یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: خرم‌آباد باید از همه جهت‌ها در کشور نمونه باشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "محمد اصلانی" شامگاه جمعه در مراسم جشن کاغذ که با حضور شهردار و شماري از اعضاي شوراي شهر در كنار دریاچه کیو خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: اگر ما از هر جهت نمونه باشیم، توریست‌های بیشتری جذب خواهیم کرد.
وی در ادامه با بیان این‌ که حدود 30 گروه دوست‌دار محيط زيست در فضاهای مجازی لرستاني با جمعیت‌های حدود هزار نفر وجود دارد، افزود: چه خوب است این گروه‌ها به مسائلی بپردازند که مسائل مربوط به رفاه و نشاط مردم نيز در اداف آن‌ها قرار گيرد.
معاون عمرانی استاندار لرستان بیان داشت: اگر اعضاي همین 30 گروهي که در فضاهای مجازی لرستان وجود دارند از فردا اقدام به برداشتن یک عدد آشغال در سطح شهر بکنند، بی‌شک سیمای شهر بسيار ‌تغییر خواهد کرد و پاكيزه‌تر مي‌شود.
اصلانی اظهار داشت: اگر این افراد به این عمل پسندیده فرهنگي مبادرت نمایند هیچ‌کسی به خودش اجازه نمی‌دهد که در خیابان‌های شهر آشغال بریزد.

شهردار خرم آباد نيز در جشن کاغذ بیان کرد: برای الگو شدن و رسیدن به جایگاه اصلی خود نیازمند به مشارکت هر چه بیشتر مردم هستیم.

"یحیی عیدی‌بیرانوند" ادامه داد: موضوع بازیافت زباله و به خصوص کاغذ سالیان سال است در کشورهای دنیا مورد توجه قرار گرفته و باید از این فرصت برای حفظ سرمایه‌های ارزشمندمان به خوبی استفاده کنیم.

وي خاطرنشان‌ ساخت: برای فرهنگ‌سازی در مورد بازیافت کاغذها و تفکیک زباله‌ها از مبداء بهترین قشر کودکان و نونهالان هستند، به همین دلیل شهرداری خرم آباد در نظر دارد با کمک دانش‌آموزان و مدیران مدارس، جزوات، کتاب‌ها و کاغذهایی که به آن‌ها نیاز ندارند، برای بازیافت و بازگرداندن به چرخه اقتصادی به شهرداری تحویل دهند.

عضو شورای شهر خرم آباد نیز در این مراسم به اهمیت بازیافت کاغذ پرداخت و گفت: بر اساس آمارها روزانه ۴۹ هزار تن زباله خانگی در کشور تولید شده که تنها ۷ درصد این میزان تفکیک می شود.

"علی جهان‌آرا" افزود: سالانه برای تولید کاغذ مساحتی از جنگل‌های دنیا معادل کشور یونان از بین می‌رود، که این اقدام مشکلات عدیده‌ای همچون فرسایش خاک وسیله‌ای ویرانگر را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: هر درخت سالانه ۶ کیلو دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کند، متأسفانه با وجود اهمیت بازیافت تنها ۱۰ درصد کاغذمان بازیافت شده و ۹۰ درصد آن دفن می‌شود.

جهان‌آرا تصريح كرد: بدون مشارکت مردم، همیاری و همراهی مردم نمی‌توان هیچ فعالیتی را انجام داد، بهترین شیوه برای حفظ محیط زیست نهادینه کردن عادت‌های مثبت با ارائه آموزش‌های لازم از دوران کودکی است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این مراسم عنوان کرد: متأسفانه هنوز تفکیک از مبدأ زباله‌ها در شهر خرم‌آباد عملیاتی نشده و باید این موضوع به سرعت در دستور کار شهرداری خرم آباد قرار گیرد.

"محمد حسین‌پور" ادامه داد: برای تهیه یک تن کاغذ ۲۳ درخت باید قطع شوند، هزینه بازیافت در مقابل تولید ۳۰ درصد است و با بازیافت زباله‌ها به خصوص کاغذ ۷۰ درصد به سرمایه ملی کمک کردیم و توسعه پایدار اتفاق خواهد افتاد.

وي افزود: تا زمانی که هر فرد به وظیفه خود عمل نکند نمی‌توان انتظار موفقیت داشت، باید با آموزش فرزندان‌مان به بازیافت زباله‌ها و حفظ محیط زیست کمک کرد.

در پایان این جشن خانواده‌ها و کودکان خرم‌آبادی کتاب‌ها و کاغذهای باطله خودرابه شهرداری خرم‌آباد برای بازیافت و کمک به طبیعت اهدا و درقبال این کتاب‌های باطله‌، کتاب نو دریافت کردند.

معاون استاندار: خرم‌آباد باید در کشور نمونه باشد/ فرهنگ‌سازي كنيدمعاون استاندار: خرم‌آباد باید در کشور نمونه باشد/ فرهنگ‌سازي كنيدخبر و عكس: مصطفي باقري

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1395-03-29 04:38
توی این هوای نا سالم کی بچه اش رو برده بیرون . ای واقعا چشن بوده. حالا آقای معاون شما که از خرم آباد تعریف کردی چرا خانواده ات رو به اینجا نمیاری تا اینجا زندگی کنن . آیا از خرم آباد فقط زبانن تعریف میکنی ؟
نقل قول کردن
#2 علی 1395-03-29 10:23
تاوقتی فقر جامعه لرستان رو فراگرفته نمیتوان دم از فرهنگ سازی زد جوانان فقیر وتنگ دست لرستانی نفسی برای کار فرهنگی ندارند اول کار شغلی بعد کار فرهنگی فرهنگ قوم لر بسیار غنی وپرمحتواست به امید سرافرازی روز افزون قوم لر.
نقل قول کردن
#3 مهدی 1395-03-29 13:35
شکم خالی می فهمه فرهنگ چیه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا