یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پدر بلوط لرستان گفت: مسوولین استان مانع از قطع درختان شوند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، " مظفر افشار" صبح امروز در آیین کشت نهال کاج در بام خرم‌آباد که با حضور جمعی از شهروندان خرم‌آبادی برگزار شد، اظهار داشت: به‌تازگی تعدادی از درختان کاج بام لرستان  توسط افراد ناشناس قطع‌ شده‌اند.
وی با بیان این‌که کاج‌هایی که توسط افراد ناشناس قطع‌شده‌اند 42 ساله بوده‌اند، افزود: کاشت این درختان مربوط به قبل انقلاب و در زمان شهردار فقید خرم‌آباد آقای علی‌محمد ساکی بوده است.
پدر بلوط لرستان خاطرنشان کرد: خداوند، پیغمبر و آیین قرآن نمی‌پذیرد که درختان را قطع کنیم و بجایش ساختمان بسازیم.
وی همچنین با اشاره به این که منکر توسعه نیستیم، افزود: همه با توسعه پایدار شهر موافقیم ولی توسعه پایدار به چه قیمت؟ به قیمت قطع درختان 42 ساله؟
پدر بلوط لرستان گفت: برای ما قابل‌قبول نیست که توسعه پایدار این‌گونه صورت بگیرد.
افشار با بیان این که مکانی که در آن قرار داریم کمربند سبز است که قبل از انقلاب ایجادشده است، افزود: عده‌ای میگویند خرم‌آباد دچار آلودگی است و یا بعداً دچارش می‌شود اما بدانید با از بین بردن کمربند سبز، زودتر به سرزمینی آلوده، تبدیل  می‌شویم.
وی بیان داشت: مردم ناراحت هستند و از مسئولین انتظار دارند مانع از قطع درختان شوند.
پدر بلوط لرستان با بیان این‌که مسئولین تراز اول کشور دادوفریادشان روی محیط‌زیست است، افزود: اما در خرم‌آباد با دست خودمان درختان را قطع می‌کنیم و به محیط‌زیست بی‌احترامی می‌کنیم.
افشار همچنین خاطرنشان کرد: مگر اعتقاد نداریم درختان 60 درصد تولید اکسیژن می‌کنند؟ مگر اعتقاد نداریم گازهای سمی را از بین می‌برد؟ مگر اعتقاد نداریم ریز گردها را از بین می‌برد؟ پس چرا آن را قطع می‌کنند؟
وی گفت: این کار درست نیست درختان را قطع کنیم و شبانه آن‌ها را جابجا کنیم.
پدر بلوط لرستان ابراز کرد: مسوولین استان به فکر کوه خواری‌ها باشند چرا که به قیمت برش درختان 40 ساله ما تمام می‌شود.
شایان ذکر است صبح امروز گروه زیادی از اعضای انجمن‌های مردم نهاد محیط زیست خرم آباد و شهروندان این شهر با حضور در بام لرستان، اقدام به کاشت نهال کردند تا پاسخی به تخریب کنندگان محیط سبز دهند.


 

عکس و خبر: مصطفی باقری

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1395-10-03 14:59
واقعا برای اشخاصی که درختان و ریه های این جهان رو قطع میکنن متاسفم و امیدوارم بزودی جواب کارشون رو هم از خدا و هم از مسولین بگیرند.
به امید روزی که کسی دیگه دشمن طبیعت نباشه.
نقل قول کردن
#2 طاهری 1395-10-03 15:52
واقعأ آزار و قطع یک درخت بلوط ۴۲ ساله چه کمکی به اون فرد میکند؟
نقل قول کردن
#3 حاتمی 1395-10-03 17:06
یک بزرگمردی مثل استاد افشار در منزل و حیات خانه کلی بذر بلوط پرورش میدهد بدون هیچ کمکی بدون هیچ چشمداشتی و با صرف وقت و انرژی آنان را با کمک دوستان و اعضای خانواده در دامنه کوهها و تپه های خرم آباد میکارد تا هم به زیبایی و سرسبزی شهر کمک کند هم ریه تنفسی شهر باشند حالا یک عده وندال(نامی که روانشناسان به تخریب گران عمران شهری میدهند)که از مشکلات عصبی و روحی رنج میبرند با تخریب و قطع و صدمه زدن به اموال عمومی و درختان سعی دارند بخود تسکین روحی روانی دهند.اینان نمیتوانند در اجتماع بدرستی زندگی کنند.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1395-10-03 18:07
با تشکر از آقای افشار و تمامی طبیعت دوستان.ای کاش فکری به حال مدیریت منابع آب و استفاده از آن در فصول کم آبی جهت آبیاری درختان سطح شهر و همچنین ساماندهی در کاشت مجدد درختان قطع شده پیاده روها بشود و در کاشت درختان در بوستان ها.پارک ها و فضای سبز شهری به شرایط اکولوژیکی شهر.سرشت گونه ها و مقبولیت اجتماعی آنان توجه شود(مثلا در سطح بوستان های جدید درخت زیتون تلخ که گونه ای غیر بومی و سمی است و یا سوزنی برگان غیر بومی که باعث بر هم خوردن تعادل آب زیر زمینی و خاک می شوندکشت می گردد )
نقل قول کردن
#5 سردار 1395-10-03 18:51
انشالله اون کسی که درخت ها رو قطع کرده بخاطر منافع خودش نسلش منقرض بشه . به اميده خدا
نقل قول کردن
#6 اکبر ظهرابی 1395-10-03 19:54
با توجه به توضیحات بالا چون درختان مربوط به سالهای خیلی دور بوده{یعنی 42 سال پیش} در اینصورت کسانی هستند که چشم دیدن یادگارهای قدیم را ندارند.مثل مجسمه های شاعران که توی پارکهای تهران ربوده شدند.
نقل قول کردن
#7 احتشام 1395-10-03 22:34
چرا کسی مانع قطع درختان پارک صخره ای نشد؟؟
نقل قول کردن
#8 یعقوبی 1395-10-03 23:13
بی وجدان چرا به درخت هم رحم نمیکنند؟در روایات معصومین آمده که شکستن شاخه درختی به مثابه شکستن بال ملاعک است.
نقل قول کردن
#9 شهرام 1395-10-04 00:53
واقعاهروقت این آقای مظفرافشارپدربلو ط رومی بینم متعجب می شم چطوریک نفردست خالی بدون هیچ پشتیبانی این قدرمی تونه مفیدبه حال جامعه ومردم باشه .پیامبرفرمودنده روقت عمرجهان پایان یابدوقیامت برسدودردست یکی از شمانهالی باشدچنانچه به قدرکاشتن آن فرصت باشدبایدفرصت راازدست ندهدونهال رابکارد.
نقل قول کردن
#10 علی 1395-10-04 07:28
بر دستان همه فعالان محیط زیست شهرم به خصوص جناب افشار بوسه باید زد .
نقل قول کردن
#11 مولایی 1395-10-04 13:15
خیر نبینه اونی که ضربه به این درختها میزنه
نقل قول کردن
#12 امیری 1395-10-04 15:11
بردستان آقای افشاروهمراهانش که برای احیای
محیط زیست شبانه روز زحمت میکشن بوسه
میزنیم اما کسانی که ابلهانه درختان چندساله
راقطع میکنن وبااین کارتیشه به ریشه شهرودیارمان
میزنندباید باانهابرخوردقان ونی شودتاباعث عبرت
دیگران بشودازمسعولین تقاضای پیگیری فوری
داریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا