یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چهارمین روز از هفته فرهنگی اقتصادی لرستان با برنامه‌های متنوع فرهنگی در میان استقبال مرکز‌نشینان در بوستان گفتگو تهران پنج‌شنبه 28 مردادماه برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، اجرای نمایش خیابانی، رقص و موسیقی آئینی سنتی در فضای باز، اکران فیلم "قشنگ و فرنگ" به کارگردانی و نویسندگی وحید موسائیان، بزرگداشت "غلام‌حسين لطفی" پیشکسوت لرستانی سینما تئاتر و تلویزیون از جمله برنامه‌های اين روز بود.
در چهارمین روز از برگزاری هفته فرهنگی "حبیب‌الله خجسته‌پور" فرماندار خرم‌آباد نيز در نمایشگاه حضور یافت و از غرفه‌ها بازدید کرد.
پایان بخش مراسم امشب اجرای برنامه متنوع شب‌های فرهنگی بود، هنرمندان گروه نمایشی شاپرک و خوانندگانی چون مهران غضنفری، سیف‌الدین آشتیانی، فرج علی‌پور و ... در فضای باز برنامه اجرا کردند.
گروه طنز "سی‌قاف" نیز امشب در بوستان گفت‌وگو حاضر شدند و برنامه‌های نمایشی را به اجرا گذاشتند.
در این شب گروه موسیقی "گلاره" به سرپرستی فاطمه بهاروندی و نوازندگی میترا استغفاری، ماهور جوزایی، نوش‌آفرین کشوری، فهیمه شرفی، شیوا قاسمی، صبا قاسمی، صبا بیرانوند. پریسا کرمی،  و خوانندگی محمد بیرانوند به اجرای موسیقی پرداختند.
مراسم شب‌های‌ فرهنگی، به علت همزمانی با تعطیلات آخر هفته با استقبال خوبی مواجه شد به نحوی که بسیاری از بازدیدکنندگان ایستاده به تماشای برنامه پرداختند.
از نکات قابل ذکر، گلایه برخی از فرهیختگان لرستان نسبت به اجرای طنزهای نمایشی و همچنین برخی از برنامه ها بود. این افراد اعتقاد داشتند به جای پرداختن به برخی دیالوگ‌ها و طنزهای تکراری، بهتر بود نمایش‌های مرتبط با موضوعات روز جامعه و همچنین پرداختن بیشتر به مفاخر لرستان و بزرگان ادب و هنر برگزار شود.

چهارمین روز هفته فرهنگی لرستان از برگزاری کنسرت بانوان تا گلایه فرهیختگان به اجرای طنزهای نمایشی چهارمین روز هفته فرهنگی لرستان از برگزاری کنسرت بانوان تا گلایه فرهیختگان به اجرای طنزهای نمایشی چهارمین روز هفته فرهنگی لرستان از برگزاری کنسرت بانوان تا گلایه فرهیختگان به اجرای طنزهای نمایشی چهارمین روز هفته فرهنگی لرستان از برگزاری کنسرت بانوان تا گلایه فرهیختگان به اجرای طنزهای نمایشی چهارمین روز هفته فرهنگی لرستان از برگزاری کنسرت بانوان تا گلایه فرهیختگان به اجرای طنزهای نمایشی چهارمین روز هفته فرهنگی لرستان از برگزاری کنسرت بانوان تا گلایه فرهیختگان به اجرای طنزهای نمایشی چهارمین روز هفته فرهنگی لرستان از برگزاری کنسرت بانوان تا گلایه فرهیختگان به اجرای طنزهای نمایشی چهارمین روز هفته فرهنگی لرستان از برگزاری کنسرت بانوان تا گلایه فرهیختگان به اجرای طنزهای نمایشی عکس: سعید معتمدی، امیررضا قاسمی

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1395-05-29 03:34
این طنازان که غیر ازلودگی واضمحلال فرهنگی مردم لرستان کاری دیگر بلد نیستند کی سایه اشان از سر فرهنگ این دیار کم خواهد شد ، معلوم نیست؟
نقل قول کردن
#2 پریسکا 1395-05-29 06:51
واقعأ فرهیختگان حق دارند طنز تکراری چه باری از دوش فرهنگ قوم لر برداشته؟ما هر چی میکشیم از این طنزهای سخیف و بیمایه است.باید جدی بود و قاطع.
نقل قول کردن
#3 لر تهران نشین 1395-05-29 10:43
اگر این انتقاد را نمیکردید واقعا" بهتون شک میکردم
خداییش دیشب از مهمانانی که به پارک آورده بودم خیلی خجالت کشیدم.
هوره، مویه و گویش ما را به فنا داده اند. طنزهای دهه 60 با همان کیفیت در حال اجرا است. حال فرض کنید 4 نفر هم خندیدند، گول این خنده ها راه نخوردید.
یکی از نقاط تاریک این همایش همین طنزهای سخیف بودند
نقل قول کردن
#4 علی 1395-05-29 10:43
ضرب المثل '' به فکر نان باش خربزه آب است'' در خصوص هفته فرهنگی اقتصادی لرستان کاملا صادق است
نقل قول کردن
#5 سجاد 1395-05-29 10:52
فرهیختگان به فکر خودشان باشند
نقل قول کردن
#6 حمید ت 1395-05-29 10:52
دیشب ،شبکه تهران گزراش خوب و کاملی در مورد ،هفته فرهنگی لرستان پخش نمود.و از لرستان و لرستانی به نیکی نام آورد......هفته فرهنگی لرستان شاید هزینه های مالی داشته باشه ولی با معرفی ظرفیتهای اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی میتواند چهره استان رو خوب عالی در جلوی چشم مرکز نشینان به نمایش بگذارد و برخی از ذهنیتهای نادرست را در مورد لرستان پاک نماید و نهایتا باعث جذب و رغبت سرمایه گذاران در این منطقه گردد.........نک ته آخر اینکه ایراد مردم و فرهیختگان به نمایش ها کاملا منطقی و درسته .چون اجرای برخی از نمایشنا مه های قدیمی غیر مستقیم توهین به خودمان است و بخاطر خنداندن چند نفر ،قوم لر را در نمایشها ،سبک و کم فرهنگ نشان میدهند .امید است با تجربیاتی که از برگزاری هفته فرهنگی لرستان بدست آمد ،در مراسمات آینده اینگونه از نواقص برطرف شوند.
نقل قول کردن
#7 داریوش 1395-05-29 11:03
از همه ی شما عزیزان خدوم سپاسگزاریم
نقل قول کردن
#8 محمدآریان 1395-05-29 11:26
برگزاری هفته فرهنگیواقتصادی لرستان درپایتخت عالی بودانشاالله بصورت مستمردرکلانشهرهابرگزارشود
مسوولین برگزاری این مراسم خسته نباشند
ای کاش دررسانه ملی دراین خصوص تبلیغ بیشتری می شد
نقل قول کردن
#9 بازگیر 1395-05-29 11:31
تریبون و بودجه دست تهرانی هاست.برگزاری چنین نمایشگاهها و جشنواره ها میتواند فرهنگ و تاریخ و ظرفیتهای لرستان را بخوبی بشناساند ولی تنها ضعفی که این برنامه داشت حضور این به اصطلاح طنزپردازان است.اسم لودگی را گذاشته اند طنز!!! طنز باید بدور از لمپنیسم باشد و به قشر خاصی توهین نکند.ما اتفاقأ باید جدی باشیم و این رویه غلط را حذف کنیم.خدایی تا حالا گره ای از مشکلات ما را باز کرده یا موجب نگاه بدی به ما شده؟
نقل قول کردن
#10 همولایتی 1395-05-29 11:41
خداییش شرمنده شدیم با این طنزها.
بابا طنز شما مربوط به دوره ای بود که فقط کانال 1 و 2 سیاه سفید وجود داشت........... ........ الله اکبر
نقل قول کردن
#11 شهروند 1395-05-29 12:26
ترا به خدا این چند روزه را آبروداری کنید. لطف کنید
نقل قول کردن
#12 امین 1395-05-29 12:28
هرساله نزدیک یک میلیاردتومان خرج این مراسم میشه بهتراست بجای این مراسم چهارتاکوچه آسفالت کنند
نقل قول کردن
#13 نگار 1395-05-29 15:17
به نقل از حسین:
برخی از این طنازان که غیر ازاضمحلال فرهنگی مردم لرستان کاری دیگر بلد نیستند کی سایه اشان از سر فرهنگ این دیار کم خواهد شد ، معلوم نیست؟

دمتون گرم آقا حسین…بخدا هم خودشون هم طنزهای بیمزه و بیمعنی و تکراریشون برامون مثل آیینه دق شده.بیان نظرسنجی بکنند تا بفهمند کسی حتی دوست نداره اسمشون بیاد وسط تا چه برسه نمایشات رو تحمل کنیم.ما را بخیر اونا هیچ امیدی نیست خواهشأ شر نرسانند.
نقل قول کردن
#14 سپهر 1395-05-29 19:14
چیزی که تاریخ و فرهنگ و آینده قوم لر رو تهدید میکنه همین طنزهای سست و ضعیفه.اصلا طنز و لطیفه بیمزه برای ما مثل سم مهلکه.تا حالا فکر کردین که این نمایشات به اصطلاح طنزضدفرهنگی چه بازتابی در ذهن بینندگان داره؟هم استانیهایی داریم که متأسفانه درک و فهم درستی از تبار قومی و سرزمین اجدادی خود ندارند و به طرفه العینی حیثیت قومی و منزلت اجتماعی یک سرزمین را برای چندبسته اسکناس و یه خنده مصنوعی بر باد میدهند.اگر صرفأ برای خنده است چرا اقوام دیگر از این نمایشات نمیگذارند؟چون اقوام دیگر به عمق تخریب آن در دنیای رسانه پی بردند.مردم و فرهیختگان بشدت با این رویه مخالفت کنند و نگذارند با برچسب طنز این رفتارضدقومیتی تطهیر شود چون آنچه فرهنگ و سنتهای لرستان را مورد تهدیدقرار میدهد همین لودگی طنز و بی محتوایی آنست که پایش به جوکهای ضدقومیتی هم کشیده شده است.
نقل قول کردن
#15 محمدی 1395-05-29 19:16
به نقل از امین:
هرساله نزدیک یک میلیاردتومان خرج این مراسم میشه بهتراست بجای این مراسم چهارتاکوچه آسفالت کنند

شما از زاویه منفی نگاه خودتان به این مسعله توجه میکنید.
نقل قول کردن
#16 1395-05-29 21:50
لودگی با طنز خیلی متفاوت است .لطفا به گروه های هنری لرستان بگویییییید.
نقل قول کردن
#17 جمال 1395-05-29 23:47
اینکه نمایشهای طنزلری درتلویزیون ومجامع نمایشی تکراری وجلف شده همه تصدیق میکنیم ولی نقل قول ازعده ای موردعلاقه شما تحت عنوان فر هیخته که درمراسم بودند راقبول ندارم،جناحی نباشید،
--------
یافته: با سلام. دوستانی که مورد انتقاد بودند را با انتقاد کنندگان لینک دادیم. خودشان با هم صحبت کردند
نقل قول کردن
#18 شهروند 1 1395-06-01 12:06
سلام طنز های صدا و سیما تکرای ، خسته کننده ، و .. می باشند و دیگه مردم از این دونفر خسته شدند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا