یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محمود اسلاميان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشورمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشور گفت: به آینده‌ی لرستان امیدوارم.
به گزارش یافته به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، محمود اسلامیان که در همایش تجلیل از کارگران برتر لرستان سخن می‌گفت، با تبریک هفته‌ی کار و کارگر به زحمت‌کشان این عرصه اظهار داشت: تنها با اراده‌ی ملت‌ است که کشور به سعادت و پیشرفت می‌رسد.
وی ادامه داد: معتقدم بزرگ‌ترین معضل کشور اقتصاد و بیکاری است، چرا که بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه ریشه در این مسئله‌ی ساده دارد و با اراده‌ی جمعی باید با آن مقابله کرد.
 
رییس اتاق خرم‌آباد، از افتخارات لرستان است
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرم‌آباد از افتخارات لرستان است.
اسلامیان بیان داشت: همت استاندار لرستان و رییس اتاق خرم‌آباد در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان ستودنی است.
وی با بیان این که حق لرستان بیشتر از وضعیت کنونی آن است، افزود: رشد هر جامعه‌ای برابر با میزان اشتغال آن بوده، چرا که معتقدیم تمامی مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نشأت‌گرفته از بیکاری جوانان است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با تأکید بر اینکه با ایجاد اشتغال شرایط ازدواج جوانان فراهم می‌شود، تصریح کرد: 90درصد مفاسد، ریشه در بیکاری دارند.
اسلامیان اضافه کرد: خوشبختانه استاندار لرستان و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برنامه‌های مناسبی در دستور کار قرار داده‌اند که امیدواریم بر اساس آن‌ها شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.
وی با بیان این که حسین سلاح‌ورزی رییس اتاق خرم‌آباد از افتخارات لرستان است، تصریح کرد: با مدیریت ایشان، بخش خصوصی حضور فعالی در این استان داشته است؛ به طوری که شاهد رونق و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم. به همین دلیل به آینده‌ی لرستان امیدوارم.

در دولت احمدی‌نژاد به جامعه کارگری فشار آمد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بالا بودن نرخ تورم در دولت مهرورز احمدی‌نژاد به جامعه‌ی کارگری و کارمندی فشار آمد، افزود: این وضعیت به خاطر عدم تطابق تورم با افزایش حقوق این دو قشر به وجود آمد.
اسلامیان ادامه داد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید دکتر روحانی طی دو سال اخیر توانست تورم را کنترل کند.
وی از همگانی کردن بیمه‌ توسط وزارت رفاه را یکی از اقدامات بزرگ دولت تدبیر و امید دانست و اظهار داشت: در این راستا کار دولت روحانی با توجه به وجود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ارزشمند است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در همه جای دنیا دولت‌ها باید به آموزش و درمان توجه داشته باشند، اما دولت لازم نیست حتماً کارخانه فولاد بسازد و در حوزه‌ی اقتصاد ورود پیدا کند؛ بلکه باید آموزش، دفاع از امنیت و درمان را در دستور کار خود قرار دهد و بقیه‌ی امور را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند.

اسلامیان به وضعیت اسفبار قیمت دارو در دولت پیشین اشاره و تصریح کرد: در سال 91 شاهد افزایش سر سام‌آور قیمت‌ دارو در کشور بودیم که با به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، قیمت آن کنترل شد.
مسئله اول کشور اشتغال است

اسلامیان از اشتغال به عنوان مسئله‌ی اول کشور یاد کرد و ادامه داد: امروزه در هر خانواده‌ی ایرانی چند بیکار تحصیلکرده وجود دارد پس داشتن شغل برای هر انسانی به منزله‌ی اکسیژن است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک میلیون و 280هزار نفر بازنشسته‌ تحت پوشش این صندوق هستند.
اسلامیان از کمک 14هزار میلیارد تومانی دولت در سال گذشته به صندوق بازنشستگی کشور برای پرداخت مستمری خبر داد و گفت: 70درصد مستمری اعضای این صندوق در سال گذشته توسط دولت پرداخت و مابقی آن نیز از کسورات و منابع صندوق بازنشستگی کشور تأمین شد.
وی اعلام کرد: همچنین سال گذشته 200هزار وام قرض‌الحسنه‌ی 20میلیون ریالی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور تعلق گرفت.

 

تا دو سال آینده تمامی جاده‌های لرستان دو خطه می‌شود/ فرهنگ کار در لرستان نهادینه شود
استاندار لرستان از چهارخطه شدن تمامی مسیرهای منتهی به استان طی دو سال آینده خبر داد.
هوشنگ بازوند نیز در این همایش با گرامی‌داشت هفته‌ی کار و کارگر گفت: رمز موفقیت ما در تحقق شعار سال است.
وی از مدیریت جهادی به عنوان نسخه‌ی شفابخش اقتصاد لرستان نام برد و بر رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در استان تأکید کرد.
استاندار لرستان اضافه کرد: موانع نرم‌افزاری بیش از موانع سخت‌افزاری برای بخش خصوصی مشکل آفرین بوده است پس ضروری است تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.
بازوند، مجتمع بزرگ کشت و صنعت لرستان را یکی از واحدهای احیا شده در دولت تدبیر و امید برشمرد و ادامه داد: تولیدات این مجتمع هم اکنون روانه بازار شده است.
وی در ادامه سخنان خود به رویکردهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: درون زا بودن که همان مرتفع کردن مشکلات خود است یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید.
استاندار لرستان ادامه داد: همچنین برون‌گرا بودن نیز یکی دیگر از این رویکردها است. در این راستا بر آنیم میزان صادرات لرستان را نسبت به سال گذشته 4 برابر افزایش دهیم.
بازوند، صادرات را موجب رونق اقتصادی دانست و یادآور شد: می‌توانیم از ظرفیت بازارهای بزرگ کشورهای همسایه برای صادرات محصولات و تولیدات لرستان بهره ببریم.
وی، اعمال مدیریت عقلانی را رویکرد سوم اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و اظهار داشت: باید در کارهایمان از سعی و خطا بپرهیزیم؛ قوانین را برای داشتن اقتصاد کارآفرین سهل و آسان کنیم که لازمه‌ی آن ارائه ی راهکار توسط مدیران است.
استاندار لرستان از فعال‌سازی زیرساخت‌ها نیز به عنوان رویکرد چهارم اقتصاد مقاومتی نام برد و از چهارخطه شدن تمامی مسیرهای منتحی به استان تا دو سال آینده خبر داد.
بازوند گفت: باید قبول کنیم کار عنصر اصلی توسعه است و برای اثبات آن نیاز به پیش درآمدهایی داریم که یکی از آن‌ها ترویج فرهنگ کار در لرستان است.
وی نقش فضای مجازی را در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار در لرستان ضروری دانست و بیان داشت: اگر این کار صورت گیرد آن موقع می‌توانیم بگوییم برای رفع بیکاری قدم برداشته‌ایم و یاور بخش خصوصی بوده‌ایم.

کارگران اقتصاد را پویا می‌کنند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کارگران اقتصاد جامعه را پویا می‌کنند.
علي آشتاب مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي لرستانعلی آشتاب در همایش تجلیل از کارگران نمونه‌ی استان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار لرستان و جمعی از مسوولان اجرایی استان در سالن آمفی تئاتر بانک صادرات برگزار شد، گفت: این استان با مدیریت و تلاش جهادی استاندار مسیر توسعه را در پیش گرفته است.
وی به میزان مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در راه اعتلای این استان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا نیز همدلی و خدمت دلسوزانه‌ی کارگران لرستان نقس کلیدی داشته است به طوری که آنان اقتصاد جامعه را پویا کرده‌اند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: جامعه‌ی کارگری با خدمت خالصانه و بی‌منت خود چرخ تولید را به حرکت درآورده‌اند.
آشتاب با تأکید بر این که روحیه‌ی جهادی تعاونگران، کارگران و کارفرمایان موجب در هم شکستن حصار تحریم شده است، افزود: با اقتصاد مقاومتی توانستیم بر مشکلات اقتصادی فائق آییم.
وی با تأکید بر این که برای رفع بیکاری در لرستان برنامه‌هایی در دست اقدام است، تصریح کرد: با مدیریت استاندار لرستان و همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای پیشرفت اقتصادی و محقق شدن شعار "دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی" تلاش خواهیم کرد.
 
کارگران و واحدهای نمونه کارگری لرستان تجلیل شدند
در این همایش با اهدا لوح و جوایزی از افراد برتر تجلیل شد. در این آیین 3 کارگر نمونه استانی، یک گروه کار نمونه متشکل از 5 کارگر، زن کارگر سرپرست خانوار نمونه و زن مدیر سرپرست خانوار نمونه معرفی شدند.
همچنین در این مراسم از دو تلاشگر نمونه، 18 کارگر بسیجی نمونه تقدیر و شرکت زاگرس‌پوش به عنوان واحد نمونه کارگری استان در سال 93 معرفی و تجلیل شد.
بسیجیان کارگر نمونه‌ی لرستان
کاظم آقایی‌پور، فرمانده پایگاه شهدای شرکت شیر لرستان
سید علی شاهرخی، پایگاه شهدای شرکت شیر لرستان
حجت‌الله خسروی پایگاه شهدای شرکت شیر لرستان
مهرداد خوش‌منظر پایگاه شهدای شرکت شیر لرستان
فریدون رستمی‌شیخی پایگاه شهدای شرکت شیر لرستان
حسین شیراوند، پایگاه شهید بهشتی پارسیلون لرستان
کرم‌خدا یعقوبی‌فر، پایگاه شهید بهشتی پارسیلون لرستان
علی بهاروند، فرمانده پایگاه شهید بهشتی پارسیلون لرستان
ابراهیم ولی‌خانی، پایگاه شهید بهشتی پارسیلون لرستان
آرش فتاحی، پایگاه شهید بهشتی پارسیلون لرستان
سید اکبر موسوی، پایگاه شهید بهشتی پارسیلون لرستان
حسن گودرزی پایگاه شهید بهشتی پارسیلون لرستان
قاسم امیری پایگاه امام خمینی یخچال‌سازی لرستان
الهام میردریکوندی پایگاه امام خمینی یخچال‌سازی لرستان
مجید رستمی پایگاه حضرت ابوالفضل پتروشیمی لرستان
سید محمود خدادادی پایگاه شهید رحیمی ماشین‌سازی لرستان
مجتبی کاکولوند، آبفا
غلامرضا ترکمانچای، پایگاه شهرداری
کارگران نمونه‌
زهرا نوری، زن کارگر سرپرست خانوار
بتول میر، زن مدیر سرپرست خانوار
محمد دانش‌خواه کارگر نمونه استانی 93 از داروسازی اکسیر
حسین مقومی‌روزبهانی کارگر نمونه استانی 93 از داروسازی اکسیر بروجرد
امین زینی‌وند کارگر نمونه استانی 93 از تعاونی دانش‌بنیان
هادی امیدی‌نسب تلاشگر نمونه استانی از شركت پتروشیمی لرستان
محمد قوامی مقام تلاشگر نمونه استانی از بوتان گاز
مجتبی سپهوند، امین رستمی، نیازی‌فر، علی نیک‌سرشت، مسعود نیازی و مجید آقایی گروه کار نمونه استانی کارخانه صدر فولاد
رحیم چگنی مدير واحد نمونه‌ی استانی از زاگرس‌پوش بروجرد
همایش تجلیل از کارگران برتر لرستان 
رحيم چگني مدير زاگرس‌پوش


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا