یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نمي‌دانم چشم بينايي هست يا نه؟! روز به روز بر تعداد متكديان خياباني در خرم‌آباد افزوده مي‌شود اما متأسفانه كسي به اين موضوع كه حضور اين همه متكدي، چهره‌ي شهر را در نظر شهروندان يا گردشگران گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كندناخوشايند جلوه مي‌دهد، توجهي نمي‌مايد!
 اين روزها همه دم از حضور سرمايه‌گذار در لرستان مي‌زنند و مي‌گويند طوري اخبار را را منتشر كنيد كه سرمايه‌گذار از اين‌جا گريزان نشود، اما كسي به اين موضوع توجه ندارد كه همين سرمايه‌گذارها يا اقوام آن‌ها هنگام مسافرت به ديار ما، با ديدن اين صحنه‌ها، آن‌چه كه بايد دست‌شان بيايد، مي‌آيد و تيتر زدن ما هم تأثيري در ذهنيت و برداشت آن‌ها ندارد!
هنوز هيچ مدير كلي را عصر هنگام نديده‌ام تا در خيابا‌ن‌هاي شهرم قدم بزند و اين افراد ببيند! همه با خودروي دولتي و راننده‌ شخصي به محل كارشان مي‌روند يا نهايتاً يك روز تعطيل در كنار خانواده به شهر بازي يا فروشگاه رفاه مي‌روند تا مرد خانه و خانواده هم باشند، اما خانواده‌ي بزرگ‌تر كه همانا مردم اين شهر هستند را فراموش كرده‌اند!
به خداي احد و واحد من هم طي چند سال گذشته مي‌توانستم به خاطر رفاقت با خيلي‌ها، پست و مقام بگيرم و پيشنهادهاي بسياري شد، اما با ديدن فقراي خرم‌آباد، دست و دلم از پذيرفتن مسووليت مي‌لرزد، چون امروز و بعدها در قبال اين افراد و در پيشگاه خداوند متعال بايد پاسخ‌گو باشم!
حال شما كه مسووليت پذيرفته‌ايد، براي اين كه كسي در سرماي اين شب‌هاي خرم‌آباد از سوز يا گرسنگي تلف نشود چه كرده‌ايد؟ آيا در اين خصوص احساس گناه نمي‌كنيد؟! اگر "مديريت" اين طور است، كه از اول تا آخر كوچه‌ي ما همه بلدند مدير و مسوول باشند!
گر مسلماني در اين است كه حافظ دارد              واي اگر از پس امروز بود فردايي
در شهري كه بالاترين آمار بيكاري در كشور را دارد، هنوز طايفه‌گرايي و جناح‌‌بازي حرف اول را مي‌زند، ما به كساني نياز داريم كه عاري از اين مسائل باشند، اما متأسفانه اكثر مديران لرستان به جاي شايسته‌سالاري بر اين مبنا انتخاب مي‌شوند.
مديريت بر نهادهاي اجتماعي و دولتي و مسووليت ‌پذيرفتن يعني "خادم و نوكر" مردم در هر لحظه و هر جا بودن؛ اما برخي مديران آن را با كاخ‌نشيني اشتباه گرفته‌اند و به جرأت مي‌توان گفت امروزه برخي مسوولان استان ما دست مديران طاغوتي را از پشت بسته‌اند چرا كه حاضر نيستند با مردم نشست و برخواست داشته باشند و آن‌ها را به صبح روزهاي دوشنبه و ملاقات‌هاي عمومي حواله مي‌دهند يا اين كه از پاسخ به خبرنگاران كه نماينده افكار عمومي هستند طفره مي‌روند. هر وقت هم رسانه‌اي در اين زمينه به آنان اعتراض كند، با پول بيت‌المال و دستگاه مربوطه، عليه نمايندگان واقعي همين مردم (خبرنگاران) در مراجع قضايي اقامه‌ي دعوي مي‌كنند. چرا اين پول‌ها را در راه كمك به اين متكديان خياباني صرف نمي‌كنيد تا صداي خبرنگاري عليه شما در نيايد؟!
اگر مديريت را دوست داريد و براي رسيدن به آن تلاش كرده‌ايد، بايد در حد و اندازه آن هم باشيد. سعدي چه خوش گفت: «اي مردان! يا بكوشيد، يا جامه‌ي زنان بپوشيد.»
رياست به دست كساني خطاست              که از دست‌شان دست‌ها بر خداست
از اين تصاوير دردآور زياد گرفته‌ايم، فقط چند تايي را منتشر كرديم تا ببينيم كدام مدير لرستان اين "معرفت" را دارد همين فردا همراه با معاونان و كارمندانش در ساعات غير اداري، پياده به خيابان‌هاي شهري برود و شاخه‌اي گل به آن‌ها كه مستحق لقمه‌اي نان هستند، نثار كند.(هر چند چشم‌مان آب نمي‌خورد مديري شبيه مرحوم علي‌محمد ساكي پيدا شود و اين دعوت را اجابت نمايد) خبرنگار يافته در اين زمينه اعلام آمادگي مي‌كند تا جسارت و شهامت نخستين مدير را در اين زمينه را به تصوير بكشد. هل من ناصر ينصرني...
شما را به خدا از چپ و راست بازي‌تان دست برداريد و به فكر مردم اين شهر باشيد. چطور وقتي پيامك شركت در جلسه شوراي اداري استان به شما مي‌رسد سراسيمه خود را به محل جلسه مي‌رسانيد اما براي در كنار فقرا بودن، رغبتي از خود نشان نمي‌دهيد؟!
اي كاش استاندار به صورت مخفيانه، گروهي را مسوول رصد رفتار واقعي مديران با مردم مي‌كرد. به خدا هزينه‌ي آن از هزينه‌ي يكي از مشاوران پرشمار ايشان كم‌تر است، چرا كه بسياري افراد آزاده حاضرند داوطلبانه و بدون دريافت دستمزد در اين زمينه وي را ياري كنند تا ريشه‌ي فساد و رياكاري در برخي نهادهاي استان از اين طريق خشكيده شود.
خسته‌ايم... سخت خسته‌ايم از اين كه اين همه نوشتيم و كسي نديد! در اين فكريم كه روزنامه‌نگاري در جايي مثل لرستان، فايده‌اي ندارد! بهتر است سر خويش گيريم و پي زندگي خودمان برويم ...

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند 

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند



گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند

گزارش تصويري: وقتي فقر در خيابان‌هاي خرم‌آباد بيداد مي‌كند

ميدان شهدا خرم‌آباد

رضا جايدري / خرم‌آباد
 
توضيح: تصاوير مربوط به محلات شمشميرآباد، درب دلاكان، مطهري، علوي، پل شهدا، پل قبرستان خضر و ساير نقاط شهر هستند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند خرم ابادی 1393-10-10 01:58
با سلام جناب جایدری تشکر از فلم شیوایتان و دغدغه هایی که در مورد مشکلات و معضلات شهر و استانمان دارید ولی برادر عزیز هر کاری مسولی دارد که می بایست براساس ان مسئولیت و جارت سازمانی که دارد انجام وظیفه نمایند جمع اوری متکدیان که برخی از انان افراد حرفه ای هستند که سالیان سال است شهروندان با چهره انان اشنایی دارند و به نظر بنده جمع اوری این متکدیان که چهره زشتی به شهر داده اول ازهمه به بهزیستی و بعد مجریان قانون است که فانون انرا تعیین کرده نه کلیه مدیران استان و دوما ما شهروندان نیز در این امر مقصریم زیرا اگر مانند شهروندان تبریز که شهرشان شهر بدون گدا در منظر عموم معرفی شده به این علت است که مردم هیچ کمکی به این افراد نمی کنند و صدقات خود را از طریق خیریه ها و یا کمیته امداد واریز واز طریق این نهادها به دست افراد مستحق ابرومند می رسد و چرا مردم شهر ما نیز که هم کمته امداد را داریم و هم خیریه هایی مانند خیریه مرحوم صدیق که اتفاقا افراد موجه ای در راس این خیریه قرار دارند را انجام ندهیم.
__________________________
يافته: سلام. مديريت در استان ما اقتضايي است. اصول مديريت هنري فايول اين‌جا به هيچ دردي نمي‌خورد! چه اشكالي دارد مدير نهادي ديگر بيايد و براي ايجاد انگيزه در ديگران، يك روزش را به گشت و گذار در شهر و دلجويي از مردم اختصاص دهد؟
فرق امثال علي‌محمد ساكي شهردار توانمند و فقيد خرم‌آباد با خيلي از مديران كنوني در همين بود:
اينها منتظرد مردم خدمت‌شان بروند ولي امثال ساكي خود، به ميان مردم مي‌رفتند ...
نقل قول کردن
#2 علم 1393-10-10 02:25
متاسفانه برخی از این افراد کلاهبردار هستند بهتر که مثل شهر تبریز یه مجمع معتمدین شهر جهت کمک به فقرای واقعی و مستحق تشکیل بشه و مردم کمکهاشون رو به اون مجمع بدن
نقل قول کردن
#3 علی رضا 1393-10-10 12:51
دانلود قالب خبرگزاری برای سایت های خبری رزبلاگ

قالب اصلی

http://up.lornet.ir/up/lornet/honarkhan/galeb/asly.txt

قالب ادامه

http://up.lornet.ir/up/lornet/honarkhan/galeb/edame.txt
نقل قول کردن
#4 reza.sh 1393-10-10 14:02
سلام و سپاس مخصوص به برادر گرامی و ارجمند رضا جایدری
امیدوارم قلم توانایتان همواره بیان کننده ی درد و رنج مردم دیارمان باشد و تیغ تیزی بر عملکرد نادرست و نابجای برخي مسئولین غیر مسئول این خطه ی همیشه محروم .
نقل قول کردن
#5 بیرانوند 1393-10-10 14:48
به خدا هر روز که بیرون می رم خیلی ناراحت میشم هرچی توان دارم بهشون کمک می کنم چون این اعتقاد رو دارم که هیچ کس نمی تونه شخصیت خودشو خورد کنه برای پول در حالی که پول دار باشه.اندازه توانم کمک می کنم ولی کافی نیست!
نقل قول کردن
#6 ناشناس 1393-10-11 12:10
برادرعزیزکه گفتیدوظیفه بهزیستی هستش که اینهاروجمع کنه چراتوهین میکنی .ازنماینده مجلس یامسئول دفترش بپرسی بهتون میگه وظیفه بهزیستی چیه.
نقل قول کردن
#7 نگین سلیمان 1393-10-11 12:59
درود بر رضا جایدری عزیز که دست روی نقطه ای گذاشته که اکثر یا تمام شهرهای استان به آن مبتلا هستند.
خرم آباد مرکز استان ماست، به خدا وقتی برای انجام کاری به خرم آباد می آیم ، کوچه پس کوچه های فقیرانه و تنگ و خانه های فرسوده و کوچک و بافت قدیمی را می بینم ، جگرم برای این مردم بیچاره آتش می گیرد!
فکر نمی کنم مدیران کم کار و بی خیال قابل هدایت باشند ، پس دعا ( نفرین ) می کنیم خداوند اینگونه مدیران را عزل کند!
حاشیه نشینان شهرهای دیگر استان را هم باید از نزدیک وضعیت شان را دید!
تا وقتی برخي نمایندگان و مدیران کل و...به فکر پوست خربزه خود و مقام و موقعیت خود باشد و تدبیر و شجاعت و شهامت دفاع از حقوق هم استانی ها را نداشته باشد ، اوضاع بهتر از این نمی شود...
نقل قول کردن
#8 عليرضاشريفى 1393-10-11 17:53
سلام بر شما حاج رضاى مهربان و دلسوز
واقعا حرف دل همه ما رو كامل و جامع فرمودىد ولى بعيد ميدونم گوش شنوايى باشه
سال گذشته نزديك ايام عيد نوروز مقرر شدكه متكديان بروجرد جمع آورى بشوند تا مسافرانى كه از اين شهر عبورميكنند اين صحنه هاى زشت رو نبيندد
ولى متاسفانه بعد از عيد باز هم شاهد جولان دادن متكديان و معتادان در سطح شهر بوديم
آيا مردم بروجرد اين لياقت را ندارند كه دور از اين افراد باآرامش در خيابانهاى شهر خود عبور ومرور نمايند
نقل قول کردن
#9 صابر 1393-10-11 18:17
وای بر ما که او این جامعه ی مریض داریم سراغ چی میگردیم.شاید برخی بگویند که دیگر شهر ها نیز تعداد متکدی گران بالاست ولی ما با جامعه ای مریض داریم زندگی میکنیم
نقل قول کردن
#10 یک همشهری 1393-10-21 13:19
توجه فرمایید
تصاویربالامی توانندچه کسانی باشند؟
آنهامی توانندهموطنان یاهمشهریان ویابستگان ماباشندکه به حال وروز خودرهاشدند!
چرا؟
چرا؟
دلیل این همه زشتی وفقرچیست؟
چرانسبت به محیط واجتماع پیرامون خودبی تفاوتیم؟
آیاکشورثروتمندی مثل ایران بایداین همه متکدی وکارتن خواب داشته باشد؟
اگرمردم به نوبه خود ومسیولین دست به دست هم دهنددیگرشاهدگدا یی کردن عده ای نخواهیم بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا