یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم ضیافت افطاری لرستانی‌های ساکن پایتخت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مراسم ضیافت افطاری گروهی از لرستانی‌های ساکن پایتخت شامگاه جمعه 28 خردادماه و مصادف با یازدهمین شب ماه مبارک رمضان در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.
در این ضیافت مردمی "محمدحسین بازگیر" رئیس لرستانی محیط زیست تهران، "حسن شمشادي" خبرنگار صداوسیمای جمهوري اسلامي ايران و مدير سابق دفتر سوريه و دكتر "سيدعلي اميري" سخنرانی کردند.
مراسم ضیافت افطاری لرستانی‌های ساکن پایتخت برگزار شد.
در جهت
اعتلای لرستانی تلاش کنیم
رئیس لرستانی محیط زیست تهران به نمایندگی از بانیان مراسم پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: میزبانان شما نه گروهی سیاسی‌اند نه نماینده هیچ دستگاه و نهاد و دولتی، تعدادی از برادران شما و فرزندان لرستان هستند که دل در گروی اعتلای لرستان و توسعه ایران دارند و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و ... با هدف افزایش همدلی و اتحاد و وفاق لر زبانان مشغول فعالیت‌اند.
محمدحسین بازگیر افزود: بیایید لرستان را مرور کنیم، سرزمینی با داشته‌های طبیعی و منابع زیستی ارزشمند نظیر : ده درصد جنگل‌ها و دوازده درصد آب‌های جاری کشور ،  خاک حاصلخیز ، حدود دو هزار و پانصد کیلومتر رودخانه ، بیش از سی قله بلندتر از 3 هزار و 500 متر‌، بیست‌وپنج آبشار زیبای دائمی و ... در کنار پیشینه‌ای سترگ و با قدمت ، هزاران سال سابقه تمدن و فرهنگی ناب و غنی‌، مفرغ‌هایی که زینت‌بخش معروف‌ترین موزه‌های باستان‌شناسی دنیا هستند.
وی اظهار داشت: آوا و نماهایی که گرمابخش برترین محافل فرهنگی داخل و خارج کشورند و مردمانی شریف و پرتلاش و توانمند که جمع حاضر نمونه‌ای از آن‌هاست. لرستان هسته‌ی جدایی‌ناپذیر ایران و مدافع همیشگی این مرزوبوم است و با این پتانسیل و زیرساخت‌های خدادادی هم خود باید آباد و توسعه‌یافته باشد، هم ایران را به سمت شکوفایی و بالندگی سوق دهد.
بازگیر بخش بعدی سخنان خود را با گویش لری بیان نمود و هدف اصلی این گردهمایی را آغاز «پویش لرستان آباد» عنوان کرد و از لرستانی‌های مقیم تهران خواست که ضمن پیوستن به این پویش، حول 3 محور فعالیت نمایند و تا رمضان سال بعد گزارشی از اقدامات خود را از طریق خبرگزاری‌های استانی اطلاع‌رسانی نمایند؛ اول اینکه هر کدام نماینده‌ای فرهنگی و شناسنامه‌ی فرهنگ لرستان در پایتخت باشند و در این خصوص تلاش نمایند، دوم اینکه هر کدام به نسبت توان و امکانات خود حداقل یک اقدام و فعالیت عمرانی و توسعه‌ای در استان لرستان انجام دهند ولو در حد مرمت و بازسازی ملک پدری باشد یا درختی کاشته شود و سوم آنکه با توجه به مشکل اصلی استان که بیکاری و مسئله اشتغال جوانان هم استانی است هر کدام به وسع و توان خود برای کارآفرینی و اشتغال حداقل یک هم استانی ترجیحاً در همان داخل استان تلاش نمایند
وی در پایان ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و بانیان مراسم تاکید کرد: که بانیان برنامه وابسته به هیچ گروه و دسته سیاسی یا دستگاه و اداره‌ای نبوده و بانیان خود را همیار و در کنار تمام گروه‌ها و دستگاه‌هایی که برای اعتلای لرستان و توسعه کشور فعالیت می‌کنند، می‌بینند و رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان را مورد وثوق و اعتماد و دلسوز به مصالح استان و کشور می‌دانند.
 
مدافعان حرم جان‌برکف در پی حفظ امنیت کشور و اسلام هستند
حسن شمشادی خبرنگار لرستانی مدافع حرم نیز در بخشی از برنامه سخنانی ایراد کرد و گفت: آسایش فعلی کشور را مدیون مدافعان حرم و ایستادگی آن‌ها در صیانت از مسلمانان هستیم.
وی افزود: بارها مردم از ما می‌پرسند ما در سوریه چه می‌کنیم؟ در جواب آن‌ها باید گفت که ما در سوریه‌ایم چون امام راحل و قانون اساسی می‌گوید، ما در سوریه‌ام چون جوانمردیم؛ ما در سوریه‌ام تا از اسلام حقیقی دفاع کنیم؛ در سوریه‌ایم چون حرمت دختران ائمه باید حفظ شود، ما در سوریه‌ایم چون رهرو حسینیم؛ ما در سوریه‌ایم چون ما هم به دنبال امنیت در مرزهای خودمان هستیم.
وی در ادامه با مرور خاطراتش گفت: مدافعان حرم از لرستانی گرفته تا غیر لر جان‌ بر کف در پی صیانت از دین اسلام و مسلمانان هستند.
شمشادی ادامه داد: مدافعان حرم از ارزشمندترین چیز یعنی جان خود می‌گذرند تا اسلام زنده باشد و مردم در آسایش باشند.
وی تأکید کرد: وظیفه ما در برابر شهدای مدافع حرم این است که رهرو آن‌ها باشیم.

حواشی مراسم
:
مراسم ساعت 19 با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای حمید نوروزی هنرمند لرستانی شروع شد.
پخش کلیپی از شهدای مدافع حرم از دیگر بخش‌های مراسم بود.
در این برنامه همچنین موسیقی توسط علی‌رضا چنگیزیان و همراهی ساز امیرحسین گوشه اجرا شد.
حدود هزار نفر از اقشار مختلف لرستانی‎های ساکن تهران از جمله چهره‎های سیاسی، نظامی، انتظامی، ورزشکاران، قهرمان و هنرمندان استان در این مراسم حاضر بودند.
قبل از صرف افطاری، روزه‌داران به اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله "هاشم نیازی‌خرم‌آبادی" نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان به شکل جماعت پرداختند و سپس حاضرین در ضیافت افطاری شرکت کردند.
این مراسم که به همت جمعی از لرستانی ها برگزار شده بود در ساعت 22 به پایان رسید.
مراسم ضیافت افطاری لرستانی‌های ساکن پایتخت برگزار شد.مراسم ضیافت افطاری لرستانی‌های ساکن پایتخت برگزار شد.مراسم ضیافت افطاری لرستانی‌های ساکن پایتخت برگزار شد.خبر: عبدالرضا قاسمی/ تهران

دیدگاه‌ها  

#1 حسین 1395-03-29 17:20
سپاس از یافته که منعکس کننده همه اتفاقات است.
مراسم خوبی یود که به تایید بسیاری از حاضرین، حاصل کار گروهی از جانب بچه های پاک و بی آلایش خرم آباد بود و برای اولین بار بود که فارغ از باند و جناح مراسمی برگزار شد.
دوستانی که تحت عنوان انجمن ... بارها میدان را به دشمنان خرم آباد دادند و تریبونی را علیه خرم آبادیها تشکیل دادند که آخرین نمونه اش را همین چند وقت پیش دیدیم.
در هر حال آرزوی طول عمر برای بانیان دارم و واقعا" از سخنان همدلانه جناب بازگیر لذت بردم و اما متاسف شدم که ما چرا مهره سوزی کردیم و ایشان را حفظ نکردیم
نقل قول کردن
#2 همتی 1395-03-29 18:00
مراسم خوب بود و نمادی از همدلی. کسانی هم که تشریف نداشتند جاشون خالی بود.
در هر حال هر کسی ممکن است نیاتی داشته باشد. اما این مراسم یکی از بهترین مراسم طی این سالها بود که مدعوین با رضایت سالن را ترک کردند
نقل قول کردن
#3 محمدی 1395-03-30 08:00
اطلاع رسانی نشد واقعا متاسفم
نقل قول کردن
#4 لرستانی 1395-03-30 09:47
با سلام وتشکر از خبرگزاری یافته وهمه عزیزان وبانیان مراسم مذکور.

الحمدلله این مراسم نسبت به مراسمات سالهای قبل رنگ وبوی سیاسی نداشت ودرنهایت همدلی ووحدت برگزارشد و عده ای نتوانستند از این مراسم بهره برداری شخصی کنند . با ارزوی موفقیت برای همه لرستانیهای عزیز
نقل قول کردن
#5 ورشوچی 1395-03-30 12:16
بنام خدا با سلام و احترام به شما این مراسم با وقار در اصل مربوط به خرم ابادیهای مقیم مرکز بود نه لرستانیهای مقیم تهران
لرستان یعنی کل لرستان از پلدختر گرفته تا کوهدشت تا درود تا ازنا تا الیگودرز تا الشتر تا بروجرد لطفا بگویید انجمن خرم ابادیهای مقیم تهران با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا