یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات جهانی کوراش اعصر پنج‌شنبه 14 آبان‌مام 1394 در سالن شهيد چاغروند مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، ؛ مراسم افتتاحیه دهمین در اين مراسم كه از ساعت 16:30 با حضور حجت‌الاسلام "سيد احمد میر‌عمادی" نماینده ولی فقیه در لرستان، هوشنگ بازوند استاندار و "سيد سعيد شاهرخی" معاون سیاسی، امنيتي و اجتماعي استانداري لرستان، "حیدر فرمان" رئیس فدراسیون جهانی کوراش، "ايرج عبدي" نماينده خرم‌آباد و "عباس قائدرحمت" نماينده دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلامي، علي‌‌ياور عزیزپورفرد مدیر کل ورزش و جوانان لرستان، حجت‌الاسلام "حميدرضا حنان" مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، "يحيي عيدي‌بيرانوند" شهردار خرم‌آباد، "محمدعلي رستگار" رییس فدراسیون جودو ايران، روسای فدراسیون‌های کوراش بيش از 30 كشور جهان و جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.
* استاندار لرستان از پیشینه پر افتخار لرستان سخن گفت و از ظرفیت‌های بزرگ توریسم ورزشی و از این که این لرستان مهد دلیر‌مردان بسياري بوده است. بازوند برگزاری این مسابقات را نوید‌بخش دوستی و مودت ذكر كرد و گفت: برافراشتن پرچم ملت‌ها در کنار یکدیگر و دادن دست رفاقت و دوستی همراه با انجام رقابت‌های سالم ورزشی می‌تواند عامل اتحاد و همدل ملل مختلف برای ایجاد صلحی پایدار باشد.
* رئیس فدراسیون جهانی کوراش كه از حامیان برگزاری مسابقات جهانی در خرم‌آباد است نیز در ادامه آیین افتتاحیه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان، تأكيد کرد: مردم لرستان مهمان‌نواز هستند. فرمان كه اهل كويت است و فارسي را دست و پا شكسته صحبت مي‌كند، افزود: کوراش در این منطقه بین اهالی بسیار رشد کرده و امیدواریم این بستر به سمتی برود که کوراش آسیا بیش از گذشته رشد کند.
* آرش میراسماعيلی نایب رییس فدراسیون جودو و مشاور رئيس فدراسیون جهانی کوراش نیز در مراسم افتتاحیه گفت: این افتخار ما لرستاني‌ها است که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای در مسابقات جهاني داشته باشیم.
* همچنین پرچم 42 کشور شرکت کننده در كنگره جهانی کوراش، و نیز در محل برگزاری آیین افتتاحیه به چرخش درآمد. البته در اين مسابقات 114 نفر از 33 كشور حضور يافتند.
* تیمی متشکل از نوجوانان ورزش‌هاي زورخانه‌ای و پهلوانی استان به اجرای حرکات نمایشی و باستانی همراه با دنبل پرداختند که مورد توجه مهمانان قرار گرفت.
* "بهروز وثوقي‌راد" يكي از ليدرهاي تيم فوتبال خيبر خرم‌آباد كار هدايت تماشاگران مقابل جايگاه را بر عهده داشت. بازار گرفتن عكس يادگاري با وي داغ بود!
*حدود 650 تماشاگر در سالن حضور يافتند. با حساب ورزشكاران و عوامل اجرايي و خبرنگاران شمار حاضران در سالن به حدود هزار و صد نفر مي‌رسيد و سالن بيش از 300 صندلي خالي ديگر نيز داشت. اگر چه بليط‌فروشي در مسابقات عصر صورت نگرفت اما بارش باران نيز در تكميل نشدن ظرفيت سالن بي‌تاثير نبود.
* در رقابت‌هاي صبح 47 مسابقه انجام شد و مسابقات عصر نيز ساعتي قبل از افتتاحيه انجام شد و پس از آن نيز رقابت‌ها پي‌گيري شد و چهره‌‌ي نفرات برتر 4 وزن تا ساعت 20 مشخص شد. پس از آن مراسم اهداء جوايز انجام شد.
 گزارش تصويري: مراسم افتتاحیه مسابقات جهانی کوراش در خرم‌آباد + حواشي







عكس: مصطفي  باقري
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 انجمن مردمی بلوطبان 1394-08-15 00:31
از حواشی دیگر این مسابقات، ممانعت از نمایش بنر های سمنهای زیست محیطی درباره هشدار قطع درختان و ریزگردها بود
نقل قول کردن
#2 انجمن مردمی بلوطبان 1394-08-15 00:33
شعارهای زیست محیطی نوشته شده برروی بنرهای امروز، در استادیوم تختی توسط سمنهای خرم‌آباد

✅تنفس ریزگردها عمر را کاهش میدهد
Breathing dust reduce life

✅ریزگردها قاتلان نامرئي
Dust invisible killer

✅نابودی یا قطع درختان =گازهای گلخانه ای =گرم شدن هوا =باران اسیدی
Destruction or cutting down the trees=green house gases=globing warming=acid rain
نقل قول کردن
#3 سپهر 1394-08-15 00:51
بازدید میهمانان حاضر در مسابقات جهانی کوراش از جاذبه های گردشگری استان لرستان به ویژه آبشار بیشه و قلعه فلک الافلاک ان شاالله موجب انعکاس گسترده پتانسیل های توریستی لرستان در دنیا خواهد شد.زیبایی آبشار بیشه توجه بسیاری از این میهمانان را به خود جلب کرده است.
نقل قول کردن
#4 MSB 1394-08-15 01:35
Very nice
نقل قول کردن
#5 حامد سبزواری 1394-08-25 12:45
مشتی بود مسابقات
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا