در مراسمي با حضور جمعي از مسوولان شهرداري و شوراي شهر، اولين پله برقي هوايي عبور عابر پياده خرم‌آباد در ميدان ميدان امام حسين(شقايق) اين شهر به بهره‌برداري رسيد.
شهردار خرم‌آباد هدف از افتتاح پله برقی میدان امام حسین(ع) را تأمين ایمنی عابران اين محدوده ذكر كرد.
به گزارش یافته، یحیی عیدی‌بیرانوند در آیین افتتاح نخستین پله برقی خرم‌آباد در میدان امام حسین گفت: این پروژه به منظور رفاه حال همشهریان با استفاده از اعتبارات شهرداری، مساعدت استاندار لرستان و حمایت همه جانبه‌ی اعضای شورای اسلامی شهر عملیاتی و اجرایی شده است.
وی به مشخصات پله برقی میدان امام حسین خرم‌آباد اشاره و اعلام کرد: طول معبر و عرض این پروژه به ترتیب 101 و 2.5 متر است و برای ساخت آن يحيي عيدي‌بيرانوند شهردار خرم‌آبادیک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است.
شهردار خرم‌آباد ادامه داد: احداث رمپ سوم پله برقی میدان امام حسین را نیز در دستور کار قرار داریم و آن را با تغییراتی اجرا خواهیم کرد.
عیدی‌بیرانوند اضافه کرد:‌ با مالکان ساختمان‌های هم‌جوار این پروژه صحبت‌هایی شده است که در صورت توافق با آن‌ها، معبر سواره را از پیاده جدا می‌کنیم تا مسیر ایمنی را برای مسافران درون‌شهری فراهم آوریم.
 
 پله برقی خرم‌آباد ماندگارترین اقدام شورای شهر است
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: پله برقی میدان امام حسین خرم‌آباد از ماندگارترین اقدامات این شورا است.
به گزارش يافته، سیف‌الدین آشتیانی نیز در این مراسم از زحمات اعضای دوره‌ی گذشته‌ی شورای اسلامی شهر قدردانی کرد و افزود: اعضای دوره‌ی چهارم این شورا هدف‌شان زیباسازی شهر است و شعار "هنر زیباست و زیباسازی هنر ماست" را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند.
وی از پله برقی میدان امام حسین خرم‌آباد به عنوان یکی از کارهای ماندگار اعضای دوره‌ی چهارم شورای اسلامی شهر یاد کرد و گفت: همچنین تا پایان امسال پل‌های مازیار و 9 دی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
آشتیانی در ادامه‌ی سخنان خود از کلنگ‌زنی پروژه‌ی پل روگذر کوی فلسطین به میدان امام‌خمینی خرم‌آباد خبر داد و گفت: استاندار برای عملیاتی شدن این پروژه قول مساعد داده‌اند و هم اکنون منتظر جذب اعتبار آن هستیم.
در حاشیه:
* در مراسم افتتاح پله برقی میدان امام حسین علاوه بر شهردار، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، جمع كثيري از شهروندان نیز حضور داشتند.
* فرماندار خرم‌آباد با این که دیر به محل مراسم رسید اما افتتاح کننده‌ی پله برقی بود.
* سیف‌الدین آشتیانی از ابتدا تا پایان سخنان خود به زبان لری صحبت کرد.
* درب ورودي و خروجي پله برقي شب‌ها بسته خواهد شد.

نخستین پله برقی خرم‌آباد افتتاح شد + عكس