یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان از مهار آتش‌سوزی پارک جنگلی بلوران کوهدشت خبر داد.
به گزارش ميافته به نقل از مهر، "شیرزاد نجفی" اظهار داشت: آتش سوزی در پارک جنگلی بلوران کوهدشت که ساعت ۱۳ امروز شنبه شروع شده بوده بعد از چهار ساعت حوالی ساعت ۱۷ امروز مهار شد.
وی ادامه داد: در جریان این آتش‌سوزی بین ۱۵ تا ۲۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع منطقه دچار خسارت شده است.
نجفی با تاکید بر این که آتش‌سوزی به طور کامل مهار شده است یادآور شد: هم اکنون نیروهای منابع طبیعی در منطقه به منظور جلوگیری از حریق احتمالی حضور دارند و در حال پایش منطقه هستند.
بنابراین گزارش جنگل‌های لرستان با قرارگیری در قلب زاگرس اهمیت حیاتی برای این زیست‌بوم منحصر به فرد دارند چرا که از وسعت ۵.۸ میلیون هکتاری جنگل‌های ۱۱ استان زاگرسی ۱.۲ میلیون هکتار در لرستان قرار دارد تا این استان حائز رتبه دوم وسعت جنگل‌ها باشد، عنوانی که وقوع مخاطرات مختلف طبیعی و انسانی آن را تهدید می‌کند.
استان لرستان به رغم دارا بودن ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه اراضی جنگلی و مرتعی با مخاطرات جدی مواجه است، مخاطراتی که می‌رود عرصه‌های طبیعی این دیار را به دشت‌های بدون آب و علف تبدیل کند.
وقوع آتش‌سوزی‌های گاه‌وبیگاه در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، چرای بی‌رویه دام، تعرض به عرصه‌های طبیعی و تغییر کاربری‌ها، خسارات خشک‌سالی و ریزگردها، اجرای پروژه‌های عمرانی غیر کارشناسی و ... هر کدام زخمی را بر تن زاگرس زده‌اند تا سکته‌های مختلف، قلب این اکوسیستم را هر روز ضعیف‌تر کند.

آتش‌سوزی پارک بلوران کوهدشت مهار شد

دیدگاه‌ها  

#1 افشار 1395-05-11 01:50
15 تا 20 هکتار ؟؟؟؟؟؟؟!!!
اقایان چرا امار دقبق رو که بالای 1000 هکتار هست رو اعلام نمیکنید تا تجهیزات در اختیارتون برارن و به عنوان یک بحران ار اتش سوزیهای استان لرستان نگاه کنن؟
بنده به عنوان یک کوهدشتی در منطقه حضور داشتم و حاضرم قسم بخورم بالای 1000 هکتار از جنگل تبدیل به خاکستر شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا