بگذاریم کلانشهر شیم شاید فرجی شد
نقل قول کردن
#49 همشهری 1396-01-02 21:04
کلانشهر خیلی خوبه. یادمه موقعی که خواستن ماسور رو به شهر ملحق کنند بعضی از مردم و ساکنان مخالف بودن و با وعده و وعید به شهر ملحق شد و الان پس از چند سال هنوز از حداقل های شهر بی نصیبند و اسم شهر رو یدک میکشه و عوارض شهر نشینی ولی دریغا از امکانات. حال نوبت کلانشهر و همون امکاناته
نقل قول کردن
#50 امین 1396-01-02 21:52
چه زیباست...
شهر من خُرم و آباد خواهد شد, اگر دست به دست هم دهیم همشهری و هم استانی..
چه زیباتر خواهدشد...که به کلانشهر خرم آباد خوش آمدید. :roll:
نقل قول کردن
#51 سروش 1396-01-02 23:08
به نقل از م:
زبونم مو دراورد دیکه جمعیت شهر خرم اباد350هزار نفره با روستاهای اطراف تا بعد 100کیلومتر اون طرف تر شده506هزار نفر به خدا زشته که نماینده شهرما هنوز فرق شهر وشهرستانو نمیدونه

خرم آباد زودتراز اراک و همدان می بایست کلانشهر شود اما ما لرها فقط بلدیم ساز مخالف بزنیم
نقل قول کردن
#52 رضا 1396-01-02 23:09
خرم آباد ترمینال بین شهری ندارد!
نقل قول کردن
#53 سروش 1396-01-02 23:24
همین آدمای تنگ نظر و منفی پتروشیمی لرستان را دودستی به اراک دادند ...چون خرم آبادی نیستند ..کاملا مشخصه ...زمانی که اراک کلان شهر شد مبلمان شهریش افتضاح بود ..در عرض دوسال متحول شد ..من شخصا در ریز کار شهر اراک بودم و اطلاع کافی دارم کسانی که مخالف رشد خرم آباد هستند کاملا از لحن آنها مشخصه حساب همون کبک و برف
نقل قول کردن
#54 سروش 1396-01-03 00:10
سلمان شهر شهری در شمال کشور در حد زاغه همین تهرانیها میلیاردها در آنجا سدمایه گذاری کردند اینکه شهرهای ما رشد نمی کنند حاصل انسانهای تنگ نظر ..حسود ..بط سواد و ...است وگرنه قابلیتی این استان داره هیچ استانی نداره واقعا جای تاسف است بمن میگن متعصب ..اگه من کاری برای استانم نکنم ..انتظار دارید کسی از اصفهان بیاد چقدر بی فرهنگیم ما ..
نقل قول کردن
#55 سروش 1396-01-03 00:30
با کمال احترام برای اکبری بیشتر آدما تو این استان تعوریسین هستند عین آقای ???? که همه مربیان رو نقد میکنه و باکلاس حرف میرنه روی کاغد ولی یک سری تیم ملی رو بهش دادند مثل آب خوردن اوتش کرد
نقل قول کردن
#56 ستار 1396-01-03 00:37
احداث ترمینال در منطقه مسکونی کرگانه _ منطقه حاشیه ای علی آباد در روی تپه ورودی خرم آباد _ تجمع صدها خودروی مسافرکش شخصی در جنب زیر گذر شمشیر آباد و راه بندان هر روزه _ مسیر پیچا پیچ از سمت پل پیروزی _ منتقل نکردن صنوف آلاینده و عمده فروشان به خارج شهر و شهرک صنوف _ تعطیل کردن پروژه های بام لرستان _ تکمیل نکردن هتل سه ستاره پارک صخره ای پس از دو دهه که به نماد محرومیت شهر تبدیل شده _ نبود تقاطع و روگذر در نقاط کور ترافیکی _ نبود روشنایی و عدم درختکاری ورودی های شهر و کمربندی _ منتقل نکردن پارکینگ نیروی انتظامی واقع در ماسور _ سامان ندادن به وانت های متحرک در ورودی های شهر _ نبود پارکینگ طبقاتی در مراکز گردشگری و مرکز خرید شهر _ نا آشنا بودن مردم با مقوله گردشگری و فواید و تأثیرات آن بر رفاه و اقتصاد خود _ عدم تکمیل چهار خطه های استان _ عدم وصل به شبکه راه آهن سراسری _ بکار نگرفتن سرمایه های داخلی و خارجی در جهت تکمیل طرحها و پروژه های نیمه کاره
نقل قول کردن
#57 محمود وند 1396-01-03 00:40
همین که مردم و جوانان تحصیلکرده ما به فکر کلانشهر شدن هستن و در جهت رشد و پیشرفت شهر و استان شان و جذب اعتبارات دولتی جهد و کوشش میکنند بسیار عالی است. انشاالله با کمک همین جوانان استان کل شهرهای استان را روی ریل ترقی و پیشرفت می اندازیم. بجای اینکه بودجه تمامأ جذب شهرها و استانهای خاص و کویری و کلانشهرها شود سعی کنیم با جذب اعتبارات و معرفی توانمندی های استان پول جذب اقتصاد استان کنیم
نقل قول کردن
#58 تاراز 1396-01-03 00:53
به نقل از امیرزاده:
نميفهمم چرا عده ای خیلی زورشون میاد خرم آباد کلانشهر شه و هی بهونه تراشی ميکنن عوض کمک کردن . مسخرست .

این عادت تاریخی برخی هاست اونا در مقابل همه چیز مفیدی , موضع منفی میگیرن و با ایجاد فضای ترس فقط نقش تخریب چی دارند. اونا نه راهکاری برای بهتر شدن دارند و نه از تغییر اوضاع خوشحالند کلا اینها افرادی هستند که راضی اومدن و راصی هم میرن.
نقل قول کردن
#59 میر رضایی 1396-01-03 00:59
[quote name="سروش"]کام لا در اشتباهی جناب اکبری همین نوع نگرش امثال شماها است که خرم آباد نزول کرده ..همش آیه یاس و نامیدی بالاخره باید استارت کار رابزنیم یاد پتروشیمی لرستان افتادم که میخواست در خرم آباد احداث بشه عده ای آدم بیکار و بی نمک سنگ اندازی کرده که محیط زیست فلان بمان ...کلان شهر شدن استارت کاره
احسنت.بجا فرمودید.الان کلنگ پالایشگاه نفت پلدختر سال ۸۹ زمان استاندار دکتر صابری به زمین شد و مجوزش صادر گشت ولی محیط زیست اجازه عملیاتی شدن را نمیدهد.وقتیکه جوانان ما از فرط بیکاری مجبور به مهاجرت میشن و رتبه نخست بیکاری را داریم چرا سنگ اندازی میکنید؟ بر فرض که خرم آباد کلانشهر شد , خب نگاه دولت هم به کل لرستان تغییر میکند و مجبورند به وضعیت استان بیشتر رسیدگی کنند. مثلا یک بیمارستان سوختگی در خرم آباد احداث کنند باور بفرمایید کلی فارغ التحصیل پزشکی از طریق آزمون بکار گرفته میشوند و شغلی برای جوانانمان جور میشود. کلی شهر دیگه هست که منتظر ما نمی مانند و تا ما سرگرم جر و بحثیم آنان پیشرفت کردند
نقل قول کردن
#60 فافا 1396-01-03 01:24
بالاخره حداقلش اینه که بودجه کلان شهر بهش میدن
نقل قول کردن
#61 رامین 1396-01-03 02:30
زمان دولت سابق هم قرار بود که به طور بخشنامه ای و دستوری ماسور به محدوده شهر ملحق شود. همان زمان نشریه آفتاب لرستان تیتر زده بود که «با یک بشود٬ روستا شهر نمی شود»!
عمین طور هم شد؛ ماسور به محدوده شهر اضافه شد اما واقعا جزو شهر نشد و همان معضل و مشکلات برایش باقی ماندند.
حکایت کلانشهر شدن خرم آباد هم مثل حکایت شهرشدن ماسور است!
نقل قول کردن
#62 امیر 1396-01-03 04:02
وقتی یه مجموعه پیشرفت نداره مسلما یه جایی میلنگه...دلیل لنگیدن شهر خرم آباد امسال این آقان که مقاله رو نوشته...دوست عزیز شما فکر کردی خرم آباد یه سری امتیازات داره که اگه کلان شهر بشه اون امتیازاتو از دست میده؟یا فکر کردی اول زیر ساخت های یه کلان شهر به وجود میاد بعد بهش کلانشهر میگن؟دوست گلم وقتی بگن کلانشهر خودش یه انرژی مثبت داره که باعث میشه سرمایه گذار و...احساس کنه یه جایه مهم سرمایه گذاری میکنه....یا توریست احساس میکنه یه جایه بزرگ پا گذاشته،ک
کی میفهمه جمعیت واقعی چنتاس؟با یه حساب سر انگشتی میفهمید خرم آباد چه جمعیتی داره ولی افسووس ا
....حرف زیاده ولی تو این مقوله نمیگنجه....
نقل قول کردن
#63 فرخی 1396-01-03 05:38
به نقل از تینا:
خوبه میگید کلان شهر خودتونم نه کلان شهرستان جمعیت شهرستان خرم اباد بالای 500هزار نفره نه شهر خرم اباد

خانم محترم من کتاب گیتا شناسی دارم و جمعیت شهرستان خرم آباد تو سال ۸۵ نوشته پانصد هزار نفر. حالا شما حساب کن پس از ده سال آیا اضافه نشده؟ خوبه سایت یافته هم منتشر کرد. جمعیت خود شهر خرم آباد هم بیش از چهارصد هزار نفره و جمعیت شهرستان خرم آباد بدون حساب کردن چگنی هم بالای پانصد هزار نفره.بقیه شهرستانها هم بدین نحو محاسبه شدن.حالا من واقعأ اینهمه موضعگیری منفی در قبال خرم آباد و کلا لرستان رو نمی فهمم!!!همین تنگ نظری و خود زنی و خود تخریبی و خود ویرانگری و عدم اتحاد و یکدلی سبب شده که حق این استان رو از صنعت و توسعه و پیشرفت نادیده بگیرند.
نقل قول کردن
#64 احمد 1396-01-03 05:43
خب حالا کلان شهربشیم مگه اشکالش چیه.یه عده آدم حسودیشون میاد خرم آباد داره پیشرفت میکنه به هرطریق میخان جلوشوبگیرن.انشا لله به امیدخدا درآینده نزدیک گل سرسبدشهرهای تیرا خواهیم شدبه کوری چشم حسودااااااااااا
نقل قول کردن
#65 بیرانوند 1396-01-03 05:45
به نقل از محمد:
بعضی از مطالبی که نوشته میشه نشون از فرهنگ و سواد پایین یه عده داره.خب از یه جایی باید شروع کرد.البته غرض ورزی بعضی از کسانی که ساکنان شهرهای کوچک اطراف و سایر شهرهای استان و حسادتشان به پیشرفت این شهر مشهود است.دقیقا کسانی که از این متن ناامید کننده حمایت کردند خودشان عاملین عدم پیشرفت این شهرند.فقط میتونم بگم متاسفم و از ماست که بر ماست.

خرم آباد چه شهر چه شهرستان , به هر حال ویترین استان است و در وسط استان قرار گرفته , و این روال هم بین تمام استانها جاری است.خرم آباد جدای از این استان نیست باور بفرمایید دوستان عزیز اگر پیشرفتی کنه یا بودجه ای جذب بشه تأثیر مستقیم روی اقتصاد تک تک شهرهای استان داره فی المثل با ورود اشخاص سیاسی یا سرمایه گذار،اگر کاستی از خرم آباد ببینند اون رو به کل استان تعمیم میدن و آیا این بنفع مصالح استان است؟اگرما نتونیم بطریقی بودجه جذب کنیم مطمعنأ سهم کلانشهرهاست
نقل قول کردن
#66 محبیان 1396-01-03 05:49
به نقل از زهره:
بر فرض محال که کلانشهرستان رو قبول کنند، همون مصوبه که نوشته شده گفته شده مزایا و درآمد ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده فقط به شهر های بالای یک میلیون نفر تعلق ميگيره.

آیا بنظرتون این درسته؟ اطلاع دارید که بیشترین میزان مالیات استان را همین مردم خرم آباد پرداخت میکنند؟ واقعأ چرا باید همان پول در شهر پرداخت کننده خرج نشود؟ پول جریمه های رانندگی را چرا نباید به مشکلات همان شهر اختصاص دهند؟
نقل قول کردن
#67 اسفندیار 1396-01-03 05:53
مطمعن باشید افزایش بدون برنامه ریزی جمعیت هیچ وقت به تنهایی منتج به نتیجه نمیشود. کیفیت مهمتر است نه کمیت. رشد جمعیت باید با رشد امکانات و خدمات و بهبود زیر ساخت ها همراه باشه. رشد بدون برنامه ریزی جمعیت یعنی افزایش جرم و جنایت , یعنی افزایش زاغه نشینی ، یعنی افزایش فقر و بیکاری و…رشد بدون دلیل جمعیت یعنی تقاضا زیاد و عرضه خدمات و امکانات محدود و کم …
نقل قول کردن
#68 پور بهرامی 1396-01-03 05:59
به نقل از علی:
خرم اباد حقشه کلان شهر بشه راهی برای محرومیت زدایی ایجاد اشتغال الکی اینم سیاسی نکنیم جای تشکر داره که نماینده خرم اباد پیگیرش هستن ضمنا مگه همه شهرهای دیگه که کلان شهر هستن همه شاهص هارو دارن باعلمی کلان شهر شدن این راهی برای توسعه است

یزد قبل انقلاب هیچگونه استخری نداشت چون تو کویر مرکزی بود و با مشکل آب مواجه بود حتی دانشگاه یزد ۱۲ سال بعد از دانشگاه لرستان تأسیس شد.یزد جمعیتش نصف لرستانه.اما با پانصدهزار نفر کلانشهر شد اونم شهری که آبش از استان چارمحال بختیاری تأمین میشه.تمام اینها بخاطر اینه که مردمش باهم متحدن میدونن که تفرقه باعث میشه دیگران سهمشون رو نادیده بگیرن.خواهشأ دیگه فرصتی نیست همه باهم برای جذب اعتبارات برای رشد کل استان تلاش کنید
نقل قول کردن
#69 الوندیان 1396-01-03 06:08
به نقل از محمدآریان:
خرم آبادولرستان چوب برخی استانداران ،مدیران ونمایندگان لرستان د و بی خیالی مردم را می خورد
وباهمه این مزیت های زیبای گردشگری بایدبگوئیم کلان آبادی
البته هرچندمی توان هماننداراک وکرمانشاه کلان شهرغیررسمی لحاظ شد

خرم آباد آیینه تمام نمای لرستان است.آمدن با خصوصی سازی همان چندکارخانه خرم آباد(چرم و پوست،یخچال سازی،کشت وصنعت) را به تعطیلی کشاندند و فکر نکردند پس منبع معیشت مردم چه میشود؟پس جوانان تحصیلکرده کجا کار کنند؟الانم تمام محصولات کشاورزی ما بصورت فله ای و خام صادر میشود و ما صنعت بسته بندی و فرآوری نداریم
نقل قول کردن
#70 کیا نژاد 1396-01-03 06:43
کشورهای آسیایی وشرقی جایگاه احساس وعرفان هستند.وکشورهای غربی بیشتر باعقل و علم سر وکار دارند.اگر یک هندی میخاسته بجای یک الاغ ، وسیله ای قویتر و نیرومندتر برای جابجایی بار داشته باشه ،یک زاهدی اومده گفته:ای مرد ، دنیا دار فانی است طمع نکن همین الاغ هم زیادی است و چند بیت شعر همراه با حکایتی در جهت دلسرد کردنش گفته.ولی در غرب بجای سرودن اشعار و ردیف کردن قافیه و نقل کردن حکایت در جهت پشیمان کردنش, بهش ایده دادن , کمکش کردن با همکاری ماشین اسب بخار رو ساختند , چند سال بعد قطار و هواپیما طراحی کردند چون باور داشتند برای تغییر و ترقی باید تکاپو داشت.ولی شرق چی؟هندیها به جبر معتقدند اگر یک هندی تو خانواده فقیری بدنیا بیاد میگه قسمت من همین فقر بوده وگرنه تو خانواده ثروتمندی بدنیا می آمدم و همون طرز تفکر باعث شده که هیچ تلاشی در جهت بهبود نکنه و در بمبعی میلیونها نفر در پیاده رو زندگی کنند.پس خودتون رو باور کنید برای آدمهای بهانه گیر , همیشه بهانه هست.بجای هیجانات کوتاه مدت به فکر افتخارات بلند مدت برای خودتون و شهرتون باشید.بجای تقلید , مبتکر و تولید کننده افکار نو باشید
نقل قول کردن
#71 بهاروند 1396-01-03 06:51
به نقل از علی:
" من میدونم کارمون تمومه گالیور "
مشکل خرم آباد نه خیابوناشه نه بیکاری مردمانشه مشکل از خودمونه که اکثرا شخصیت " گلام " در سرزمین " لی لی پوت ها " رو گرفتیم
آگه بگوییم نمی توانیم حتما نمی توانیم
عمری کلانشهر نبودیم این شدیم سنگ مفت گنجشک مفت بگذاریم کلانشهر شیم شاید فرجی شد

احسنت.درود بر شما.سنگ مفت , گنجشک مفت.امتحان میکنیم شد شد , نشد هم نشد. دیگه عزا گرفتن نداره.
نقل قول کردن
#72 ماسوری 1396-01-03 06:56
به نقل از همشهری:
کلانشهر خیلی خوبه. یادمه موقعی که خواستن ماسور رو به شهر ملحق کنند بعضی از مردم و ساکنان مخالف بودن و با وعده و وعید به شهر ملحق شد و الان پس از چند سال هنوز از حداقل های شهر بی نصیبند و اسم شهر رو یدک میکشه و عوارض شهر نشینی ولی دریغا از امکانات. حال نوبت کلانشهر و همون امکاناته

مردم ما هم مقصرند.مردم باید مطالبه گر باشند و با حقوقشون آشنا بشن. مردم برای انتخاب شوراها به افرادی که تحصیلاتشان مرتبط با مدیریت شهری است رأی بدهند تا مشکلات شهر و منطقه شون رو بازگو و پیگیر باشه.الان از زیرگذر شمشیرآباد تا پادگان بدرآباد هیچ مجتمع ورزشی _ فرهنگی نیست.هیچ کتابخانه و فرهنگسرایی نیست چون مردم مطالباتشان را نمی شناسند
نقل قول کردن
#73 سیروس 1396-01-03 07:00
به نقل از خرم آبادیم:
بگید ما شهری داریم با این فاکتورها چه کنیم که مشکلاتش حل بشن؟
جوابشون ساده است : قلعه رو آزاد کنید تا ثبت جهانی بشه ؛ سپس با آورده ی توریست ها و مزایای کلانشهری بستر و مبلمان شهری رو مهیا کنید تا در سال بعد درصد ارز ورودی و سپس تغییرات خاص تر در مبلمان شهری بیشتر بشه؛ آنگاه صنعت گران خود وارد شهر میشن و سرمایه گذاری میکنند

اگر فقط دهمرده چند ماه بیشتر میماند حتمأ قلعه را بطور کامل آزادسازی میکرد.او دانشگاه لرستان و اداره پست و سینما و مغازه های کوچک را منتقل کرد.رهبر انقلاب در موردش گفته بود:به ایشون نگید دهمرده , بگید صدمرده.حقا که ایشون صدمرده هستن.
نقل قول کردن
#74 سروش 1396-01-03 09:38
به نقل از ماشاالله اکبری:
سلام و سپاس از اظهار نظر دوستان
بعضی از عزیزان مطلب را بد متوجه شده اند، کسی مخالف کلانشهر شدن خرم آباد نیست.موضوع این است که کلانشهر شدن علایم و نشانه هایی دارد که فعلا در خرم آباد نیست و بدون وجود آن پیش نیازها هزار بار کلانشهر شدن خرم اباد برای من خرم آبادی مزیتی نیست، احساساتی نشویم! هر امری از راه درست و علمی و سازوکار منطقی باید انجام شود،چرا بعضی از دوستان برآشفته اند! کجا من مخالف کلانشهر شدن خرم آبادم،حرف من این است مصداق اسم سنگین و شهر ویرانه نشویم بعد از اعلام کلانشهر شدن
اگر واقعا دلسوزیم و دل در گروه آبادانی خرم آباد داریم اول باید زیر ساخت ها و لوازم و نیازهای شهر مدرن و توسعه یافته را بخواهیم.اگر اینها را داشته باشیم اصلا اگر کلانشهر هم نشدیم فدای سرتان...
همبن دیگه شما برادر عزیز متوجه عرایض بنده نشدی اتفتقا در ایران اینطور نیست اول کلان شهر باید بشی بعد دولت مجبور میشه یه سری کارها رو به اجبار انجام بشه ..باچه زبونی بگم موقعه تصویب بودجه زهر مار هم بدهند اول میدن به کلان شهر ها من اطلاع دارم ..
نقل قول کردن
#75 سروش 1396-01-03 09:40
به نقل از محمدآریان:
خرم آبادولرستان چوب برخی استانداران ،مدیران ونمایندگان لرستان د و بی خیالی مردم را می خورد
وباهمه این مزیت های زیبای گردشگری بایدبگوئیم کلان آبادی
البته هرچندمی توان هماننداراک وکرمانشاه کلان شهرغیررسمی لحاظ شد

دقیقا
نقل قول کردن
#76 آباد و خرم باداین شهر هزاره 1396-01-03 10:11
خرم آباد یکی دیگر از گزینه های کلانشهری را واجد شرایط شد و برای شروع کلانشهری بد نیست ولی تا ایده آل فاصله داریم.زیر ساختها رو شروع کردیم و علاوه بر شهرداری مردم هم قوانین شهری را رعایت کرده اند.به طوری که خرم آبادیها در این چند سال یکی از قانونمندترین و مسئولان یکی از سخت گیرترین مرکز استانهای ایران در بحث شهری بوده است./خرم آباد مستحق کلانشهر است./پایار لور
نقل قول کردن
#77 طولابی 1396-01-03 12:44
آفرین بر نویسنده محترم که واقعیت ها را خوب بیان نموده است.اما افسوس که ما لرها آدم های احساساتی هستیم .
نقل قول کردن
#78 آرمین 1396-01-03 13:20
از نماینده دیگر شهرمون خبری نیست؟؟؟؟؟ کجاست؟؟
حاضر شدن تو جلسات مجلس کافی نیست!
می بایست مثل آقای گودرزی نماینده بروجرد مطالبه گرباشی جناب آقای ؟؟؟؟!من خودم به لیست امید رای دادم ودرمقابل انتخابم از شما انتظار نتیجه دارم
نقل قول کردن
#79 امین 1396-01-03 15:02
به امید خدا و همت مسئولین و مردم کلانشهر جدید امسال,خرم آباد خواهد بود.
نقل قول کردن
#80 ساسان 1396-01-04 09:53
واقعیت دردناک تناقض در رفتار نماینده ما در مجلسه، اول با یکی از الزامات کلانشهر شدن شدن مخالفت می کنه یعنی همون سه نماینده ای شدن و بعد با یک اقدام پوپولیستی یه عکس می گیره با وزیر و انتظار داره باور کنیم که با یه نامه سه خطی و پاراف وزیر این کار انجام می شه. بعد هم میاد عکسشو برای تبلبغات میزاره تو فضای مجازی که بگه بله کلانشهر شدید. خوشحال باشید و بازم به من رای بدید
نقل قول کردن
#81 سروش 1396-01-04 22:25
به نقل از شهروند:
ما هنوز به اندازه یه شهر صدهزار نفری هم تو استان های همسایه زیرساخت نداریم کلانشهرررررررررررررررر :lol: :D ;-) :P

اول باید کلان شهر باشی بعد ادعا میکنیم و امکانات می گیریم ..درضمن زمانی که ???با 3دکان و نصفه خیابان شهرستان مبشه حق خرم آباده کلانشهر ..حالا تو مشگلت چیه !!!!
نقل قول کردن
#82 سروش 1396-01-04 22:28
به نقل از امیرزاده:
نميفهمم چرا عده ای خیلی زورشون میاد خرم آباد کلانشهر شه و هی بهونه تراشی ميکنن عوض کمک کردن . مسخرست .

واقعا گل گفتی مثل روز روشنه
نقل قول کردن
#83 سروش 1396-01-04 22:30
به نقل از امین:
چرا متوجه نیستید به قول یکی از دوستانمون کلانشهری استارت کاره..درسته مشکل زیاد داریم ولی اینو بدونید همین کلانشهر شدن بودجه شهر رو چند برابر میکنه .پروژه های نیمه کاره شهرمون رو که بخاطر بودجه ناقص موندن به فتتاح کامل میرسونه..افتتاح تمام پروژه ها باعث رشد و توسعه شهر و در نتیجه همه باعث ریشه کنی بیکاری و جلوگیری از مهاجرت همشهریان و هم استانی هامون میشود...تا کی نا امیدانه به قضیه بنگریم ..از خودمان شروع کنیم به بقیه میرسیم.

دقیقا همینه ...ناراحت نشو دوست عزیز اینا خودشونو زدن بخواب
نقل قول کردن
#84 سروش 1396-01-04 22:32
به نقل از ساسان:
واقعیت دردناک تناقض در رفتار نماینده ما در مجلسه، اول با یکی از الزامات کلانشهر شدن شدن مخالفت می کنه یعنی همون سه نماینده ای شدن و بعد با یک اقدام پوپولیستی یه عکس می گیره با وزیر و انتظار داره باور کنیم که با یه نامه سه خطی و پاراف وزیر این کار انجام می شه. بعد هم میاد عکسشو برای تبلبغات میزاره تو فضای مجازی که بگه بله کلانشهر شدید. خوشحال باشید و بازم به من رای بدید
ساسان جان ناراحت نشو ای کاش اینکارو بکنند که از صو تا پتروشیمی بهتره و بالاترین اشتغال زایی رو داره
نقل قول کردن
#85 دانیال 1396-01-13 00:09
حرف شما متین ولی از شمال تا جنوب شهر 24کیلومتر راه است و علاوه بر این جمعیت خرم اباد بیش از 600هزار نفر است
نقل قول کردن
#86 محمد 1399-08-01 11:28
آقای کارشناس لطفا اگه خجالت نمی کشی بگو بچه کدوم ده کوره هستی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا