یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گروهی از هنرمندان و برنامه سازان رادیو جوان و فعالان فرهنگی لرستان با همراهی رییس لرستانی سازمان محیط زیست تهران از کلینک حیات وحش پارک پردیسان تهران بازدید کردند.
بازدید فعالان و هنرمندان لرستانی و تهرانی از پردیسان تهران+ تصاویر به گزارش خبرنگار یافته، به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ حیوان دوستی و آشتی با طبیعت در بین اقشار مختلف جامعه، گروهی از هنرمندان و برنامه سازان رادیو جوان، عوامل برنامه رادیویی «بوم بهاری» و فعالان فرهنگی و هنری لرستان با همراهی " محمد حسین بازگیر" رییس لرستانی اداره محیط زیست تهران، روز پنج‌شنبه 21 اسفند ماه از کلینک حیات وحش پارک پردیسان تهران بازدید کردند.
رضا ساکی نویسنده لرستانی و تهیه کننده برنامه زیست محیطی «بوم بهاری» که به پیشنهاد وی این بازدید انجام گرفت، در ابتدا ضمن تشکر از حضور بازدیدکنندگان، به ذکر سابقه‌ی فعالیت کلینیک پارک پردیسان به خصوص بحث درمان پلنگ‌های زخمی در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: پارک پردیسان منطقه‌ای است که مردم عادی کمتر از اتفاقات و خدمات آن اطلاع دارند.

ساکی با ذکر این که طبيعت قلب تپنده محيط زيست است، تپش آن را قطع نكنيم! افزود: خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در زمین حفظ و نگهداشت حیوانات و گونه‌های مختلف در این پارک صورت گرفته که بهتر است مردم از آن اطلاع داشته و با عوامل این پارک همکاری نمایند.


حمایت از محیط زیست،  وظیفه‌ای همگانی است

محمد حسین بازگیر و رضا ساکیدر ادامه "محمدحسین بازگیر" رییس لرستانی اداره محیط زیست تهران، ضمن خیر مقدم به بازدیدکنندگان به سابقه‌ی ساخت و تکمیل پارک پردیسان اشاره کرد و گفت: بوستان جنگلی پردیسان یکی از بوستان‌های بزرگی است که در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.
بازگیر با اشاره به این‌که  ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در قسمت جنوبی این بوستان قرار دارد، افزود: از امکانات این بوستان می‌توان به کلینیک حیات وحش، موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره کرد.
رییس لرستانی سازمان محیط زیست تهران با اشاره به خدمات کلینیک حیات وحش پارک پردیسان بیان کرد: روزانه تعداد زیادی از پرندگان، پستان‌داران و خزندگان، جانوران اهلی و وحشی که در اطراف شهرها و یا خیابان‌های تهران توسط مردم، نیروهای آتش نشانی و یا ماموران سازمان حفاظت محیط زیست پیدا می‌شوند، در ابتدا به این مرکز منتقل می شوند تا تحت درمان قرار گیرند.
وی افزود: بسیاری از حیواناتی که به این محل آورده می‌شوند، پس از درمان توانایی بازگشت به طبیعت را دارند، اما برخی از آن‌ها به دلیل شدت مصدومیت، مجبورند تا آخر عمر در این محل بمانند و توسط کارکنان پارک پردیسان تغذیه شوند؛ دسته سوم هم حیواناتی هستند که به شدت آسیب دیده و قابل درمان نیستند و بعد از اخذ مجوز و طی مراحل قانونی به حیات آن‌ها خاتمه داده می‌شود و "لورا" پلنگ لرستان از این دسته بود که علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای حفظش صورت گرفت، به علت شدت آسیب‌هایی که به خودش زده بود، کشته شد و اگر موفق می‌شدیم "لورا" را به دامن طبعیت لرستان برگردانیم، اتفاق نادری در دنیا انجام داده بودیم که متاسفانه این امر محقق نشد.
بازگیر با بیان این‌که همه اقشار در حفظ محیط زیست نقش دارند گفت: اگر قرار است اتفاقات خوبی در محیط زیست کشور بیافتد، همه اقشار مختلف جامعه باید به ایفای نقش بپردازند و در حفظ محیط زیست عمومی کشور تلاش کنند.
در ادامه، حاضران به بازدید بخش های مختلف کلینیک حیات وحش پارک پردیسان تهران پرداختند و از نزدیک با مراحل درمان و زندگی حیوانات و گونه‌های موجود در پارک آشنا شدند و بازگیر نیز پاسخ‌گوی سوالات حاضرین بود.
لازم به ذکر است در این بازدید گروهی از عوامل برنامه رادیویی «بوم بهاری»، فریبرز گلبن تهیه کننده و پیشکسوت رادیو، فاطمه صداقتی از مجریان رادیو، عابد بابک‌بهاروند هنرمند و بازیگر لرستانی، هانیه جوادی‌منش خبرنگار و گزارشگر برنامه‌های رادیویی، رضا ساکی نویسنده لرستانی و تهیه کننده برنامه زیست محیطی «بوم بهاری»، افشین صادقی‌زاده نویسنده و خبرنگار، محمد‌جواد رحمانی تهیه‌کننده صدا و سیما، حمید نوروزی مجری لرستانی، مینا عبدالوند دکتر لرستانی زمین‌شناسی و فعال محیط زیست، انوشه میرمجلسی برنامه‌ساز رادیو، محمد گایینی فعال فرهنگی و محیط زیست، مهرداد سوری از فعالان فضاي مجازی و شاعر لرستانی، عبدالرضا قاسمی به نمایندگی از پايگاه خبري یافته‌ و گروهی از علاقه‌مندان حضور داشتند.

بازدید فعالان و هنرمندان لرستانی و تهرانی از پردیسان تهرانبازدید فعالان و هنرمندان لرستانی و تهرانی از پردیسان تهران
بازدید فعالان و هنرمندان لرستانی و تهرانی از پردیسان تهران
بازدید فعالان و هنرمندان لرستانی و تهرانی از پردیسان تهران
بازدید فعالان و هنرمندان لرستانی و تهرانی از پردیسان تهران
بازدید فعالان و هنرمندان لرستانی و تهرانی از پردیسان تهران
بازدید فعالان و هنرمندان لرستانی و تهرانی از پردیسان تهران
بازدید فعالان و هنرمندان لرستانی و تهرانی از پردیسان تهران
بازدید مشترک فعالان فرهنگی لرستانی و هنرمندان تهرانی از کلینک حیوانات پردیسان تهران

عکس: عابد بابک‌بهاروند

گزارش: عبدالرضا قاسمی/ یافته- تهران


توضیح:

«بوم بهاری» عنوان برنامه زیست محیطی و طنز است که به تهیه کنندگی رضا ساکی نویسنده و طنزپرداز لرستانی تا پایان فروردین 1394، هر روز از ساعت 19 تا 20 به طور زنده از رادیو جوان پخش می‌شود.

گوینده این برنامه فاطمه صداقتی است؛ رویکرد اصلی «بوم بهاری» توجه به محیط‌زیست و حفاظت از آن به‌ ویژه در تعطیلات نوروز است و به محیط زیست لرستان توجه خاصی دارد.

 

دیدگاه‌ها  

#1 کوروش 1393-12-21 21:11
درود بر جناب بازگیر . احسنت به بچه های فعال پابتحت که پر جنب و جوش در همه فعالیتها حضور دارند. سپاس از قاسمی گرامی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا