یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جشن نوروزی لرستانی‎های مقیم مرکز برگزار شد- یافته

جشن نوروزی لرستانی‎های مقیم استان تهران با هدف ایجاد ارتباط بیشتر بین اعضاء و دیدار آن‎ها روز جمعه 22 فروردین در تهران برگزار شد.

به گزارش یافته، این جشن با برنامه‎های مختلفی همراه بود و بیش از 400 نفر از لرستانی‎های مقیم تهران در آن حضور یافتند.

 جشن با تلاوت قران مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران شروع شد. سپس برنامه با سخنان رئیس هیات مدیره انجمن ادامه پیدا کرد.

"سید ابراهیم موسوی‌نژاد" ابتدا به حاضرین خیر مقدم گفت و با تشکر از اعضا هیات مدیره قبلی به معرفی اعضاء جدید پرداخت.

موسوی‌نژاد ادامه داد: هیات مدیره جدید در اولین اقدام به تدارک این جشن پرداخته و برنامه‎های بلند مدت برای نیل به اهداف انجمن پیش‎بینی کرده است.

وی مهم‎ترین این برنامه‎ها را برگزاری جلسات منظم در مناسبت‎های مختلف، تهیه مکان مناسبی جهت انجمن برای برگزاری مراسمات مختلف لرستانی‎ها، تلاش برای اجرایی شدن برنامه‎های توسعه استان، تلاش برای بکارگیری جوانان لرستانی در ادارت تهران و موارد دیگر برشمرد

سپس جشن با اجرای موسیقی محلی با خوانندگی "حسین فرجی" ادامه یافت.

فرجی با اجرای قطعات خاطره‎انگیز به زبان‎های لری و لکی، خاطرات خوشی را برای حاضران رقم زد. احسان عبدی‌پور با ساز "‌سرنا و کمانچه‌"، رضا دربندی با "دف"، مرتضی میر با " دف" و سالم ابدالی با " دهل و تنبک" فرجی را در دونوبت همراهی کردند.

از دیگر برنامه‎های این جلسه شعرخوانی شاعران لرستانی بود. "داریوش شجاع‌چاغروند"، "احمد حجتی" و "داریوش نظری" اشعاری به زبان و لهجه لری، لکی و بروجردی برای حاضرین قرائت کردند.

در ادامه نیز، دعوت نامه دبیرخانه "گل‎ونی" قرائت و از همه حاضران درخواست شد در اطلاع‌رسانی و گرامی‌داشت روز  26 اردی‌بهشت مشارکت نمایند.

سپس نوبت به عضو لرستانی شورای شهر تهران و شهردار سابق خرم‌آباد رسید. "اسماعیل دوستی" ضمن تشکر از اعضا هیات مدیره انجمن در ادوار گذشته و حال حاضر، مژده خوبی به لرستانی‎ها داد.

وي اظهار داشت: با پی‌گیری‎های به عمل آمده، موفق شده‎اند که قطعه زمینی برای ساخت مکان مناسبی برای فعالیت‎های لرستانی‎های مقیم تهران مهیا کنند.

به گفته ودوستي، این زمین در منطقه 5 تهران بوده و بودجه‌ای بالغ بر 2 میلیارد تومان از شهرداری تهران برای تکمیل آن مصوب شده است. این خبر با استقبال حاضرین مواجه شد.

این جشن سرانجام در ساعت 20 خاتمه یافت. تصاویر جشن نوروزی لرستانی‎های مقیم مرکز:

جشن نوروزی لرستانی‎های مقیم مرکز -یافته

جشن نوروزی لرستانی‎های مقیم مرکز -یافته

جشن نوروزی لرستانی‎های مقیم مرکز -یافته

اسماعیل دوستی عضو لرستانی شورای شهر تهران و نماینده سابق خرم آباد - یافته

(گزارشی تصویری این جشن و حواشی آن متعاقبا" در پایگاه خبری تحلیلی یافته منتشر خواهد شد)

 

خبر: عبدالرضا قاسمی/یافته - تهران

عکس: امیررضا قاسمی


دیدگاه‌ها  

#1 حامد 1393-10-25 11:28
سلام .
لطفا تلفن یا آدرسی از انجمن لرستانیها جهت عضویت بدهید.
سپاس
______________________
يافته: سلام. اگر شما پيدا كرديد ما را هم خبر كنيد. قبلاً آقاي صادق علي‌پناهي زحمت امور دفتر را مي‌كشيد اما از حضور هيأت مديره جديد، نمي‌دانيم بايد با چه كسي و كجا تماس بگيريم!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا