در هفته نهم دورنهايي رقابت‌هاي ليگ دسته دوم فوتبال كشور، سبزپوشان خيبر خرم‌آباد در ورزشگاه آزادي كرمانشاه به مصاف تيم بعثت اين شهر رفتند.
به گزارش يافته، خيبري‌ها كه از هفته پنجم به بعد نتايج خوبي برابر حريفان كسب كرده‌اند و با 3 پيروزي و يك تساوي در بازي‌هاي اخير، خود را به بالاي جدول رسانده‌اند، در اين بازي با شروعي عالي، صاحب توپ و ميدان شدند و در همان دقايق نخست توسط علي صدرا از روي نقطه پنالتي به گل اول رسيدند.
در ادامه فرشاد امامي نيز گل دوم خيبر را به ثمر رساند تا اين تيم برابر ميزبان، در نيمه اول با 2 گل پيش بيافتد.
در نيمه دوم تيم كرمانشاهي كه با اين تيجه خود را حذف شده مي‌ديد، به آب و آتش زد تا نتيجه را جبران كند، اين تيم اگر چه در دقايق پاياني يكي از گل‌هاي خورده را جبران كرد، اما در پايان به سرنوشت آلومينيوم اراك دچار شد و با نتيجه 2 بر يك در خانه مغلوب نماينده‌ي عكس‌هاي بازي خير خرم‌آباد و بعثت كرمانشاهمقتدر لرستان شد.

بر خلاف بازی‌های گذشته، خیبری‌ها در اين ديدار، نمايشي روان و قابل قبول ارائه دادند؛ به خصوص نیمه‌ی اول این مسابقه بازیکنان خیبر بازی متفاوت و کم نقصي را در تمامی پست‌ها به نمایش گذاشتند.

با شروع نیمه‌ی دوم حملات بعث کرمانشاه شدت یافت و بارها موقعیت‌های مسلم گلزنی را با درخشش صادق نادرپور دروازه‌بان خيبر از دست دادند.

علی نیکبخت سرمربي سبزپوشان خرم‌آبادي در بازی مقابل کرمانشاه چند تغییر در ترکیب تیم خیبر ایجاد کرد. بر خلاف بازی‌های گذشته خیبر با سیستم 4-4-2 وارد زمین شد. امیر منصوریان از دفاع چپ به دفاع وسط، فرشاد امامی از دفاع راست به هافبک دفاعی، مسعود حسنوند از هافبک دفاعی به خط حمله، منتقل شده و اتفاقاً هر 3 نفر در پست‌هاي جديد و غيرتخصصي بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند.

اين بازي را ابوالفضل دوستی با کمک حسین سلیمانی و مجتبی رجبیان قضاوت كرد.

خیبر خرم‌آباد: صادق نادرپور، امیر منصوریان، فرزاد بهاری، احسان طولابي، مهدی عبدی، حسین جودکی، مسعود حسنوند، یاسر درویشی، مسلم پروانه‌پور، علی صدرا، فرشاد امامی، سرمربي: علي نيكبخت، سرپرست: مجيد ياراحمدي
بعثت کرمانشاه: علی خالصی، میلاد رستمی، شهریار مرادبیگی، جمال حق‌شناس، علی تیموریان، فرشاد باوندپور، جواد نصرالله‌پور، سجاد سیاه‌کمری، پوریا خضری، علی محمدی، ایوب سبحانی‌پور، سرمربي: محسن گروسي، سرپرست: ايزد سيف‌الله‌پور



در ديگر بازي‌هاي اين گروه، آلومينيوم اراك برابر مهمانش شهرداري اروميه با نتيجه 2 بر صفر پيروز شد و سپيد رود رشت نيز در رشت مقابل ايران‌جوان خورموج به تساوي يك بر يك رسيد.
با اين نتايج، صعود دو تيم آلومينيوم اراك و خيبر خرم‌آباد از اين گروه قطعي است. بايد منتظر ماند و ديد در هفته پاياني كدام تيم در اين گروه اول شده و مستقيماً به ليگ يك راه مي‌يابد و كدام تيم با قرار گرفتن در رده دوم، راهي بازي پلي‌آف با تيم دوم گروه دوم اين رقابت‌ها مي‌شود تا چهره‌ي سومين تيم صعودكننده به ليگ يك در آن بازي مشخص گردد.
البته با توجه به ميزباني تيم اراكي برابر تيم حذف شده و بي‌انگيزه‌ي كرمانشاه در هفته‌ي پاياني، شانس اين تيم براي صعود به ليگ يك به صورت مستقيم بيش از خيبر است.
خيبري‌ها نيز سه‌شنبه هفته آينده در ايستگاه آخر بايد در خورموج مهمان ايران‌جوان اين شهر باشند.
غول لرستان بيدار شد/ تعظيم كرمانشاه مقابل قدرت خيبر 
در حاشيه:
* حدود 150 نفر از علاقه‌مندان فوتبال لرستان براي تماشاي اين بازي در ورزشگاه آزادي كرمانشاه حضور يافتند. برخي خبرنگاران ورزشي خرم‌آباد نيز در ورزشگاه حاضر بودند.
* در سطح شهر كرمانشاه تبليغات گسترده‌اي براي اين بازي صورت گرفته بود اما استقبال شاياني از سوي تماشاگران تيم ميزبان از اين بازي صورت نگرفت فقط حدود هزار نفر به تماشاي اين بازي آمدند.
* پيش از آغاز بازي، تماشاگران طرفدار خيبر از محل‌شان توسط نيروي انتظامي به بخش ديگري از ورزشگاه منتقل شدند.
* مسعود ستاري در تركيب اوليه خيبر قرار داشت اما لحظاتي قبل از آغاز بازي، به دليل مسموميت جاي خود را به احسان طولابي داد.
* کاظم بهاروند کمک‌مربی خیبر در دقیقه 70 از طرف داور مسابقه از زمین اخراج شد. در دقیقه 94 نیز سجاد سیاه‌کمری از کرمانشاه با دریافت دومین کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد.

* در حالی که سوت پایان مسابقه به صدا درآمد و بازیکنان دو تیم مشغول دست دادن و خسته نباشید بودند، ايزد سیف‌اللله‌پور سرپرست بعثت کرمانشاه با داد و بیداد به سمت وحید فاضلی مربی تیم خیبر حمله کرد. با این اقدام، چند نفر از تماشاگران و بازیکنان کرمانشاهی نیز به قصد کتک‌کاری وارد داستان شدند. بازیکنان خیبر با حلقه زدن دور وحید فاضلی از رساندن آسیب به وی جلوگیری کردند.

* هجوم تمامی تماشاگران کرمانشاهی با همراهی بازیکنان و با استفاده از سنگ و آجر، اقدام به کتک زدن بازیکنان خیبر نمودند. باران سنگ در زمین مسابقه و رفتار ناشایست تیم میزبان صحنه‌های زشتی را رقم زد. كرمانشاهی‌ها در اين روز هم بازي را باختند و هم اخلاق را ...

* حضور تنها دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی کرمانشاه در کنار زمین و در هنگام بروز درگیری بین تماشاگران کرمانشاهی با بازیکنان خیبر عملاً قدرت دخالت را از نیروی انتظامی گرفت و اين دو نفر فقط نظاره‌گر پرتاب آجر و سنگ و مشت و لگد تماشاگران و بازیکنان کرمانشاهی به سوي خيبري‌ها بودند!

* محسن گروسی سرمربی بعثت کرمانشاه و بازيكن سابق استقلال تهران در پایان این مسابقه با حضور در رختکن تيم خیبر به خاطر رفتار زشت و زننده‌ی بازیکنان و تماشاگران کرمانشاهی عذرخواهی و از لرستاني‌ها دلجويي کرد. اتوبوس حامل بازیکنان خیبر با اسکورت نیروی انتظامی كه پس از اين واقعه نيروهاي بيش‌تري به ورزشگاه اعزام كردند ساعتي بعد از بازي از ورزشگاه خارج شد.

 
خيبر خرم‌آباد

جدول رده‌بندي

 

گروه الف

بازي

برد

مساوی

باخت

زده

خورده

امتياز

 1

آلومینیوم اراک

9

5

3

1

14

8

18

2

خیبر خرم‌آباد

9

5

2

2

13

11

17

3

سپیدرود رشت

9

2

6

1

11

7

12

4

بعثت کرمانشاه

9

2

5

2

10

9

11

5

ایران‌جوان خورموج

9

1

4

4

9

13

7

6

شهرداری ارومیه

9

1

2

6

5

14

5

 

 

گروه ب

بازي

برد

مساوی

باخت

زده

خورده

امتياز

 1

بهمن شیراز

9

3

6

-

8

3

15

2

پارس جنوبی جم

9

4

3

2

8

8

15

3

استقلال‌آبی تهران

9

3

3

3

11

14

12

4

شهرداری زنجان

9

2

5

2

12

8

11

5

ابومسلم مشهد

9

1

5

3

5

9

8

6

کاسپین قزوین

9

1

4

4

8

10

7


برنامه هفته دهم؛ سه‌شنبه 22 اردي‌بهشت؛ ساعت 17

ایرانجوان خورموج – خیبر خرم‌آباد – ورزشگاه تختی خورموج

آلومینیم اراک – بعثت کرمانشاه – ورزشگاه امام خمینی اراک

شهرداری ارومیه – سپیدرود رشت – ورزشگاه تختی ارومیه


رضا  طولابي