یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان عصر روز شنبه با حضور "مهرداد غضنفری" معاون امور اقتصادی استاندار،"محمدرضا ملکشاهی راد" نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی، "حسن آذری" رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد،"رحمان قلاوند" مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان در مجاورت دریاچه کیو افتتاح شد.
معاون امور اقتصادی استاندار لرستان در این مراسم گفت: این نمایشگاه از ماهیت ارزشمندی برخوردار است چراکه ما آموزش‌های مهارتی که دارای کاربرد هستند را متفاوت از سایر آموزش‌ها تلقی می‌کنیم و معتقدیم چنین آموزش‌هایی درد مزمن استان را برطرف می‌کند.
مهرداد غضنفری افزود: در بازدید از این نمایشگاه متوجه شدیم با حداقل هزینه و سرمایه‌گذاری می‌توان یک شغل را ایجاد کرد و این در صورتی است که در سند اشتغال تدوین‌شده سرانه هر شغل حدود ۳۰۰ میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه در سند اشتغال سرمایه در حوزه کشاورزی حدود ۱۵۶ میلیون تومان، گردشگری ۶۲ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: اما در غرفه‌های این نمایشگاه باوجود هزینه‌ای حدود ۱۰ میلیون تومان و کمتر، یک شغل ایجادشده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان هم در این مراسم اظهار داشت: هدف از ایجاد این نمایشگاه این است که جوانان و نوجوانان انگیزه ایجاد کنیم که با دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای آشنا شوند و بتوانند برای خود کسب کاری راه بیندازند.
رحمن قلاوند ادامه داد: جوانان و نوجوانان به‌جای کارهای تئوری روی به کارهای فنی بیاورند و با ایجاد کسب‌وکار آینده خوبی را برای خود رقم بزنند.
وی خاطرنشان کرد: کار دولتی و پشت‌میزنشینی سرنوشت خوبی را در پی ندارد و روزمرگی باعث می‌شود انگیزه و استعدادهای جوانان شکوفا نشود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان خاطرنشان ساخت: آموزش‌هایی که در فنی و حرفه‌ای داده می‌شود با توجه به نیازسنجی استان بوده و موضوع اقتصاد مقاومتی را سرلوحه این آموزش‌ها قرار داده‌ایم.
قلاوند همچنین بابیان این‌که 4 غرفه مهم در این نمایشگاه وجود دارد، افزود: غرفه‌های سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گیاهان دارویی، تولید عسل، تولید البسه و پوشاک که استان در این زمینه‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است برای ما حائز اهمیت است.
قابل ذکر است نمایشگاه مهارت از شنبه دوم مرداد به مدت یک هفته در لرستان برپا است.
نمایشگاه مهارت در خرم‌آباد آغاز به کار کرد نمایشگاه مهارت در خرم‌آباد آغاز به کار کردنمایشگاه مهارت در خرم‌آباد آغاز به کار کردنمایشگاه مهارت در خرم‌آباد آغاز به کار کرد
خبر و عکس: مصطفی باقری

دیدگاه‌ها  

#1 نرسی 1395-05-18 13:47
نمایندگان خرم آباد بدنبال معرفی ظرفیتهای جدید برای سرمایه گذاری باشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا