یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

راستش وقتی خبر شکسته شدن کتابخانه نمادین، کوچک و شیک شهرداری را در فضای باز را شنیدم ، برخلاف همه خوانندگان از ته دل خوشحال شدم. بعضی گفتند کار دزدان است. بعضی گفتند کتاب‌فروش‌ها بوده‌اند...با هر گمانه‌ای این خبر وجه مثبتی دارد.
اتمسفر جامعه را از کتاب پر کنیمیک‌زمانی شهردار وقت تهران گلدان‌های گل در خیابان می‌گذاشت. گلایه کردند که مردم گلدان‌ها را بلند می‌کنند و می‌برند به خانه‌هایشان.
شهردار گفته بود که منظور ما هم همین است که مردم با گل و لطافت آشتی کنند. آن‌قدر گلدان گل در شهر می‌گذاریم که تهران بی گل نباشد.
حالا حکایت ماست. با هر گمانه، این کتاب‌ها به دست خواننده می‌رسد. حالا دزد باشد با مشتری دزد. نهایتاً کسی که مأنوس کتاب شود به سمت خوبی و رفتار مدنی کشیده خواهد شد. دیر یا زودش بستگی به این دارد که اتمسفر جامعه چقدر از کتاب سنگین شود.
اگر شهرداری خواسته لوکس بازی کند که نتیجه کار سطحی و شعاری شکستن زودهنگام است. وگرنه آن شهر را بر کتاب شناور می‌سازد.
به یاد دارم اواخر دهه هفتاد در نمایشگاه کتاب سراسری در خرم‌آباد ناشران مرکز نشین می‌گفتند که بعد از تهران، خرم‌آباد بیشترین خرید را از غرفه‌ها کرده‌اند.
آینده خرم‌آباد با اشتیاق به کتاب عالی خواهد بود. اگر یک جریان زنده کتاب به راه بی‌افتد و عطش خواندن باشد.
امیدوارم شهرداری منظور دوم را در نظر داشته باشد و درِ کتابخانه‌ها بر مردم گشوده شود.

علی صارمیان/ نویسنده

دیدگاه‌ها  

#1 فرزاد 1395-07-30 12:05
برداشت جالبی بود....
نقل قول کردن
#2 کرمی 1395-07-30 13:56
درود بر شما تحلیل جالبی بود
نقل قول کردن
#3 رحیمی 1395-07-30 15:39
درفرانسه دزدی کتاب راجرم نمی دونند. چون ممکنه سارق رو دگرگون کنه کتابه
نقل قول کردن
#4 میم.مستمر 1395-07-30 15:43
به امید روزی که مانند اروپا کتاب در هر مکانی که خوانده میشود همانجا رها شود و دیگری نیز آنرا برداشته وبعد از خوانش و درک ،آنرا در فضای عمومی در جایی مناسب جهت برداشته شدن و.مطالعه توسط شخص بعدی بگذارد
نقل قول کردن
#5 میم.مستمر 1395-07-30 15:50
شیشه ای شکسته میشود و کتابی به سرقت می رود ،خواه از سوی یک علاقه مند ،خواه سودجو،که اینجا عدم کارکرد نیروهای پاسیار اموال عمومی را می رساند
اما عجیب تر اینست که خبر این شکسته شدن به سرعت در فضای مجازی منتشر میشود،و بر اخباری دیگر مانند بحث فلان قاری،اختلاسهاو چپاول اموال عمومی مردم،دعوای ترامپ و هیلاری و آزاد سازی موصل و.......صفحه میگذارد
آیا براستی این موید مهندسی مشمئز کننده عده‌ای بیشعور معاند اصالت کاستیها نمیرساند
نقل قول کردن
#6 سپهر 1395-07-30 20:26
فقط کافیه یه اتفاق ناخوشایند در خرم آباد رخ بده تا تمام رسانه ها به ویژه کانال های تلگرام که متاسفانه میلیونها عضو دارن با آب و تاب فراوان بازنشر کنند ولی هیچ وقت کارهای خوب و اقدامات فرهنگی خرم آبادیها رو منتشر نمیکنن!موقع رهاسازی پرندگان و ساخت آشیانه در کیو کور بودن،موقع افتتاح ایستگاه مهربانی کور بودن،موقع برگزاری جشنواره خیریه غذا در پارک کیو کور بودن...کاملاً معلومه که میخوان جلوی مطرح شدن شهرمونو در زمینه گردشگری و فرهنگی در سطح کشور بگیرن.
نقل قول کردن
#7 حقی زاده 1395-07-30 22:23
کتابخوانی خیلی مهم‌ هست ، دانش افراد رو بالا برده و آگاهی را بیشتر می کند.

تنها ضرر آن ، خطر از بین رفتن بی شعوری است.
نقل قول کردن
#8 عارفه روئين 1395-08-01 07:06
درود...بر آقاي صارميان.اگر واقعا هدف شهرداري به سرقت بردن كتاب ها از جانب مردم باشد،خوب چرا اين همه هزينه...و ايجاد خوي غارت گري در مردم.شهرداري مي تواند به جاي ساختن جايگاه هايي كه هزينه بر است،كتاب ها را به شيوه ي ديگري به دست خواننده برساند.متشكرم
نقل قول کردن
#9 رضا 1395-08-01 08:00
مردم نیز باید با اهدا کتاب به این مراکز در این طرح شرکت کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا