یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد گفت: توریستی شدن سراب شوای خرم‌آباد نیازمند حمایت مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "یحیی عیدی بیرانوند" عصر جمعه 29 بهمن‌ماه در بازدید از محوطه جنوبی سراب شوای خرم‌آباد درحضور جمعی از انجمن‌های مردم‌نهاد و اهالی خیابان معلم (سازمان)، اظهار داشت: هدف ما کمک گرفتن از مجموعه مردمی برای ساماندهی این محدوده است چراکه هیچ کاری بدون حمایت مردم صورت نمی‌گیرد و به سرانجام نمی رسد.
وی با اشاره به این‌که مسیر دسترسی به مجموعه سراب شوا از سمت زمین آب و فاضلاب در بخش شمالی آن باید تسهیل شود، خاطرنشان ساخت: باید ملک‌هایی که دسترسی به نهر شوا مسدود کرده‌اند را خریداری و مسیر عبور این نهر را تسهیل کنیم.
شهردار خرم‌آباد با بیان این که برای این کار منابع مالی از مردم منطقه نمی‌خواهیم، افزود: انجمن‌های مردم‌نهاد و اهالی این منطقه باید با حمایت و پشتیبانی معنوی به مدیریت شهری کمک کنند.
عیدی بیرانوند بیان داشت: انجمن‌های مردم‌نهاد باید با مدیر کل اوقاف در خصوص این زمین که وقفی است تشکیل جلسه دهند و آن را به‌عنوان مطالبه مردمی حل ‌و فصل نمایند تا زمینی مناسب به عنوان معوض در اختیار اوقاف قرار گیرد.
وی با تأکید بر این که هر جا مردم باشند موفقیت امور 100 درصد است، تصریح کرد: اگر انجمن‌ها و اهالی منطقه کمک دهند این کار انجام خواهد شد.
شهردار مرکز لرستان همچنین با اشاره به این که آب این نهر تمیز و زلال است، اظهار داشت: می‌توان گونه‌های زیست‌محیطی مانند سمندر لرستان را در این نهر مستقر کرد و در قالب یک مجموعه توریستی از آن استفاده نمود.
قابل ذکر است چشمه شوا یا سراب حسین خانی (سرچسمه) از نقاط تاریخی و باصفای شهر خرم آباد است که در بخش شرقی خیابان شهید مطهری قرار دارد.





عكس قديمي محله شاه آباد (مطهري) خرم‌آباد در سال 1355 - يافته
عكس قديمي محله شاه آباد (مطهري) خرم‌آباد در سال 1330 - يافتهمصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 Rooh 1395-11-29 18:36
کار دیگری که میتوان انجام بدهد شهرداری این است که به ساختمانهای باقی مانده امتیاز تجاری بدهد به شرط استفاده های تعیین شده...آنهم صرفا فرهنگی و هنری...

کتابخانه...صنایع دستی..و....یک گذر فرهنگی هنری...و کافه های زیبا
نقل قول کردن
#2 سید نادر صورتیان 1395-11-29 19:08
سلام هرچند دیر به فکر افتاده اند ولی بازهم جای شکرش باقیست که درآینده نه چندان دور از این وضعیت ونابسامانی های ساخت وسازهای بی رویه در حاشیه مسیر این موهبت الهی نجات پیدا کند ان شاء الله
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1395-11-29 23:48
حیف سراب شوای ،که مثل مجموع گردشگری کیو نشده ......
نقل قول کردن
#4 اهورا 1395-11-30 00:09
برام یه سوال هست چند وقت شهرداری خیلی داره تکاپو میکنه که بگه فعال هست مثلا یه خونه تو خیابون انقلاب تخریب کرد بعد با این تیتر بزرگ نوشت طرح تعریض خیابان انقلاب اما دیگه تموم شد یا خیلی جاهای دیگه که سراب شوا هم جز این طرح ها هست نمیدونم شورا دارن هماهنگ با شهرداری برای انتخابات شورا تلاش میکنن واین همه تبلیغات انجام میدن یا واقعا دارن برای شهر تلاش میکنن حالا یعد انتخابات معلوم میشه که قصدشون چیه آیا بازم هم فعالیت میکنن یا به کلی گوروگم میشن تا ۴سال دیگه
نقل قول کردن
#5 فرزاد 1395-11-30 10:44
سلام. بهترین کاری که برای این منطقه میشود کرد، فرمایش این شهروند عزیز آقای سروش است . اگر شهرداری و مجموعه شورای شهر یک همچین همتی داشته باشند که این منطقه را به یک جای مصفا و با طراوت بکنند ، نام خودشان را برای همیشه در تاریخ خرم آباد ثبت خواهند کرد. و همچنین شهر خرم آباد را به یکی از توریستی ترین شهر های ایران تبدیل خواهند کرد. به امید آن روز...
نقل قول کردن
#6 علی 1395-11-30 11:36
لطفا وضعیت پایانه مسافر بری رو سرو سامان دهید
بهداشت اتوبوس ها
الکترونیکی شدن خرید بلیط
استقرار مکان اتوبوس ها
نظارت بر امنیت و اسایش مسافرین
استقرار تاکسی ویزه در پایانه
نظارت بر رانندگان صدور کارت مورد تائید از نظر صلاحیت های فنی و اخلاقی
نقل قول کردن
#7 زهرا 1395-11-30 11:38
لطفا خیابونها و کوچه هارو اسفالت کنن
نقل قول کردن
#8 سپهر از خرم آباد 1395-12-01 13:04
خرم آباد پایتخت فرصت سوزی جاذبه ها و پتانسیل ها در ایران! اگر سراب شوا در مرکز شهر دیگری قرار داشت سالها پیش ساماندهی میشد، الآن نام و آوازه اش در سطح ونیز شناخته شده بود، روزانه هزاران توریست داخلی و خارجی از آن بازدید می کردند و فرصت های شغلی متعدد برای جوانان فراهم میشد. افسوس که اینجا خرم آباد است!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا