یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نخستین اجلاس سراسری خیرین حامی فناوری در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.
برگزاري نخستين مجمع خيرين حامي فناوري با محوریت لرستانی‌ها+ تصاویربه گزارش خبرنگار یافته، نخستین مجمع خیرین حامی فناوری عصر دوشنبه 26 مرداد از ساعت 17 با محوریت خیرین لرستانی در سالن دکتر مصلی‌نژاد دانشگاه الزهرا (س) تهران برگزار شد.
در این اجلاس مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شخصیت‌های علمی و فرهنگی و خیران فناوری کشور و روسای پارک‌های علم و فناوری کشور، اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران، ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، ایرج کاظمی نویسنده و محقق لرستانی، محمدرضا حافظی رئیس لرستانی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، اسماعیل دوستی عضو لرستانی شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از خیرین کشوری حضور داشتند.
مجمع خيرين حامي فناوري با هدف فراهم آوردن زمینه‌های هدايت، حمايت و بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي معنوي و مادي خيران و نیک اندیشان كشور در راستاي ترویج، گسترش، توسعه و تعميق فن‌آوری‌های و دستاوردهاي علمي- پژوهشي با همکاری مراكز توسعه فناوري (از قبیل پارک‌های علم و فناوري و مراكز رشد.) است، جلب همکاری و مشارکت ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان یک ظرفیت ارزشمند، گسترش شبکه استانی با همکاری پارک‌های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دفاتر نخبگان استانی وابسته به معاونت علمی رییس جمهور، جلب همکاری و مشارکت مسلمانان علاقه‌مند به جمهوری اسلامی ایران از طریق عقد تفاهم‌نامه با مجمع جهانی تقریب مذاهب کشورهای اسلامی و جلب مشارکت و همکاری با سایر نهادهای ذی‌ربط بین‌المللی از طریق عقد تفاهم با کمسیون یونسکو، در سال 93 به همت جمعی از علاقه‌مندان و صاحب‌نظران این عرصه فعالیت خود را آغاز کرد.
در ترکیب هیات مدیره این مجمع دو لرستانی خیر، محمدکاظم صدیق به‌عنوان رئیس هیات مدیره و دکتر حسین جهانگیر به عنوان عضو هیات مدیره حضور دارند و محمد‌جواد قاسمی نیز مدیر عامل و دکتر ساجدی نائب رئیسی هیات مدیره را عهده‌دار است.
در این مراسم ابتدا محمدکاظم صدیق (رئیس هیات مدیره)، دکتر حسین جهانگیر عضو هیات و محمدجواد قاسمی (مدیرعامل مجمع خیران)، گزارشی از روند تأسیس، اهداف و مأموریت‌های مجمع ارائه دادند.
سید محمد‌هادی ایازی (مشاور وزیر بهداشت در سازمان‌های مردم‌نهاد)، دکتر جلالی (خیر ملی)، عباس نجاری (فناور)، دکتر کریمیان‌اقبال (هیات امنا مجمع خیران) و حجت‌الاسلام‌دكتر سيد طاها مرقاتي و ... سخنرانی کردند.
در بخش دیگر از برنامه تفاهم‌نامه‌ای با نماینده یونسکو جهت پرداختن به مسائل آموزشی و عمرانی منعقد شد.
پخش کلیپ‌های متعدد آموزشی از بخش‌های دیگر این برنامه بود.
 
توسعه فناوری در گرو افزایش ریسک‌پذیری خانواده‌ها و صنایع
حسین جهانگیر عضو هیات مدیره مجمع خیرین فناوری کشور دکتر حسین جهانگیر عضو هیات مدیره مجمع خیرین فناوری کشور یکی از سخنرانان اصلی این مراسم بود.
وی با اشاره به این که افزایش ریسک‌پذیری خانواده‌ها، صنایع و سازمان‌های دولتی عامل توسعه فناوری در کشور است افزود: برای توسعه فناوری در کشور قبل از هر چیزی باید خانواده‌ها زمینه‌ساز علاقه‌مندی و ورود فرزندانشان به این حوزه مهم و سرنوشت‌ساز در اقتصاد کشور و دنیا باشند.
جهانگیر اظهار کرد: سوق دادن فرزندان و دانش آموزان به حوزه فناوری نقش بی‌بدیلی در به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی نسل نوجوان و جوان جامعه می‌شود.
وی با اشاره به نقش اثرگذار سازمان‌های دولتی و متولی در حوزه فناوری، خاطرنشان کرد: همکاری و زمینه‌سازی سازمان‌ها برای توسعه بسترهای فناوری سبب می‌شود که بخش زیادی از توان علمی نخبگان و فناوران کشور در مسیر صحیح هدایت شود و علاوه بر کاهش بروکراسی‌های اداری، زمینه‌های حمایت از فناوران کشور فراهم شود.
عضو هیات مدیره مجمع خیرین فناوری کشور در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت افزایش ریسک‌پذیری خانواده‌ها در حوزه حمایت از فناوری تاکید کرد و افزود: افزایش ریسک‌پذیری خانواده‌ها و فراهم کردن زمینه برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های فرزندان سبب می‌شود، فرهنگ‌سازی مناسبی برای توسعه فناوری در جامعه صورت بگیرد.
دکتر جهانگیر ادامه داد: در همین راستا افزایش ریسک‌پذیری صنایع و سازمان‌ها برای حمایت و جذب فناوری زمینه‌ساز توسعه، ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و بهره‌وری در جامعه می‌شود.
وی تصریح کرد: توسعه فناوری باعث افزایش توان رقابتی، توسعه علم و دانایی محوری در جامعه می‌شود و در کنار این فرصت بزرگ، زمینه‌های حضور اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی فراهم می‌شود.
 
برگزاري نخستين مجمع خيرين حامي فناوري با محوریت لرستانی‌ها+ تصاویربرگزاري نخستين مجمع خيرين حامي فناوري با محوریت لرستانی‌ها+ تصاویر
برگزاري نخستين مجمع خيرين حامي فناوري با محوریت لرستانی‌ها+ تصاویر
برگزاري نخستين مجمع خيرين حامي فناوري با محوریت لرستانی‌ها+ تصاویر
خبر: عبدالرضا قاسمی/ تهران


دیدگاه‌ها  

#1 محسن از یاسوج 1394-05-27 22:02
احسن به این حضور علی الخصوص جناب آقای صدیق و آقای جهانگیری بااینکه از مردم عزیز استانم صدها کیلومتر فاصله دارم ازخواندن این همه خبرموفقیت آمیز لذت می برم و خدای بزرگ را شکر می کنم انشالله این لوکوموتیو هیچ وقت متوقف نگردد آمین یافته نیوز خدا قوت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا