یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک برای این سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری یافته، زهرا احمدی پور عصر امروز در بازدید از قلعه فلک‌الافلاک اظهار داشت: استاندار لرستان نیز به طور جد پیگیر آزاد سازی فلک‌الافلاک است.
وی با بیان این که تاکنون جلسه شورای سازمان را فقط یک‌بار برگزار کرده‌ایم، افزود: برگزاری این جلسه تنها در خصوص فلک‌الافلاک بوده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: با تلاش‌های استاندار لرستان اعتباراتی برای آزادسازی اختصاص پیداکرده است و اکنون در حال بررسی امکان جابجایی (سپاه) به نقطه مورد نظر است.
احمدی پور با اشاره به این که سازمان میراث فرهنگی نظرش را اعلام کرده است، گفت: نظر نهایی را وزارت جهاد کشاورزی باید بدهد!
وی با اشاره دستور ریاست محترم جمهور در خصوص زمین مورد نظر برای جابجایی سپاه، اظهار داشت: اقدامات اداری و مکاتبات با وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و به‌زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.



مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 خادم ملت 1395-12-27 22:26
فک کنم فقط آقای استاندار پیگیر هستن
و اینکه آزاد سازی دغدغه شما یا جهاد باشه در حد حرفه چرا که اگه واقعا پیگیر می بودید تا الان این مهم رخ داده بود
سرکار خانم تو دنیا اثبات شده است که از حداقل و حداکثرها باید بهره برد
آیا شما و مشاوران شما تا به حال محاسبه کردید که با آزاد سازی این بنای بی همتا چه مقدار ارز از طریق توریست وارد کشور خواهد شد؟
کلا معنی اقتصاد مقاومتی رو درک کردید؟
آزاد سازی علاوه بر خواست رهبری ؛ خواست مردم نجیب خرم آباد و مردم کل دنیاست
تلاشتون رو چند برابر کنید و به زودی آزادش کنید
تا هنگام خرید زمین؛ نیروهای سپاه رو به تیپ ۵۷ یا ناحیه مقاومت بسیج انتقال بدید. مطمئنن نیروهای سپاه به دستور رهبری که سال ۷۰ صادر شده بها میدن و مخالفتی نمی کنن
آزاد سازی قلعه میتونه گره کور اقتصاد غیر فعال این شهر رو باز کنه
مخالفین آزاد سازی قلعه هم بدونن که با مخالفتشون دارن به دشمن کمک میکنند؛ بنابراین مراقب باشن
نقل قول کردن
#2 سپهر از خرم آباد 1395-12-27 22:42
به عمل کار بر آید به سخندانی نیست! سالهاست وعده ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد و فراهم شدن شرایط لازم برای ثبت جهانی شدن آن به سال بعد موکول می شود.خیلی خوب به یاد داریم سال قبل هم می گفتند1395سال آغاز ساماندهی حریم قلعه است اما...
نقل قول کردن
#3 حسنی 1395-12-27 23:13
اقای خادم ملت بفرماییدچقدرارز واردکشورمی شه ازاین بیست اثری که ثبت جهانی هستند سالانه چقدرارزوارد می شود وچندهزارتوریست خارجی درصف انتظارورودبه خرم اباد بی صبرانه منتظرند
اقاجان اینقدرخوش باور نباشید
لطفا تاریخچه سایراثارثبت شده میراث بشری درایران راازپنجاه سال پیش برزسی کنید ببینید باثبت این اثارواقعا انقلابی درزندگی مردم محل ایجادشده یانه
نقل قول کردن
#4 سپهر از خرم آباد 1395-12-27 23:53
به نقل از حسنی:
اقای خادم ملت بفرماییدچقدرارزواردکشورمی شه ازاین بیست اثری که ثبت جهانی هستند سالانه چقدرارزوارد می شود وچندهزارتوریست خارجی درصف انتظارورودبه خرم اباد بی صبرانه منتظرند
اقاجان اینقدرخوش باور نباشید
لطفا تاریخچه سایراثارثبت شده میراث بشری درایران راازپنجاه سال پیش برزسی کنید ببینید باثبت این اثارواقعا انقلابی درزندگی مردم محل ایجادشده یانه

بروید اصفهان، بروید شیراز، بروید کرمان، بروید یزد و ببینید تاثیرگذاری رونق صنعت گردشگری در زندگی و اقتصاد و فرهنگ مردم به وسیله میراث جهانی یعنی چه؟! درضمن قلعه فلک الافلاک در صورت ثبت شدن در میراث جهانی یونسکو به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد در مرکز دره باستانی خرم‌ آباد،معماری با شکوه و قدمت فراوانش بدون تردید بیشتر از سایر آثار جهانی ایران مطرح می شود و در کوتاه مدت لرستان را به قطب مشهور صنعت توریسم تبدیل می کند.
نقل قول کردن
#5 سردار 1395-12-27 23:53
نمیفهمم چرا نميخوان بپذيرن که لرستان بعد از فارس دومین استان غني از لحاظ تعداد آثار تاریخی و طبیعی است ؟
نقل قول کردن
#6 بابک 1395-12-28 01:35
[quote name="حسنی"]اقا ی خادم ملت بفرماییدچقدرارز واردکشورمی شه ازاین بیست اثری که ثبت جهانی هستند سالانه چقدرارزوارد می شود وچندهزارتوریست خارجی درصف انتظارورودبه خرم اباد بی صبرانه منتظرند
اقاجان اینقدرخوش باور نباشید ...]]
سال گذشته پنج میلیون توریست وارد ایران شده که از این گذار نه میلیارد دلار نصیب کشور شده است .
اما محاسبه اینکه ورود توریست چه تاثیری بر اقتصاد کشور میتونه داشته باشه بهتره نیم نگاهی به کشور اسلامی ترکیه که با صدها میلیارد دلار درآمد و ایجاد شغل و شاغل کردن میلیونها از مردم و جوانان این کشور در امور اقتصاد گردشگری را خود میتوانید با یک سرچ ساده مطالعه بفرمائید .
مضافا بخش بزرگی از گردشگران وارد شده به کشور به منظور بازدید از بناهای مذهبی ، تاریخی و باستانی بوده بنابراین اینکه تصور کنیم مثلا مردم شهر اصفهان بدون بهرمندی از ظرفیت جذب تاریخی و یا مذهبیش میتوانست چنین جایگاه موفق اقتصادی میتوانستد دیت پیدا کنند قطعا نشان میدهیم هیچ درک و شناختی از توریسم و اقتصاد مبتنی بر گردشگری نداریم.
نقل قول کردن
#7 محمدآریان 1395-12-28 01:58
مگه همه دریک نظام خدمت نمی کنیم مگه دریک کشورقرارنداریم
پس این چه بده بستانی هستش
دستورمقام معظیم رهبری را درتخلیه محوطه اطراف قلعه توسط عزیزان سپاه وارتش صورت گیردتا موجب خوشحالی همگان شوند
نقل قول کردن
#8 ارتش سبز لرستان 1395-12-28 08:18
سپاه حضرت ابوالفضل یکی از سپاه های برتر ایران است و نیاز به یک جانمایی درست دارد.لطفا هر چه سریعتر سرداران لرستان این کار را انجام دهند تا قلعه برای ثبت جهانی آماده شود.زنه بووه سپا حضرت ابولفضل/زنه بوه قلعه/زنه بووه استاندار/پایار لور.
نقل قول کردن
#9 رضا 1395-12-28 08:20
مردم انتظار دارند تنها جلسه سال 95 سازمان میراث فرهنگی در مورد قلعه فلک الافلاک خروجی و نتیجه عملیاتی داشته باشد و آن هم آزاد سازی حریم قلعه در اسرع وقت می باشد.
قلعه ای که نتوانسته اید آزاد کنید دیگر نیازی به بازدید شما ندارد ، زمانی برای بازدید تشریف بیاورید که آزادسازی انجام شده باشد.
نقل قول کردن
#10 سپهر از خرم آباد 1395-12-28 09:07
به نقل از سردار:
نمیفهمم چرا نميخوان بپذيرن که لرستان بعد از فارس دومین استان غني از لحاظ تعداد آثار تاریخی و طبیعی است ؟


شاید چون از ریشه با لرها مشکل دارن! همین چند روز قبل خبر جدیدی از نتایج کاوشهای غار کلدر در شمال شهر خرم آباد منتشر شد که قدمت سکونت انسان در دره خرم آباد را به بیش از54هزار سال افزایش داد این یعنی خرم آباد زادگاه نخستین انسان های هوشمند بوده و تمدن از این دره به قاره اروپا و قفقاز راه یافته.
درضمن تعداد آثار تاریخی و طبیعی لرستان خیلی بیشتر از فارس هست اما نکته اینجاست که تعداد آثار ثبت ملی شده فارس بیشتر از لرستانه.همچنین فارس چهار اثر ثبت میراث جهانی یونسکو داره اما لرستان هنوز در حسرت داشتن یک اثر جهانی باقی مونده
نقل قول کردن
#11 امیر رضاپناه 1395-12-28 11:43
سلام. خبر آنقدر کوتاه و مختصر هست که عنوان سیر تا پیاز مناسبش نیست.
نقل قول کردن
#12 کریمی 1395-12-28 15:08
از مهندس بازوند به عنوان اولین استاندار بومی استان خیلی انتظار داشتیم اما متأسفانه بعد از چهار سال فقط حرف طرحها را شنیدیم و در عرصه عمل متأسفانه نتایج چندان جالب نیست.مثل تقاطع ورودی خرم آباد از سمت شصت متری که فقط بنر آن را دیدیم.
نقل قول کردن
#13 خادم ملت 1395-12-28 16:15
حسنی جان اول خوب فکر کن بعد حرف بزن ؛ مطمئنن شما خرم آبادی نیستی وگرنه این حرف رو نمیزدی. متاسفم براتون که چشم دیدن پیشرفت مرکز استانتون رو ندارید. حسنی جان هر وقت اومدی و یه آنالیز کلی از قلعه و بافت شهر خرم آباد انجام دادی میزان ارز ورودی بعد از ثبت جهانی رو بهت میگم.
تو زندگی مردم شهرهایی که آثار باستانیشون ثبت جهانی شده من خیلی تغییر می بینم نمیدونم شاید شما با عینک دیگری دارید می بینید.
من بهت قول میدم که مردم خرم آباد با استناد به سخن رهبری و قانون به زودی اطراف قلعه رو آزاد و ثبت جهانی می کنند و شاهد رونق اقتصادی خاص در شهر میشن
شهرهای اطرافم اینقد به پیشرفت خرم آباد غبطه نخورن چرا که پیشرفت مرکز استان به نفعشونه
نقل قول کردن
#14 پاپی 1396-01-03 18:25
فگر نمی کنم کار زیاد سختی باشه. بهشون زمین بدن و بگن برید اینم پول همه چی واسه خودتوت ساختمون بسازید ولی مشکل اینجاست که یه عده ایی نمی خوان پیشرفت ملت رو ببین.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا