یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به همت انجمن‌های مردم‌نهاد و با حضور مردم با‌فرهنگ خرم‌آباد، مسیر نهر منتهي چشمه موسوم شاه‌آباد (سراب شَهوا) پاک‌سازی شد. (1)
به گزارش پایگاه خبری یافته، با هدف آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ی منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف محیط زیستی در بین اقشار مختلف جامعه و مشارکت دادن تمامی مردم در حفاظت از این موهبت خدادادی، برنامه پاک‌سازی مسیر چشمه شاه‌آباد، عصر و شامگاه جمعه  25 تیرماه 1395 با حضور برخی انجمن‌های مردم‌نهاد حامی محیط زیست و در راس آن‌ها، انجمن مردم نهاد بلوطبان برگزار شد.
در این برنامه که با همکاری کارکنان شهرداری منطقه 2 برگزار شد، شرکت کنندگان با لای‌روبی و جمع‌آوری زباله‌های سراب شهوا و اطراف آن مردم منطقه را به پاکیزه نگاه داشتن محیط زیستِ پیرامون خود ترغیب نمودند.
نکته قابل ذکر این که در حین لای‌روبی، پای یکی از جوانان تلاشگر در لابه‌لای پل فلزی محل گیر افتاد که با حضور نیروهای امدادی و آتش نشانی، پای شخص حادثه‌دیده آزاد و در حالی که وی به شدت آسیب دیده بود، برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام شد.
همچنین  به علت لغزندگی محل، پای یکی دیگر از حاضرین پیچ خورد که وی نیز توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.
اما نکته مهم این که اتفاقات فوق مانع ادامه کار نشد و نیروی حاضر تا ساعت‌ها نظافت مسیر چشمه شاه‌آباد (سراب شَهوا) را ادامه دادند. 
قابل ذکر است چشمه سراب شَهوا كه در گذشته به آن سراب "حسين‌خاني" نيز گفته مي‌شد و قبلاً در حومه خرم‌آباد بوده، حدود 4 دهه است كه در مركز و دل شهر خرم‌آباد قرار گرفته است.
---------------------

پي‌نويس:
(1) دليل نام‌گذاري اين منطقه را در نوشته‌هاي پيشينيان از جمله غلامرضاخان والي و نيز در كتب مختلف مرتبط با تاريخ خرم‌آباد چنين ذكر كرده‌اند: زماني كه شاه عباس صفوي سال 1006 قمري براي سركوب شاهوردي‌خان آخرين اتابك لر كوچك به خرم‌آباد مي‌آيد در نزديكي شهر (شهر قديم محدود به پشت بازار، زيد بن علي، درب باباطاهر و درب دلاكان بود) چشمه و باغي زيبا و باصفا مي‌بيند كه بسيار از طبيعت آن‌جا خوشش مي‌آيد و دستور مي‌دهد براي اقامت چند روزه‌اش در آن‌جا ساخت و سازهايي انجام دهند. به همين دليل به اين منطقه از عصر صفويه تا كنون شاه‌آباد يا در گويش لري شهوا مي‌گويند. البته برخي نيز معتقدند كه بين نام شهوا و شاه‌آباد ارتباطي وجود ندارد و شايد شهوا معناي ديگري داشته باشد. الله اعلم
مسیر سراب شَهوا خرم‌آباد پاکسازی شد/ حادثه برای حاضرین نیز مانع ادامه کار نشدمسیر سراب شَهوا خرم‌آباد پاکسازی شد/ حادثه برای حاضرین نیز مانع ادامه کار نشدمسیر سراب شَهوا خرم‌آباد پاکسازی شد/ حادثه برای حاضرین نیز مانع ادامه کار نشدمسیر سراب شَهوا خرم‌آباد پاکسازی شد/ حادثه برای حاضرین نیز مانع ادامه کار نشدخبر و عکس: ولی میراسماعیلی

 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1395-04-26 08:24
خسته نباشید . به امید اینکه روزی خودمان رعایت کنیم و زباله ها را در طبیعت رها نکنیم
نقل قول کردن
#2 اسی 1395-04-26 08:58
درود بر بلوط بانان زاگرس
نقل قول کردن
#3 همکار 1395-04-26 08:59
سلام
یه کار ارزشمند دیگر
ولی چه فایده فردا دوباره به خاطر عدم رعایت چند نفر نا آگاه دوباره کثیف آلوده و بد قیافه میشه
نقل قول کردن
#4 بهرامی 1395-04-26 10:03
این اهن ها بامجوز چه کسی روی نهر کشیده شده وچه کاربردی دارد. شهرداری چرا انها را برنمی چیند. لطفن این موضوع را پیگیر باشید عزیزان.که چنین تخلفاتی به شکل اشکار صورت می گیرد وکسی پیگیر نیست
نقل قول کردن
#5 بهزاد مرادی 1395-04-26 10:08
سلام

خدا قوت به همشهریان دلسوز وبا فرهنگ

امید الگویی باشد برای دیگران
نقل قول کردن
#6 کیوان 1395-04-26 11:52
خدا قوت به بچه ها انجمن های مردم نهاد و شهروندان دلسوز خرم آبادی
نقل قول کردن
#7 ماهسار 1395-04-26 12:02
شهرماخانه ماست درحفظ زیبایی ونظافت آن همگی بایددقت وتلاش کنیم
مغازه داران محترم هم کاغذومقواوآشغال درجوب آب ونهرها نریزند
شهروندان عزیزبه طبیعت هم که می رویدکیسه زباله محکم بخریدوطبیعت زیبا رازشت جلوه ندهید
امیدکه شهر خرم آباددرپاکی وزیباییدرکشوروج هان جزاولین ها باشد
شهردارمحترم سطل زباله درجاهای شلوغ وپررفت وآمدومکانهای تفریحی مثل آبشارگریت وکاکارضابگذارد
نقل قول کردن
#8 خادم ملت 1395-04-26 12:15
سپاسگزارم همشهریان بی همتایم ؛ احداث نرده(زیبا و شکیل) در کنار این مسیر زیبا به رهگذر این تفکر رو القا میکنه که اینجا سرمایه ای برای شهره و تحت نظارت میباشه در واقع با این کار رهگذر مجاب به رعایت قانون خواهد شد.
برا پیشرفت شهر باید بستر سازی در دستور کار قرار بگیره . باور کنید خرم آباد گنجه فقط باید به دست متخصصین بیفته
این شهر با وجود اینهمه امکانات می بایست تا الان جز برترین شهرهای دنیا می بود
نقل قول کردن
#9 قدردان 1395-04-26 15:17
با تشکر از کلیه کسانی که در این کار خداپسندانه مشارکت داشته اند امیدوارم اهالی محل نیز به خوبی از این نهر ارزشمند پاسداری و مانع از ریختن زباله در ان شوند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا