محسن قاسمی کشتی گیر لرستانی معروف به مو طلایی کشتی ایران در بستر خاک آرمید.
به گزارش یافته، ظهر شنبه 25 دی، پیکر محسن قاسمی قهرمان کشتی جهان و آسیا با شکوه خاصی و برای همیشه در قطعه ورزشکاران آرامستان دارالسلام بروجرد به خاک سپرده شد.
محسن قاسمی کشتی‌گیر فرنگی‌کار و عضو پیشین تیم ملی ایران، بعد از دو سال نبرد سخت با مرگ، عصر پنج‌شنبه 23 دی 1400 تسلیم شد و درگذشت.
قاسمی کشتی‌گیر 31 ساله اهل بروجرد در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ در تاشکند نشان طلای وزن ۷۴ کیلوگرم را کسب کرد و در سال ۲۰۱۲ نیز توانست با تیم ملی ایران قهرمان مسابقات جام جهانی فرنگی در روسیه شود و مدال طلای این رقابت‌ها را به گردن بیاویزد.
محسن کشتی ما در سال ۱۳۷۹ زیر نظر محسن مرادی کشتی را آغاز کرد. در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ قهرمان استان لرستان و در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ قهرمان کشور در رده‌های پایه شد.
وی نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در مسابقات آسیایی نوجوانان به میدان رفت و سوم شد و سپس در سال ۲۰۰۸ قهرمان نوجوانان آسیا شد و در سال ۲۰۱۰ نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم در هوانگشان چین قهرمان جوانان آسیا شد.
او پس از چند سال حضور در رده‌های پایهٔ تیم ملی ایران به تیم بزرگ‌سالان دعوت و در سال ۲۰۱۱ در ترکیب تیم بزرگسالان قرار گرفت و طلای آسیا را بر گردن آویخت، در آن زمان کارشناسان از او به عنوان یکی از آینده‌داران کشتی نام می‌بردند.
در سال ۲۰۱۲ وی با ایران قهرمان جام جهانی شد و این آخرین باری بود که او با دوبندهٔ تیم ملی روی تشک مبارزه کرد.
وی در اواخر سال ۱۳۹۱ بر اثر سانحه‌ای که با موتورسیکلت رخ داد، پایش شکست و بعد از آن دیگر در رقابت‌های کشتی نتوانست آن‌طور که باید و شاید ظاهر شود، هر چند در اواخر سال ۱۳۹۴ محمد بنا که خودش کاشف این کشتی‌گیر بود و با مربی‌گری او قاسمی قهرمان آسیا شده بود، دوباره این کشتی‌گیر را به اردوی تیم ملی دعوت کرد، اما محسن کم‌کم از سطح اول کشتی فاصله گرفت و زندگی‌اش به شکل دیگری رقم خورد...
این قهرمان پیشین آسیا ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در حادثه‌ای در کمپ ترک اعتیاد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به کما رفت و پس از دو سال درمان پر فراز و نشیب، عصر پنج‌شنبه 23 دی 1400 تسلیم مرگ شد و درگذشت.
 
💥مراسم تشییع شادروان محسن قاسمی قهرمان کشتی فرنگی از ساعت 11 شنبه 25 دی در آرامستان دارالسلام بروجرد برگزار شد.
 
عکس: فرهاد داودوندی/ بروجرد