یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مردم خرم‌آباد در روز درختكاري با حضور گستره و خانوادگي، گل كاشتند و و روزي تاريخي رقم زدند.
به گزارش يافته، با استقبال پرشور و گسترده شماري از مسوولان و اقشار مختلف مردم خرم‌آباد، آیین روز درخت‌کاری در در روز درختكاري: مردم خرم‌آباد با حضوري پرشور، گل كاشتند + تصاويرانتهای خیابان دوازدهم کوی فلسطین برگزار شد.
سرپرست شهرداري خرم‌آباد در اين مراسم با بیان این که امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من است، گفت: امروز حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهروندان فهیم خرم‌آبادی و تشکل‌های مردم‌نهاد در این آیین ارزشمند، برای بنده یک روز فراموش نشدنی را رقم زده است.
يحيي عیدی‌بیرانوند  با بیان این که در بسیاری از احدایث و روایات در دین اسلام به ضرورت درخت‌کاری تاکید شده است، شهروندان خرم‌آباد را به کاشت‌، حفظ و نگه‌داری از درخت تشویق کرد.
وي گفت‌: از اين پس اجازه نخواهیم داد فضاهای سبز تغیر کاربری يابند و به شما قول می‌دهم با همکاری مدیرکل آبفا، جهادکشاورزی و منابع طبیعی، حتی یک متر مربع تغییر کاربری فضای سبز را نخواهیم دید.
عيدي‌بيرانوند با بيان اين كه اعتقاد دارم در همان یک متر نیز می‌توان یک نهال کاشت، افزود‌: طي 2 ماهي که بنده در خدمت شما هستم در حد امکان توانسته‌ایم 5 هکتار به فضای سبز خرم‌آباد اضافه نماییم‌.
وي اظهار کرد: در حال حاضر کل فضای سبز موجود در شهر خرم‎آباد با احتساب کمربند فضای سبز این شهر 365 هکتار و بدون احتساب کمربند سبز نیز 164 هکتار است که 160 هکتار آن فضای سبز مبله و کاربردی است.
عیدی‌بیرانوند افزود: سرانه فضای سبز مبله شده ما در شهر خرم‎آباد برای هر شخص در حال حاضر حدود 3 متر و نیم است و ما باید تلاش کنیم، از تغییر کاربردی فضای سبز به صورت جدی جلوگیری کنیم و سرانه موجود را نیز افزایش دهیم.
قابل ذكر است این مراسم با حضور یحیی عیدی‌بیرانوند سرپرت شهرداري خرم آباد، سيد سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری، حبیب‌الله خجسته‌پور فرماندار، ايرج عبدي نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سيد مصطفي حیات‌الغیب مسوول دفتر نمایندگي ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و مهرداد بهاروندي مدیر کل اين نهاد، مهرداد غضنفری مدیر کل جهادکشاورزی استان، حسین سهرابیان مشاور استاندار در امور شهری، سیف‌الدین آشتیانی، سبزخدا صفربیرانوند، حسن آذری، رستم کوشکی از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهرداری و اصحاب رسانه برگزار گردید.
 در روز درختكاري: مردم خرم‌آباد با حضوري پرشور، گل كاشتند + تصاوير





دیدگاه‌ها  

#1 شهروند خرم آبادی 1393-12-16 08:51
جای تشکر دارد ولی اینرو باید بدونیم که حفظ و نگهداری درختان بسیار بسیار مهم و حیاتی می باشد.انشااله دیگه شاهد قطع درختان توسط افراد سودجو و تغیییر کاربری منابع ملی (مثل مورد زمین جنب سازمان آرامسان شهرداری خرم آباد ؟!)نباشیم.مطمئن ا نقش شهرداریدر این راستا بسیار حائز اهمیت می باشد.
نقل قول کردن
#2 اسدالله آزادبخت-سنندج 1393-12-16 09:51
به شهردارتوانا وپرتلاش خرم آبادجناب مهندس عیدی خسته نباشیدوخداقوت عرض میکنم . ازاعضای محترم شورای شهرکه با درایت وهوشمندی خودسبب شدندتا ایشان روانتخاب کنندصمیمانه تبریک میگم وبدون شک درآینده نزدیک شاهدرشدوشکوفایی فضا ومبلمان شهری خواهیم بود. برای جناب مهندس عیدی آرزوی توفیق دارم
نقل قول کردن
#3 مهدی 1393-12-16 13:05
سلام.بنده هم با شهروند خرم آبادی موافقم چراکه شهرداری در افزایش سرانه فضای سبز و صدالبته در نگهداری آن نقش بسزایی دارند ولی در مورد زمین جنب ساختمان اداری سازمان آرامستان متاسفانه ضعیف عمل شد و فقط فرد خاطی رو که در جلوی چشمان مدیر مربوطه تعداد 20 اصله درخت رو قطع و پس از یک ماه سنگبرداری و تسطیح ، زمین مربوط به منابع ملی رو به قبرستان تبnیل کرده بود به جرم قطع 4 اصله درخت و آنهم پس افشای موضوع توسط برخی دوستداران محیط زیست به دادگاه معرفی کرد
نقل قول کردن
#4 کیوان 1393-12-16 16:57
افرین بر مردم شریف خرم اباد
نقل قول کردن
#5 محمد 1393-12-17 00:31
سلام روز خوبی بود جای همه خالی.امید به داشتن شهری اباد وارام
نقل قول کردن
#6 عضو سمن ها 1393-12-17 08:43
سلام
با تشکر از همه کسانی که دغدغه حفظ منابع طبیعی را دارند و از این گونه اقدامات انجام می دهند. ولی لازم است بنهده به عنوان یکی از اعضای سازمانهای مردمی که به این جلسه دعوت شدم سخنی را با شهردار محترم درمیان بگذارم.
نقل قول کردن
#7 عضو سمن ها 1393-12-17 08:52
1- چنین اقداماتی باید سازماندهی شده باشد. نمی توان افرادرا به صورت توده ای وارد کار کرد. نتیجه آن می شود که مثل روز جمعه ماشین ها پر از نهال شده و چاله ها خالی می مانند.
2-ضرورت دارد کار به سازمان های مردمی واگذار شده و امکانات در اختیار آنها گذاشته شود. و این باعث می شود هم اهمیت این سازمانها بالا رود و هم مردم به کار سازمانی عادت کنند و هم به هدف خود برسیم.
3-بنده در اعتراض به یکی از مسولان شهرداری که چرا نهال ها را می گذارید مردم با ماشین ببرند با این پاسخ مواجه شدم که چه اشکالی دارد همین که مردم بکارند برای ما کافی است.
بنده به ایشان گفتم اگر هدف دادن نهال به مردم است که در جای خود کار نیکویی است. چرا مردم و تشکل ها را جمع نموده اید و این همه چاله کنده اید و انرژی افراد را به هدر می دهید؟
4-به شهردار محترم توصیه می شود اگر خواهان انجام کار درست و خوب هستند کار را با مشورت اهل فن انجام دهند و چنین کارهایی فقط به درد مدیران رسانه ای می خورد.
نقل قول کردن
#8 صدای رسا 1393-12-22 11:49
خسته نباشی جناب اقای طولابی دست مریزاد :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا