یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گزارش تصويري: ساخت اولين كارخانه بازيافت زباله (كمپوست) لرستان در خرم‌آبادشهردار خرم‌آباد از آغاز عمليات ساخت كارخانه بازيافت زباله (کمپوست) اين شهر خبر داد.
به گزارش يافته، محمد مهرابي در بازديد خبرنگاران از محل اجراي اين پروژه اظهار داشت: قرار بود ساخت اين كارخانه 8 سال قبل و با تصويب اعضاي دومين دوره شوراي اسلامي شهر در آخرين سال كارشان آغاز شود اما اين اقدام تا كنون صورت نگرفت و عمليات اجرايي اين پروژه از ابتداي امسال آغاز شد.
وي اظهار داشت: جداسازي زباله‌هاي عفوني و بازيافت ززباله‌ها به صورت فني و بهداشتي از اهداف ايجاد اين كارخانه است.
شهردار خرم‌آباد با بيان اين كه اين كارخانه در دو فاز بنا مي‌شود و تا كنون حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای احداث فاز نخست کارخانه كمپوست خرم‌آباد هزینه شده‌، افزود: بخش عمده این مبلغ بابت خرید تجهیزات و دستگاه‌های بوده است.
مهرابی با بيان اين كه فاز اول کارخانه براي پردازش زباله كاربرد دارد و حدود 40 نفر نيز با راه‌اندازي آن مشغول كار مي‌شوند، افزود: با راه‌اندازي فاز دوم براي 50 نفر ديگر نيز اشتغال‌زايي صورت مي گيرد.
وي تولید کمپوست را مربوط به پس از احداث فاز دوم دانست و گفت: فاز دوم شامل مرحله تبدیل است و اجراي آن از فاز اول راحت‌تر صورت مي‌گيرد.
 مهرابي به مفيد بودن تولید کمپوست اشاره كرد و گفت: در این مرحله زباله‌هابه کود کمپوست تبدیل شده و برای مصارف کشاورزی استفاده خواهند شد كه اين نوع كود از بهترين كودهاي كشاورزي محسوب مي‌شود.
رضا مهاجري مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم‌آبادمدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم‌آباد نيز اظهار داشت: احداث کارخانه کمپوست خرم‌آباد در زمینی به مساحت هزار و 200 مترمربع انجام مي‌شود و زير آن خطي 250 تنی پیش‌بینی شده که قابليت احداث خط 250 تني ديگري روي آن در صورت افزايش ميزان زباله‌ها وجود دارد.
رضا مهاجري با بيان اين كه هم‌اكنون ميزان توليد زباله شهر خرم‌آباد حدود 300 تن مي‌باشد، افزود: تفکیک زباله‌هاي خشك و تر در اين منطقه اكنون به صورت دستی انجام مي‌شود كه پس از از تفکیک، زباله‌ها سوزانده شده و باعث آلودگی هوا می‌گردند.
وي اين كارخانه را نخستين كارخانه كمپوست در لرستان ذكر كرد و گفت: اگر مشكل خاصي پيش نيايد تا اواخر شهريور فاز نخست كارخانه به بهره‌برداري خواهد رسيد.

رضا - ج








 

دیدگاه‌ها  

#1 امیردلفانپور 1394-02-04 01:39
خداروشکرآخرشورا ی شهرخرم آبادکاری ازدستش براومد
نقل قول کردن
#2 نگین حسنوند 1395-06-16 13:48
ادرسش کجاست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا