یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حضور وزیر جهاد کشاورزی مجتمع کشت و صنعت لرستان به طور رسمی آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، ساعت 19 و 30 دقیقه چهارشنبه 5 خرداد ماه مجتمع کشت و صنعت لرستان با حضور " محمود حجتی" وزیر جهاد کشاوری، حجت‌الاسلام "سيد احمد ميرعمادي" نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، "هوشنگ بازوند" استاندار لرستان و معاونین، "عبدالله الحی" سرمايه‌گذار خارجي عرب‌تبار، "محمد بیرانوندی" نماینده منتخب مردم خرم‌آباد و چگني، "علاء‌الدین بروجردی" نماینده مردم بروجرد و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی استان به طور رسمی آغاز به کار کرد.
مجتمع کشت و صنعت لرستان یکی از طرح‌های تعطیل‌شده لرستان بود که بدهی آن به بانک با تلاش دولت و جذب سرمایه‌گذار خارجی پرداخت شد.
بدهی‌های این مجتمع به بانک رقمی معادل 125 میلیارد ریال بود که سرمایه‌گذار این طرح ضمن پرداخت بدهی‌های معوق مجتمع، سرمایه‌گذاری مناسبی را برای تبدیل این مجموعه به یک مجتمع اقتصادی فعال و موفق انجام داده است.
قابل ذکر است کارخانه کشت و صنعت لرستان سال 1354 در استان لرستان در حومه جنوبی شهر خرم‎آباد باهدف پرورش دام و طیور تأسیس شد.
این صنعت با توجه به ظرفیت استان در خصوص کشاورزی، دام‌پروری و آب‌وهوای مناسب آن می‌توانست زمینه‌ساز راه‌اندازی سایر صنایع تبدیلی در استان و به دنبال آن رشد و توسعه اقتصادی منطقه شود به‌طوری‌که در این راستا فعالیت‌هایی هم صورت گرفت اما متأسفانه به دلیل مشکلات عدیده به وجود آمده، به تعطیلی انجامید که طی دو سال اخیر با پی‌گیری‌های انجام‌شده، دوباره این مجتمع بزرگ، حیاتی تازه گرفت.
افتتاح کشت وصنعت لرستان نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در اين مراسم با بيان اين كهاحیاء مجتمع کشت و صنعت لرستان باعث احیاء استان می‌شود، اظهار داشت: احیاء این مجتمع تولید و اشتغال در استان را به دنبال خواهد داشت.
حجت‌الاسلام ميرعمادي افزود: ایستادگی و استقامت لازمه رسیدن به موفقیت هستند و نمونه این ایستادگی را می‌توان در احیاء مجتمع کشت و صنعت مشاهده کرد.
وي گفت: مردم لرستان قدردان کسانی هستند که در راستای احیاء ظرفیت‌های استان قدم برمی‌دارند.
حجت‌الاسلام ميرعمادي با بيان اين كه احیاء مجتمع کشت و صنعت لرستان احیاء بزرگ‌ترین ظرفیت اقتصادی استان است، خاطرنشان ساخت: این مجتمع الگویی برای اقتصاد مقاومتی در استان است.

سرمايه‌گذار خارجي  این مجتمع نيز
با تشکر از استاندار لرستان و امام جمعه خرم‌آباد برای تلاش و حمایت جهت راه‌اندازی این مجتمع تاکید کرد: کشت و صنعت متعلق به لرستان است و مال من نیست.
الحی تصريح كرد: لرستان آب و خاک خوبی دارد، اما جوانانش بیکار هستند.
وی افزود: امیدوارم این پروژه یکی از بهترین و پررونق‌ترين پروژه‌های استان شود.

وزیر جهاد کشاورزی نيز در اين مراسم گفت:نمی‌دانم با چه زبانی در رابطه با احیاء مجتمع کشت و صنعت لرستان تشکر کنم.
حجتي بيان كرد: لرستان دارای خاکی حاصلخیز و ظرفیت‌های خوبی است و کشاورزی در این استان رونق دارد.
وي با بيان اين كه احیاء مجتمع کشت و صنعت ‌کار سنگینی در کشور است و این مجتمع کمک بزرگی به رفع مشکلات اقتصادی خواهد نمود، افزود: امیدوارم اتفاقی که در این مرکز افتاده در ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این لرستان هم رخ بدهد.

استاندار لرستان نيز بيان داشت: تلاش برای احیاء ظرفیت‌های تعطیل شده در لرستان آغاز شده و ادامه دارد.
بازوند با اشاره به اين كه احیاء مجدد مجتمع کشت و صنعت که ۱۲ سال تعطیل بود کار سختی بود، خاطرنشان ساخت: پروژه فولاد ازنا هم ۱۲ سال دچار تعطیلی بود که در مقطع فعلی تجهیزات آن به گمرک بندرعباس رسیده است.
وي افزود: تا یک ماه آینده مجتمع مواد غذایی گهر نیز راه‌اندازی خواهد شد.

افتتاح کشت وصنعت لرستانافتتاح کشت وصنعت لرستانبا حضور وزیر جهاد کشاورزی و سرمایه گذار عربستانی کشت و صنعت لرستان افتتاح شدعکس و خبر: مصطفی باقری

دیدگاه‌ها  

#1 صابر دریکوند از ماسور 1395-03-05 22:07
هرشخصی اندک سواد سیاسی داشته باشد میداند که اقامحمدی اولین کسی بود که کلید راه افتادن این مجتمع را زد اما به اسم شماها تمام شد
اقامحمدی فردی خود محور بود که شکست خورد اگر دنبال چیدمان افراد بود قطعا دوباره رای آورد اما او دنبال حق گرایی بود و کار جمعی را به فردی ترجیح داد و شکست او همبن بود
البته سرافراز بود و دنبال اسم نبود حیف و صد حیف که ما نا آشنا به مسایل روز هستیم
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1395-03-06 00:52
سیق سرت تو واقا محمدی تنها کسی که اصلا نمیدونست کشت صنعت چیه اقامحمدی بود
نقل قول کردن
#3 شهروند خرم اباد 1395-03-06 01:22
با تشکر از کلیه کسانیکه در راه اندازی مجتمع کشت وصنعت لرستان فعالیت نمودند خصوصا سر مایه گزار محترم و شیعه الحی ان شالله بازه شاهد سر مایه گزاری این برادر شیعی و مسلمان خود در خرم اباد و استان لرستان باشیم و از طرفی تقا ضایی از کسانیکه در این مجتمع مشغول بکار میشوند دارم وان اینکه همشهریان ترا بخدا در کاری که به شما محول میشود دلسوزانه کار کنید تا امثال الحی رغبت کنند در این استان سرمایه گزاری کنند در فکر ازیر کار در رفتن و مشکل درست کردن نباشید زیرا اولین ضررش به خود شما و بعد کل شهر و استان می رسد.
نقل قول کردن
#4 علی 1395-03-06 06:24
حالا مثل اینکه چه خدمتی شده به این استان مظلوم و بی کس و جوانهاییش که یا آواره استانهای دیگه میشن و یا خانوادهاشون با هزار بدبختی و وام واسشون یه سوپر مارکتی افتتاح میکنن.
آقا تو رو خدا بیاییم از تعصبات کور کورانه هم دست برداریم.
آقای صابر، شمام یه طوری میگی آقا محمدی که انگار 10 تا پروژه صنعتی زیر بنایی راه انداخته تو این 4 سال سناتوریش. همون که آقا محمدی تنگه هرمز رو نبست شانس آوردیم چون دیگه کشتی های خلیج فارس باید از گلال خرم آباد رد میشدن.
نقل قول کردن
#5 مهدی 1395-03-06 09:37
ما که در گیر این پروژه هستیم میدونیم هیچ کس تو لرستان برای راه اندازی کشت وصنعت به اندازه اقامحمدی تلاش نکرد.اونهم زمانی که هم سنگ اندازی میکردن از بانک تا.....
نقل قول کردن
#6 سعید 1395-03-06 13:20
کلید این پروژه رو نمايندگان دادن دست آقایان
نقل قول کردن
#7 وحید 1395-03-06 23:25
باتشکر فراوان از مهندس بازوند.بخدا هیچ کس اندازه بازوند برای لرستان دلسوزانه کار نکرد حتی نمایندگان مجلسی که بچه همین اب خاکن.لدفا حاشیه نرید و اسم کسی اضاف نکنید هرچی بود زحمت مهندس بازون بود وسلام
اینو خودتونم میدونید الکی نگید کی چکار کرد کی چکار نکرد
نقل قول کردن
#8 پزشکپور 1395-03-07 11:51
در یک سال گإشته این سومیم باره که این طرح افتتاح مشود هیچگونه جذبی هم نداشته تعدادی کارکر از روستاهای منطقه به صورت کارکر روز مزد مشغول بکار هستند واقعا برای خبرنگاران واقعه بین متعاسفم کدام اشتغال.......ای نا فقط جنبه تبلیغاتی دارد......
نقل قول کردن
#9 محمدی 1395-03-08 23:26
پس کو ملکشاهی راد این نماینده واقعی مردم ؟
نقل قول کردن
#10 حسین 1395-03-09 16:37
از آقای علاالدین بروجردی کمال تشکر و قدردانی رو داریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا