یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجاورت در کنار بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی، در تمام دنیا برای ساکنان محدوده این جاده‌ها، رونق کسب و کار و سهولت در رفت‌وآمد و نیز رفاه و آسایش مردم را به دنبال دارد ، اما در استان ما لرستان به سبب ناامنی و غیراستاندارد بودن بیشتر این راه‌ها، به‌جز تلفات انسانی و خسارات جانی و مالی چیزی عاید مردم حاشیه این راه‌ها نشده و نمی‌شود.
بدرآباد سفلی واقع در جنوب شهر خرم‌آباد نمونه بارزی از این دست مناطق در استان و کشور است؛ هم‌جواری آن با جاده خرم‌آباد- اندیمشک و ایمن‌سازی نشدن این راه اصلی در محدوده این روستا باعث شده که تعداد زیادی از خانواده‌های ساکن در این روستا به علت از دست دادن عزیزانشان در حوادث و سوانح جاده‌ای، داغ‌دار شوند.
این روستا با 500 خانوار و حدود 3 هزار نفر جمعیت، یکی از روستاهای پرجمعیت در جنوب شهر خرم‌آباد می‌باشد، فاصله روستا تا پل ماسور حدود 3 کیلومتر است.
بنا به گفته یکی از ساکنان منطقه، در سال‌های اخیر 23 تن در این روستا و حدود 50 تن در محدوده کمربندی خرم‌آباد – بروجرد در محدوده روستاهای میان گلال، بدرآباد علیا (بهرامی)، تقاطع پادگان بدرآباد، چم انجیر و چم قُرِق در حوادث رانندگی جان باخته‌اند.




به این آمار تعداد زیاد افرادی که در سوانح مختلف در این مسیر مجروح، قطع عضو، معلول و یا از کارافتاده شده‌اند را هم باید اضافه کرد.
از آغاز افتتاح کمربندی جنوب خرم‌آباد و وقوع حوادث پی‌درپی در این محدوده، بارها و بارها مردم این روستاها به اداره کل راه و شهرسازی، بخشداری مرکزی و فرمانداری خرم‌آباد مراجعه کرده‌اند، ولی تاکنون اقدام اساسی برای ایمن‌سازی و استانداردسازی این محور انجام نشده است و مردم روستای بدرآباد سفلی و روستاهای هم‌جوار که در محدوده کمربندی هستند، با مشکل عبور و مرور و خطر جانی مواجه هستند.
مردم این منطقه هراز چند گاهی شاهد وقوع حوادث خطرناک جاده‌ای و کشته شدن یکی از اعضای خانواده یا بستگان خود هستند؛ نگارنده هفته اخیر و حدود شش ماه گذشته، دو بار برای شرکت در مراسم تشییع و ترحیم درگذشتگان به روستای بدرآباد سفلی مراجعه کردم که متاسفانه هر دو نفر فوت شده، براثر تصادف در محدوده کمربندی جنوبی خرم‌آباد جان خود را از دست داده بودند.
از بس که مسئولان آمده‌اند، قول داده‌اند و عمل‌نکرده‌اند، نارضایتی شدیدی از دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط در منطقه وجود دارد.



تردد شبانه‌روزی خودروهای سبک و سنگین و حجم بالای ترافیک در جاده اصلی خرم‌آباد به اندیمشک، این محور را به یکی از محورهای حادثه‌خیز در استان لرستان تبدیل کرده است؛ با توجه به اینکه روستای بدرآباد سفلی در ابتدای کمربندی واقع شده، مسئولان باید برای رفاه حال مردم این روستا و روستاهای هم‌جوار که جمعیت متراکم و قابل‌توجهی دارند، چاره اساسی بیندیشند و به مطالبات و خواسته‌های به حق این مردم جوابگو باشند و عمل کنند.
گفته می‌شود قرار است در چند روز آینده، کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان برای بررسی موضوع به منطقه مراجعه کنند تا شاید برای حل این مشکل، راهکارهای مناسب و عملی را ارائه دهند.
هرچند باید منتظر ماند و دید که سرانجامِ این بازدید و بررسی به نتیجه عملی منتهی می‌شود یا نه ؟ ولی شواهد و قرائن موجود حاکی از آن است که از این بازدیدها و سرکشی‌ها «آبی برای مردم این منطقه گرم نمی‌شود» و بهتر است که مسئولان ارشد استان با ورود به این قضیه، یک بار و برای همیشه، این مشکل را حل کنند.



خواسته مردم این روستا و روستاهای محدوده کمربندی، استاندارسازی و ایمن‌سازی این محور، روشنایی کامل جاده، نصب سرعت کاه و احداث میدان یا زیرگذر برای عبور و مرور بی‌خطر است.
خواسته این مردم کاملاً شفاف و روشن است و اجرای آن که حالا با بدقولی برخی مسئولان به معضلی برای مردم این منطقه تبدیل شده، هزینه کلانی نیاز ندارد؛ شایسته است که استاندار لرستان و مسئولان دلسوز استان اجازه ندهند که برخی مسئولان با بی‌توجهی به خواسته‌های به‌حق مردم، آنان را بدبین و بی‌اعتماد کنند.

لزوم اجرایی شدن کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در بیکارترین مرکز استان


مصطفی رباطی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا