آیین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات جهانی کوراش اعصر پنج‌شنبه 14 آبان‌مام 1394 در سالن شهيد چاغروند مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، ؛ مراسم افتتاحیه دهمین در اين مراسم كه از ساعت 16:30 با حضور حجت‌الاسلام "سيد احمد میر‌عمادی" نماینده ولی فقیه در لرستان، هوشنگ بازوند استاندار و "سيد سعيد شاهرخی" معاون سیاسی، امنيتي و اجتماعي استانداري لرستان، "حیدر فرمان" رئیس فدراسیون جهانی کوراش، "ايرج عبدي" نماينده خرم‌آباد و "عباس قائدرحمت" نماينده دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلامي، علي‌‌ياور عزیزپورفرد مدیر کل ورزش و جوانان لرستان، حجت‌الاسلام "حميدرضا حنان" مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، "يحيي عيدي‌بيرانوند" شهردار خرم‌آباد، "محمدعلي رستگار" رییس فدراسیون جودو ايران، روسای فدراسیون‌های کوراش بيش از 30 كشور جهان و جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.
* استاندار لرستان از پیشینه پر افتخار لرستان سخن گفت و از ظرفیت‌های بزرگ توریسم ورزشی و از این که این لرستان مهد دلیر‌مردان بسياري بوده است. بازوند برگزاری این مسابقات را نوید‌بخش دوستی و مودت ذكر كرد و گفت: برافراشتن پرچم ملت‌ها در کنار یکدیگر و دادن دست رفاقت و دوستی همراه با انجام رقابت‌های سالم ورزشی می‌تواند عامل اتحاد و همدل ملل مختلف برای ایجاد صلحی پایدار باشد.
* رئیس فدراسیون جهانی کوراش كه از حامیان برگزاری مسابقات جهانی در خرم‌آباد است نیز در ادامه آیین افتتاحیه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان، تأكيد کرد: مردم لرستان مهمان‌نواز هستند. فرمان كه اهل كويت است و فارسي را دست و پا شكسته صحبت مي‌كند، افزود: کوراش در این منطقه بین اهالی بسیار رشد کرده و امیدواریم این بستر به سمتی برود که کوراش آسیا بیش از گذشته رشد کند.
* آرش میراسماعيلی نایب رییس فدراسیون جودو و مشاور رئيس فدراسیون جهانی کوراش نیز در مراسم افتتاحیه گفت: این افتخار ما لرستاني‌ها است که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای در مسابقات جهاني داشته باشیم.
* همچنین پرچم 42 کشور شرکت کننده در كنگره جهانی کوراش، و نیز در محل برگزاری آیین افتتاحیه به چرخش درآمد. البته در اين مسابقات 114 نفر از 33 كشور حضور يافتند.
* تیمی متشکل از نوجوانان ورزش‌هاي زورخانه‌ای و پهلوانی استان به اجرای حرکات نمایشی و باستانی همراه با دنبل پرداختند که مورد توجه مهمانان قرار گرفت.
* "بهروز وثوقي‌راد" يكي از ليدرهاي تيم فوتبال خيبر خرم‌آباد كار هدايت تماشاگران مقابل جايگاه را بر عهده داشت. بازار گرفتن عكس يادگاري با وي داغ بود!
*حدود 650 تماشاگر در سالن حضور يافتند. با حساب ورزشكاران و عوامل اجرايي و خبرنگاران شمار حاضران در سالن به حدود هزار و صد نفر مي‌رسيد و سالن بيش از 300 صندلي خالي ديگر نيز داشت. اگر چه بليط‌فروشي در مسابقات عصر صورت نگرفت اما بارش باران نيز در تكميل نشدن ظرفيت سالن بي‌تاثير نبود.
* در رقابت‌هاي صبح 47 مسابقه انجام شد و مسابقات عصر نيز ساعتي قبل از افتتاحيه انجام شد و پس از آن نيز رقابت‌ها پي‌گيري شد و چهره‌‌ي نفرات برتر 4 وزن تا ساعت 20 مشخص شد. پس از آن مراسم اهداء جوايز انجام شد.
 گزارش تصويري: مراسم افتتاحیه مسابقات جهانی کوراش در خرم‌آباد + حواشي







عكس: مصطفي  باقري