طی دو روز گذشته چندین دستگاه ساخت‌وساز بدون مجوز در خرم‌آباد تخریب شد.
به گزارش یافته، طی دو روز گذشته چندین دستگاه ساخت‌وساز بدون مجوز در منطقه میدان تیر و فلک الدین خرم‌آباد تخریب شد.
بر اساس این گزارش، شروع ویروس کرونا و تعطیلی برخی ادارات و شهرداری‌ها باعث شد برخی افراد سودجو فرصت را غنیمت شمرده و طی روزهای اخیر اقدام به ساخت‌وساز بدون دریافت مجوز در محلات میدان تیر، فلک الدین و ... کنند که این اقدام با برخورد قاطع دستگاه‌های ذی‌ربط مواجه و طی دو روز گذشته بیش از 60 دستگاه تخریب شد.
بی‌شک شهرداری‌ به‌عنوان اصلی‌ترین محور مقابله با این قبیل تخلفات ساختمانی وظایفی دارد که باید با آن عمل کند؛ شهرداری علاوه بر کنترل و نظارت بر ساخت وساز در محدوده شهر، در خصوص حریم شهر نیز وظایف مشابهی دارد از جمله جلوگیری از ساخت ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده حریم شهر‌ها بر عهده شهرداری‌هاست.
کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان در محدوده شهر بر عهده شهرداری‌ها گذاشته‌شده و وظیفه شهرداری‌ها با رعایت مقررات ماده 55 و ماده 100 قانون شهرداری‌ها، صدور پروانه ساختمانی است، اما شهرداری‌ها در جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه در محدوده شهر نیز مجوز‌های قانونی دارند که در قانون شهرداری‌ها مقرر شده است.
متأسفانه پدیده شوم تخلفات بی‌شمار ساخت ساز‌های غیرمجاز در شهر، معضلی است که بازنده آن مردم و شهرداری و برنده آن سودجویان ساخت ساز‌های غیرمجاز هستند.

تخریب چندین دستگاه ساخت‌وساز بدون مجوز در خرم‌آباد