یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بدنه آموزش‌وپرورش و معلمان به عنوان عناصر کلیدی و دانش‌آموزان هم که جامعه هدف را تشکیل می‌دهند، در برهه‌های مختلف از تاریخ این کشور به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند و حضوری مثمر ثمر داشته‌اند، لذا در باب مقام معنوی معلمان بارها و بارها گفته و شنیده‌ایم.
آموزش‌وپرورش با مجموعه توانایی‌ها و توانمندی‌هایش حجم عظیم نیروی انسانی پرشور، بانشاط و باانگیزه ذخیره‌ای بزرگ برای هر حرکت ملی و عمومی محسوب می‌شود.
نمونه‌ای از رشادت‌های این قشر، حضور مفید و مستقیم در جنگ تحمیلی بود؛ تاریخ را که ورق بزنیم در سال 1363 بعد از شرکت در کنکور سراسری 200 نفر از جوانان لرستانی در مرکز تربیت‌معلم شهید مطهری (سراب زارم-بروجرد) در رشته‌های ابتدایی، علوم تجربی، ریاضی و پرورشی پذیرفته شدند؛ به این امید که بعد فراغت از تحصیل به فرزندان این مرزوبوم خدمت کنند؛ که در سال آخر حضورشان در تربیت‌معلم و هم‌زمان با اوج گرفتن جنگ، به‌فرمان امام (ره) لبیک گفتند و در جبهه حق علیه باطل حضور یافتند.
آن‌ها ابتدا با آموزش فنون نظامی در پادگان شفیع خانی (میعادگاه لرستان) مقدمه‌ حضورشان را برای خلق حماسه در مناطق جنگی را انجام داد تا هنوز هم که سال‌ها از آن جریانات می‌گذرد به وجودشان افتخار کنیم.
بچه‌های مرکز تربیت‌معلم شهید مطهری به همراه دیگر رزمندگان به منطقه شاخ شمیران اعزام شدند که عملیات در این منطقه لغو شد و برای سد حملات و پیشروی دشمن بعثی به منطقه حاج عمران فراخوان شدند.
دشمن با آمادگی کامل جهت حمله به پیرانشهر آماده می‌شد که هفت گردان از تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) (انبیا، محرم، ابوذر، مالک اشتر، ثارالله، محبین و شهدا) با انجام تک شبانه به‌صورت پیاپی از حرکت دشمن جلوگیری کردند و سرانجام لرستان با اهدای 300 شهید و مفقودالاثر ارتفاعات 2519 متری تپه شهدا و تپه شهید صدر را تصرف و جلوی پیشروی دشمن را گرفتند و قطعاً نمی‌توان از نقش معلمان که بیشتر آن‌ها در گردان شهدا ساماندهی شده بودند به‌سادگی گذشت که همراه با اقشار مختلف در این عرصه حضور داشتند.
با توجه به اهمیت واقعه حاج عمران و رشادت‌های تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) مقام معظم رهبری در آن زمان برای مردم لرستان پیامی فرستادند.
معظم له در این پیان بیان فرمودند:
" سلام مرا به مردم شهیدپرور لرستان و شهر خرم‌آباد و علمای محترم ابلاغ کنید، من رشادت و پایداری مردم و عشایر غیور را در وقایع اخیر و جنگ شنیده و اطلاع دارم، لیکن در سال 59 شخصاً شاهد شجاعت و دلاوری‌های داوطلبان مخلص آن استان بوده و از نزدیک روحیه مبارز آنان را شناخته‌ام، نبرد آنان بیش از آنچه شنیدنی باشد، دیدنی است. تأسف عمیق و تبریک و تسلیت مرا به مناسبت وقایع حاج عمران به همه آن عزیزان، به خصوص به خانواده محترم شهدا ابلاغ فرمایید. امیدوارم با شهد پیروزی در آینده‌ای نه‌چندان دور کام این امت بزرگ شیرین شود. از قول من به مردم اطمینان بدهید که پیروزی ما ان‌شاءالله و به فضل و لطف الهی دیروزود دارد، ولی سوخت‌وسوز ندارد."
بعد از گذشت دو ماه دانشجویان مرکز تربیت‌معلم شهید مطهری با تعداد نفرات کمتر در کلاس‌های درس حاضر شدند و با اینکه جای خالی دوستان شهید خود را احساس می‌کردند باانگیزه‌تر از گذشته درس را به اتمام رساندند و سال 1366 نیز در شهرستان بانه حضور داشتند که منجر به عملیات نشد.
با اتمام جنگ تحمیلی، معلمان و دانش آموزان ادامه‌دهنده راه شهدا در سنگر علم و دانش هستند.
((سنگربانان جبهه تعلیم و تعلم را دریابیم))

تصاویر دیده نشده از رزمندگان لرستان در جبهه‌های حق علیه باطلتصاویر دیده نشده از رزمندگان لرستان در جبهه‌های حق علیه باطلگردان شهداء
تصاویر دیده نشده از رزمندگان لرستان در جبهه‌های حق علیه باطلمركز تربيت معلم شهيد مطهري

تصاویر دیده نشده از رزمندگان لرستان در جبهه‌های حق علیه باطلتصاویر دیده نشده از رزمندگان لرستان در جبهه‌های حق علیه باطل

پادگان شهيد شفيع‌خاني/ دانشجويان تربيت معلم





گزارش: علی محمدی/ پایگاه خبری یافته
 
پی‌نوشت:
*در حال حاضر مرکز تربیت‌معلم شهید مطهری وجود خارجی ندارد
*واحد برادران به واحد خواهران حضرت زینب کبری (س) تغییر کرده است.
‌*پادگان شفیع خانی واقع در 25 کیلومتری جاده اندیمشک - خرم آباد/ شهید محمد شفیع‌خانی از دانشجویان تهرانی بود که برای اجرای طرح خدماتی بهداشتی به همراه همسرش به خرم‌آباد سفر کرد، وی مدتی در این شهر خدمت کرد و مسئول ستاد تیپ 57 لرستان شد و سرانجام در عملیات «والفجر6» به شهادت رسید.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا