یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ماسور منطقه‌ای با 20 هزار نفر جمعيت از سال 91 به طور رسمی به محدوده قانونی شهر خرم‌آباد اضافه شده اما از ابتدایی‌ترین امکانات شهری محروم است.
قبل از اضافه شدن رسمی ماسور ذهنیت منفی ساکنان آن با دیدن مناطقی مانند اسبستان، فلک‌الدین و دیگر مناطقی که تنها به صورت مجازی به بدنه شهر اضافه شده بود باعث مقاومت در ماسور خرم‌آباد همچنان در برزخ شهر و روستابرابر این پدیده گردید و علی‌رغم تلاش شورای اسلامی و برخی ساکنان با نفوذ ماسور، مصوبه قانونی دولت اجرا و ماسور به شهر خرم‌آباد پیوست و عاقبت همان شد که ذهنیت ساکنان آن بود و از اضافه شدن ماسور به شهر تنها دریافت عوارض سنگین ساختمانی، آب، برق و گاز بهای به قیمت نرخ شهر نصیب آنان شد.
مردم این منطقه قریب 5 سال که با وعده‌های محقق نشده مسوولین مانند اجرای فاضلاب شهری، هدایت آب‌های سطحی، آسفالت معابر و خیابان‌ها، ساخت کتابخانه و سالن ورزشی دل‌خوش کرده‌اند که شاید روزی گره از مشکلات این دیار باز شده و مردم این منطقه به مانند دیگر شهروندان خرم‌آباد از ابتدایی‌ترین امکانات شهری بهره‌مند شوند؛ چرا که مردم این منطقه به مانند دیگر مناطق خرم‌آباد عوارض و مالیات شهری پرداخت می‌کنند ولی درآمد ناشی از این پرداخت‌ها برای این منطقه هزینه نمی‌گردد و به جز این که برای زیباسازی ورودی خرم‌آباد از سمت جنوب و مسیر منتهی به فرودگاه اقدام به سنگ‌فرش بلوار بهارستان و چمن‌کاری تپه باستانی و بخش کوچکی از محوطه باغ ارتش نموده‌اند و نام پارک را بدون هیچ‌گونه امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، آب شرب و وسیله بازی بر آن نهاده‌اند کار دیگری انجام نشده است.
آسفالت خیابان‌ها منحصر به اقدامات دهیاری سابق شده است، مردم ماسور در تابستان پذیرای گرد و خاک و در زمستان پذیرای گل‌ولای کوچه‌ها هستند. در قسمت شرقی ماسور تنها یک خیابان که آن‌هم به‌واسطه این که راه ارتباطی منطقه ماسور از پل هوایی تا روستای ده محسن است آسفالت شده است.
دفع زباله‌ها تنها در قرار دادن سطل زباله در ورودی خیابان‌ها و معابر خلاصه شده است.
معماری شهری در قسمت ماسور شرقی رعایت نشده است و کوچه‌هایی با عرض چهار متر به علت عدم نظارت شهرداری به وجود آمده است.
در کوچه‌های منتهی به میدان تره‌بار ساخت و سازهای بی‌رویه و بدون نظارت شهرداری باعث مشکل لاینحلی شده است به طوری که کوچه و خیابان‌های به طول بیش از 300 متر ایجاد شده است که در آن‌ها هیچ‌گونه فرعی وجود ندارد و تنها راه عبور و مرور آن‌ها ابتدا و انتهای خیابان که به روستای ده محسن ختم می‌شود است. به نظر می‌رسد در صورت رسیدگی نکردن به این معضل در آینده نه چندان دور جهت رفع آن با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم بود.
در قسمت غربی ماسور، زیر تپه همان منطقه سابق باقی مانده است. فاضلاب‌های سطحی ماسور در زمین منتهی به روستای تیر بازار رها شده‌اند که بیماری‌های بسیاری در خود خواهند داشت.
نظر به این که در آینده نزدیک به دلیل هم‌جواری، روستاهای ده محسن و تیربازار به شهر خرم‌آباد اضافه می‌گردند ایجاد یک منطقه شهرداری و تمرکز واقعی بر روی مسائل این منطقه تنها چاره حل این مشکلات است.
امیدواریم که مسئولین بزرگوار و عزیز این منطقه را فقط در ایام انتخابات جزء این شهر حساب نکنند و در مابقی ایام نیز به این دیار توجه کنند چرا که ایام انتخابات شورای اسلامی شهر نزدیک است مصطفی دریکوندو شعار دادن عزیزان بدون هزینه ...
امید که در این ایام باقی‌مانده عزیزان مسئول و علی‌الخصوص اعضای شورای اسلامی شهر به‌جای بیان مشکلاتی که مردم خود از آن‌ها مطلع و آگاه‌اند اقدامی عملی انجام و توضیح دهند در جهت رفع این مشکلات چه‌کارهایی صورت گرفته است.
 
مصطفی دریکوند

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-05-10 07:57
باید علاوه بر رفع معضلاتی که نویسنده محترم این مقاله فرمودن ،جادهای ساحلی از طرف خیر آباد و پارک شاپوری به طرف فرودگاه در این منطقه ، نیز ساخته شوند.
نقل قول کردن
#2 دریکوند 1395-05-10 12:44
عوارضی که از مردم این منطقه میگیرن صرف ساخت و زیبایی شمال خرم‌آباد میشه که شهرداری توجه خیلی ویژه‌ای به اون منطقه دارن و برعکس هیچ‌گونه احترامی برای مردم جنوب خرم‌آباد قائل نیستن... مردم مناطق جنوبیه خرم‌آباد از ابتدایی‌ترین امکانات محرومند ولی ایشان تاکسیمو برای شمال خرم‌آباد ایجاد میکنند!
نقل قول کردن
#3 کرمی 1395-05-10 13:07
سلام و سپاس از نویسنده مقاله

متاسفانه ماسور فاصله زیادی با دیگر مناطق شهری خرم آباد داره و همه مشکلاتی که آقای دریکوند در مقالشون فرمودند کاملا درست و جامع هستش. ما هم امیدواریم مسئولین فکری به حال مشکلات این قسمت پرجمعیت و محروم شهری بکنن.
نقل قول کردن
#4 همشهری 1395-05-10 13:59
واقعا این که منطقه ماسور از حداقل های امکانات شهری برخوردار نیست آدم احساس شرمساری میکنه .
منطقه ماسور دارای مردمانی نجیب و کم توقع هستن ولی مسولین هم باید به فکر انها باشند نه فقط موقع انتخابات رای انها رو بگیرند
نقل قول کردن
#5 رضا 1395-05-10 15:26
تپه باستانی ماسور بعد سال ها بی توجهی تبدیل به پارک شد!!!!!
خرم آباد پتانسیل چهار و یا پنج منطقه شهرداری رو داره ولی توجه ای نمی شود
و بعد سال ها سه منطقه شهرداری درجا می زند.
شهر بروجرد ببینید خود رو به چه آب و آتشی می زنند.که سومین منطقه رو اضافه کنند و تابلو حریم شهر رو در پانزده کیلومتری شهر نصب کردند
نقل قول کردن
#6 حامد نصیری.خرم اباد 1395-05-10 16:27
احسنت به آقای دریکوند . واقعا نمیتوانم چرا در یک نشست خبری آقای خجسته پور پاسخ مشکلات جدی مردم آبستن پاسور و پشته جزایری که کاملا چسبیده به شهر هستند و از هیچ امکانات رفاهی بهرمند نیستند نمیگذارند.منتظر یم روابط عمومی محترم فرمانداری یک نشست خبری در این خصوص بگذارند
نقل قول کردن
#7 سروش 1395-05-10 16:28
به نقل از بهاروند:
درود بر شما جالب بود واقعا يكي از آرزوهاي من اين است كه شهر خرم آباد ورودي و خروجي هاي ان درست شود و از اين مشكلات در بياد

با سلام ورودی و خروجی جای خود مشگل اصلی خرم آباد این است که روستاهای اطراف می بایست به شهرک تبدیل شوند و به خرم اباد الحاق شود هم ساماندهی صورت می گیرد و هم کلان شهر می شود وگرنه در اینده شهر خرم اباد دچار مشگل اساسی خواهد شد
نقل قول کردن
#8 سروش 1395-05-10 16:34
به نقل از رضا:
تپه باستانی ماسور بعد سال ها بی توجهی تبدیل به پارک شد!!!!!
خرم آباد پتانسیل چهار و یا پنج منطقه شهرداری رو داره ولی توجه ای نمی شود
و بعد سال ها سه منطقه شهرداری درجا می زند.
شهر بروجرد ببینید خود رو به چه آب و آتشی می زنند.که سومین منطقه رو اضافه کنند و تابلو حریم شهر رو در پانزده کیلومتری شهر نصب کردند

رحمت بر پدرو مادرت آقارضا ...متاسفانه ما کارمون برعکسه..ما تابلو شهرمونو در میان اول خضر زدیم اونا در سراب زارم ..دارند به ایران می قبولونند که شهر ما بزرگه در صورتی که 15 کیلمتر باید بری بعد به شهر برسی واقعا مسوولین ما اینارو نمی بینند !!!!
نقل قول کردن
#9 مرضیه 1395-05-10 21:28
تپه باستانی ماسوربرای بهارمالگه مناسبترازپارک شریعتیست
شهرداری ومیراث فرهنگی می توانندسنگ نوشته رابه این تپه باستانی منتقل کنندوجذب گردشگری کنند
شهرداری می بایست مجتمع فرهنگی تفریحی تجاری وگردشگری درجنب تپه ماسورایجادکندوپ ارک مناسب وزیبایی ازتپه ماسورخلق کنند
نقل قول کردن
#10 رحیمی نژاد 1395-05-11 20:19
ان شالله که شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر تمام محلات محروم شهر خرم آباد باشیم.
نقل قول کردن
#11 شهروند 1395-05-11 22:14
متاسفانه ورودی شهر خرم اباد خصوصا در جنوب شهر هیچگونه تناسبی با ورودی شهرهای سایر استانهای کشور ندارد هر چند در شرق خرم اباد مسی بروجرد به خرم اباد کارهای خوبی ئدر این سالها توسط شهرداری شده که جای تقدیر و تشکر را دارد از شهردار محترم خرم اباد تقاضا داریم نظری هم به ورودی شهر در جنوب خرم اباد داشته باشند در طول ماه چندین تصادف در محور پادگان بدراباد تا فرودگاه خصوصا شبها به علت تاریکی می افتد .
نقل قول کردن
#12 مهدی 1395-05-12 16:20
ورودی های خرم آبادنیازبه زیباسازی دارند
مسجدجوادالائمه درمحل مطهری نیازبه گسترش داردوخیرین گرامی اگرمغازه های جنب مسجدرابرای وسعت این مسجدخریداری کننندکارخداپسند انه ای انجام داده اند
نقل قول کردن
#13 میر 1395-05-15 20:49
با سلام
خدمت عزیزانمان در ماسور باید عرض کرد که
با توجه به انتخابات شوراهای پیش رو تمام سعی خود راانجام دهید وفرد وافرادی راانتخاب کنید که اولا سابقه اشان چیزی جز خدمت وصداقت وپاکی ومدیریت سالم نباشد وثانیا بدانید انسانهای پیگیر مشکلات مردم هستند وماسور رابه خوبی بشناسند ودغدغه راحتی ساکنانش را داشته باشند انشاالله ماسور به حقش در حدواندازه قدمتش وبزرگی ساکنانش خواهدرسید
نقل قول کردن
#14 اصغرکرمی راد 1395-06-18 23:37
با سلام
تنها یکی از عوامل عدم توسعه یافتگی لرستان نبود مطالبه گری مشروع در قالب قانون است.
منطقه ی خرم آباد سرزمینی حاصلخیز اما بایر و تهی از هرکدام از معیارها و شاخص های توسعه یافتگی.آه!!!!!! این همه نخواستن!!!! چرا؟؟؟!!
نقل قول کردن
#15 مهرداد شهاوند 1401-11-16 10:41
پل ماسور خرم‌آباد و دیواره ساحلی آن از سال ۱۳۹۶ شروع شده و با بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی، نزدیک دو ساله متأسفانه بحال خود رها شده و شهرداری خرم‌آباد آنرا تکمیل نمی‌کند. ورودی خرم‌آباد از فرودگاه تا میدان بسیج(شمشیرآباد) باید زیباسازی شود چون تمام مسئولان کشوری و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تمامی مسافران و گردشگران از این مسیر بین‌المللی تردد می‌کنند و موقعیت فوق‌العاده تجاری_اقتصادی خوبی دارد فقط شهرداری باید شهرداری منطقه ۴ را تاسیس کند و باندکندرو از فرودگاه تا میدان شقایق بسازد، خط کشی خیابانها، آسفالت، روشنایی، درختکاری و فضای سبز، انتقال پارکینگ نیروی انتظامی در تپه ماسور به خارج شهر، تشویق مردم به سرمایه‌گذاری دراین مسیر و...می‌تواند به زیبایی و پیشرفت خرم‌آباد کمک کند
نقل قول کردن
#16 دیناروند 1401-11-16 10:43
خرم‌آباد از سال ۱۳۸۰ فقط ۳ شهرداری دارد بعد از گذشت ۲۲ سال خرم‌آباد نیازمند ۶ منطقه شهری است و شهرداری منطقه ۴ باید در جنوب خرم‌آباد برای خدمت رسانی بهتر تاسیس شود ما مردم ماسور و ده محسن و بهرامی و تئوری و بدرآباد و جزایری و باغ نو هم مالیات و عوارض و پول مجوز ساخت میدیم ولی چرا کوچکترین امکاناتی نداریم؟
نقل قول کردن
#17 رسول 1402-06-12 12:51
شهرداری منطقه 4 در جنوب خرم‌آباد تاسیس شود
نقل قول کردن
#18 شهروند 1402-06-12 12:52
ایجاد شهرداری منطقه ۴ خرم‌آباد برای ایجاد رضایت‌مندی و افزایش کمیت و کیفیت ارائه خدمات به شهروندان خرم‌آبادی ضروری است.
نزدیک به ۶۰ درصد گستره مدیریت شهری خرم‌آباد در حوزه شهرداری منطقه ۳ است. جمعیت و مهاجرین به خرم‌آباد در حال افزایش است و ناگزیر از برنامه‌ریزی برای آینده شهر هستیم. با ۳ منطقه نمی‌توان به مردم خدمات ارائه داد. شهرداری منطقه ۴ و یا ایجاد شهرداری‌های نواحی راهگشای این مشکل است که در آینده نزدیک با احتمال الحاق بیش از ۱۰ اَبَر روستا به خرم‌آباد تبدیل به یک بحران و چالش جدی خواهد شد.
برای ایجاد شهرداری منطقه ۴ نیازی به جذب نیروی جدید و یا تجهیزات و امکانات و ساختمان نخواهد بود و این موضوع بار مالی به همراه نخواهد داشت چرا که شهرداری خرم‌آباد تقریباً ۴۰۰ نفر نیرو اضافه بر چارت مصوب خود دارد و این اقدام منجر به آمایش نیرو و افزایش بهره وری خواهد شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا