یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ماهی‌های قرمز خرم‌آباد به زیباکنار رفتند + تصاویرهمزمان با فرارسیدن 12 فروردین، سال‌روز جمهوری اسلامی ایران، ششمین جشنواره رهاسازی ماهی قرمز در کنار دریاچه‌ی ماهی خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، در این مراسم کودکان به همراه خانواده‌های‌شان ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین خود را در این دریاچه رها کردند.
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد هدف از برپایی این‌گونه جشنواره‌ها را ایجاد شور و نشاط  بین شهروندان عنوان کرد و گفت: شورای اسلامی و شهرداری مرکز لرستان برآنند با برگزاری جشنواره‌های مختلف شادابی را در جامعه ترویج دهند.
جافر وفایی برگزاری جشنواره‌های مردم محور را اولویت برنامه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم‌آباد توصیف کرد و بیان داشت: ما می‌خواهیم با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در کنار همشهریان خود باشیم.
وی به عملکرد شورای اسلامی شهر خرم‌آباد طی یک‌سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: برای داشتن شهروندانی سالم و تندرست در بیشتر پارک‌های شهر خرم‌آباد وسایل ورزشی در نظر گرفتیم.
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از ایجاد پارک‌های محله‌ای نیز به عنوان یکی دیگر از کارهای انجام شده توسط شورا و شهرداری مرکز لرستان نام برد و افزود: امسال در مناطق محروم نیز پارک‌های محله‌ای ایجاد خواهیم کرد.
وی به وضعیت اسفبار پل‌های نیمه تمام سطح شهر خرم‌آباد طی چندین سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته شورای اسلامی شهر با همکاری شهرداری خرم‌آباد توانست چندین پل نیمه تمام را در دستور کار مجدد قرار دهد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه تعدادی از پل‌های سطح شهر خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید و در روان‌سازی ترافیک بسیار اثرگذار بود.
وی افزود: از دیگر کارهای انجام شده توسط شورای اسلامی و شهرداری خرم‌آباد ساماندهی دریاچه‌ی کیو و آغاز پروژه‌ی ساخت برج‌های دوقلو بوده است.

ماهی قرمز ناقل بیماری به انسان است
مشاور محیط زیستی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز گفت: ماهی قرمز ناقل بیماری سالمونلا به انسان است.
مجید دریکوند با بیان این مطلب افزود: کسانی که بیماری و حساسیت پوستی دارند باید بیشتر از دیگران مراقب سلامتی خود باشند و از دست زدن به ماهی قرمز خودداری کنند.
وی با بیان این که ماهی قرمز نابودگر منابع حیاتی دیگر جانداران است، ادامه داد: برای جلوگیری از آلودگی و نابودی ماهیان بومی، از رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها باید پرهیز شود.
مشاور محیط زیستی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به جشن باستانی سیزده به‌در اشاره کرد و گفت: سیزدهم فروردین؛ روز آشتی با طبیعت است نه تخریب آن.
دریکوند ادامه داد: متأسفانه آسیبی که ایرانی‌ها در این روز به طبیعت وارد می‌آورند با آسیب یک‌صد ساله‌ی کشور ژاپن برابری می‌کند.




امیررضا قاسمی / یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا