یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از دلایل اصلی ساخت پل‌های عابر پیاده افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده است؛ چرا که بیشترین افراد در معرض خطر و بیشترین جان‌باختگان در حوادث رانندگی درون‌شهری، عابران پیاده هستند. خیابان شریعتی خرم‌آباد به دلیل حجم بالای عبور و مرور وسایل نقلیه و به علت کمبود پل عابر پیاده در مسیر، عابران مجبورند عرض این جاده پرخطر را با ترس و وحشت طی کنند. دراین‌بین بیشترین مشکل برای زنان و دانش آموزان است  که برای عبور از خیابان باید مراقب خودروهای پرسرعتی باشند که منجر به‌تصادف آن‌ها نشود. این در حالی است که مردم منطقه به‌شدت از وضع موجود گله‌مند بوده و خواستار احداث پل عابر پیاده از سوی مسئولان شدند.
به دلیل واقع‌شدن بسیاری از منازل مسکونی در دو سمت جاده و وجود پارک شریعتی، آثار تاریخی (سنگ‌نوشته)،  ورودی بام شهر خرم‌آباد، مراکز اقامتی، تعاونی‌های مسافربری برون‌استانی، تعمیرگاه‌های اتومبیل و... رفت‌وآمد مردم چندین محله را تحت شعاع قرار داده است. در سال‌های گذشته با احداث پل هوایی برای محله کوی فلسطین باعث شد مشکل عبور و مرور عابران در این قسمت از خیابان شریعتی مرتفع شود و امید می‌رود با احداث پل (مکانیزه) در نقاط پرخطر این خیابان نگرانی اهالی برطرف شود
وجود نقاط حادثه‌خیز و تردد زیاد دو فاکتور اصلی در نصب پل‌ها هستند؛ و عبور از پل‌های عابر پیاده برای جلوگیری از حوادث مرگبار در خیابان‌ها و روان‌سازی ترافیک لازم است. بعضاً هزینه‌های بسیار زیادی در خصوص احداث پل هوایی صورت می‌گیرد که بااین‌وجود شهروندان از این پل‌ها استفاده نمی‌کنند؛ که با جانمایی درست پل‌های عابر پیاده و مکانیزه کردن آن به بهترین حالت مورداستفاده قرار گیرند. بیشتر کسانی که از پل عابر پیاده استفاده نمی‌کنند وقت‌گیر بودن آن را اظهار می‌دارند. چون عبور از این پل‌ها برای کودکان و افراد مسن خیلی سخت است؛ و البته فرهنگ استفاده از پل‌های هوایی باید نهادینه شود که پل عابر پیاده بخشی از مسیر آن‌ها است چون در خیابان شلوغ امکان عبور عابر پیاده نیست.
لازم به ذکر هست این مسیر در فصل بهار و تابستان به دلیل اوج مسافرت‌ها بسیار پرتردد است و ترافیک این خیابان چندین برابر می‌شود. احداث پل عابر پیاده ضرورت دارد چراکه این حق شهروندان است و باید برای حقوق شهروندی احترام خاصی قائل شد. شهرداری به‌عنوان مجری طرح، احداث پل هوایی را در اولویت کاری خود قرار دهد. در این راستا حمایت شورای شهر و شورای ترافیک را می‌طلبد
 
کلام آخر:
شهر و شهروند برای رشد و تعالی به همدیگر نیاز دارند و اگر این نیاز متقابل تأمین شود می‌توان امیدوار بود که شهروند خوب و شهر ایدئال شکل ‌گیرد
 


علی محمدی/ رَبِّ هَبْ لی‏ حُکْماً وَ أَلْحِقْنی‏ بِالصَّالِحینَ
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1396-01-12 12:04
سمت سه راه گلدشت ما یا باید بریم سمت ماسور دور بزنیم برگردیم یا ‌باید پیاده ۵۰۰ متر بیایم سمت اسبستان بعد بریم اون سمت خیابون ماشالله تو زیر گذر چقدر سریع کارمیکنن یک خاور و یک‌بیل مکانیکی که هردو خرابن شهرهای دیگه براشون زمان تعیین میکنن و سریع تحویل میدن تو شهرما میگن ۲ سال ولی بعد از ۱۵ سال شاید درست بشه
نقل قول کردن
#2 شهرام 1396-01-12 12:15
اگر اقایون ضرورت را متوجه بودند که این همه هزینه برای احداث یک زیرگذرمسخره درگلدشت که دادتمام کارشناسان ومردم رودراورده نمی کردن.
به جای اون خیابان انقلاب روتعریض می کردندوخیابان جایگزین خیابان حافظ رواحداث می کردند.
شایدانشاالله یک فرجی شدچهارتاادم حسابی روبفرستیم شورای شهر.
نقل قول کردن
#3 امین 1396-01-12 12:39
آی گفتی...پُل هوایی برقی در شهر خرم آباد فقط یکی داریم..خیلی بده برای یه مرکز استان که قراره کلانشهر بشه..
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1396-01-12 13:30
خیابان شصت متری پر از مدرسه و دبیرستانه ، ماشینهای سنگین بعلت نبود کمربندی با سرعت صد تا یا بیشتر وارد، این خیابان میشن ، چرا شهردار به وعدهای خود در مورد ایجاد پل هوایی عمل نکرد .زن و بچه های ما چه گناهی کردن ......
نقل قول کردن
#5 مجید 1396-01-12 13:40
همه این قضایا ناشی از عدم مسئولیت پذیری برخی مسئولینی است که لیاقت نداشته روی صندلی نشستن ودارن روز به روز مردم این استان رو فقیر و فقیر تر ومحروم تر از هراستان دیگه ای میکنند. نه امکانات شهری ونه اشتغالی‌ هیچ وپوچ...
نقل قول کردن
#6 سعید 1396-01-12 13:46
ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ
نقل قول کردن
#7 همشهری 1396-01-12 13:56
تجربه نشون داده مردم این شهر از پل هوایی و پله برقی استقبالی نمیکنن

الکی هزینه نکنید
نقل قول کردن
#8 شهرام 1396-01-12 15:19
به نقل از همشهری:
تجربه نشون داده مردم از پل هوایی و پله برقی استقبالی نمیکنن

الکی هزینه نکنید

ببخشیددوست عزیزهمون عده کمی هم که استفاده می کنندروهم نبایدازپل هوایی محروم کرد.ببینیدعملکر دمدیریت شهری مارواینقدرسطح توقع ماروپایین اوردن که بایددرسایت هامون ازشون خواهش کنیم شمارابه خدابرای ماپل هوایی بسازید.پل هوایی شقایق بعدازدوسال ازافتتاح برای مهمانان نوروزی پله برقی هاش روشن شد.شهرداری گرگان طرح های خیلی قشنگی برای پل های هوایی اجراکرده.اقایون یادبگیرن.شهردار ی رشت هم اسانسورنصب کرده برای پل های هوایی.
نقل قول کردن
#9 سپهر 1396-01-12 21:25
به نقل از حمید ت:
خیابان شصت متری پر از مدرسه و دبیرستانه ، ماشینهای سنگین بعلت نبود کمربندی با سرعت صد تا یا بیشتر وارد، این خیابان میشن ، چرا شهردار به وعدهای خود در مورد ایجاد پل هوایی عمل نکرد .زن و بچه های ما چه گناهی کردن ......

آقا حمید عزیز به مساله خیلی مهمی اشاره کردی واقعا بلوار 60متری در کنار کوچه های بابک (فاز2کوی ارتش) خیلی به پل هوایی نیاز دارد و ساکنین این منطقه به خاطر نبودن پل هوایی خیلی در عذابن مخصوصا بچه های مدرسه ای و خانم ها
نقل قول کردن
#10 حمید ت 1396-01-12 21:39
به نقل از همشهری:
تجربه نشون داده مردم این شهر از پل هوایی و پله برقی استقبالی نمیکنن

الکی هزینه نکنید

اینکه مردم از پله استفاده میکنن یا نمیکنن ، بخودشون مربوطه ،.....و در اصول شهرسازی همیشه پلهای هوایی برای هر شهری در نظر گرفته میشود ،تا کسانیکه اهل رعایت قوانین هستن ، از آنها استفاده کنن
نقل قول کردن
#11 عباس 1396-01-13 19:24
سلام. خیابان انقلاب سرشیرخوارگاه هم پل می خواد چرا در این خیابانهای نه چندان عریض خرم آباد فقط یه جا پل می زنن. خیابان شریعتی حد اقل دو پل دیگه می خواد. بلوار بهارستان پل می خواد و خیلی جاهای دیگه.... انشاالله کاندیداهای شورای شهر بذارن تو برنامه های تبلیغاتی شون جواب می ده....
نقل قول کردن
#12 شبنم 1396-01-27 14:43
مطلبتون بسیار مفید بود با تشکر کپی میشه و
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا