یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هوشنگ بازوند استاندار لرستاناستاندار از کسب مقام اول لرستان در کاهش آتش‌سوزی جنگل‌هاي كشور طي سال 93 خبر داد.
به گزارش يافته، هوشنگ بازوند ظهر امروز در رزمایش بزرگ اطفا حریق محیط زیست که در منطقه "کلدر" خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: سال 92 در حدود 1200 هکتار از مراتع جنگلی استان گرفتار آتش‌سوزی شد كه خوشبختانه در سال 93 این مقدار به 365 هکتار کاهش پیدا کرد.
وی با بيان اين كه بر اساس ارزیابی‌ها در استان لرستان کار خوبی در رابطه با کاهش آتش‌سوزی انجام شده است، افزود: با کمک دهیاری‌ها و آگاه کردن دانش‌آموزان توانستیم تا حد زيادي آتش‌سوزي‌ها را کنترل کنیم و با هماهنگی محیط زیست، کاهش محسوسی را در آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان داشتیم.
استاندار بر لزوم انجام مانور آمادگي مقابله بر آتش‌سوزي تأكيد كرد و گفت: بايد هماهنگی لازم بین مردم و دستگاه‌ها از طريق اجراي مانور ایجاد شود و با انجام مانور امروز امیدواریم امسال نیز با کاهش آتش‌سوزی، از سرمایه‌های خدادادی لرستان بهتر محفاظت کنیم.
بازوند تصريح كرد: در صورت برنامه‌ریزی مناسب، طبیعی است که می‌توان در مقابل چنین حوادثی حتی با وجود امکانات محدود مقدار مهرداد فتحي‌بيرانوند مدير كل محيط زيست لرستانخسارت‌های وارده را کاهش داد.
وي اظهار داشت: لرستان ظرف يك سال اخیر از اعتبارات ماده 10 و ماده 12 خوبی برخوردار شده و امسال هم گرفتن این اعتبارات را در دستور کار قرار داده‌ايم تا بتوانیم کاهش 100 درصدی آتش‌سوزی در استان را داشته باشیم.
مدیرکل محیط زیست استان لرستان نيز در اين رزمايش گفت: برگزاري مانوري با اين وسعت و نيرو توسط محیط زیست لرستان در کشور بی‌سابقه است.
مهرداد فتحی‌بیرانوند اظهار داشت: نزدیک به 500 نفر نیرو به صورت مستقیم از 14 دستگاه که بر اساس دستور‌العملی که از قبل تهیه شده بود در مانور شرکت داشتند و با موفقيت این رزمایش را به پایان رساندند.
وی با بيان اين كه هدف این مانور هماهنگی بین دستگاه‌ها و مشارکت مردم با دستگاه‌ها بود که برای اولین بار در کشور انجام شد، افزود: همه دستگاه‌ها در بحث هماهنگی و تامین تجهیزات و تهیه نقشه برای انجام این مانور تلاش فراوانی را انجام دادند.
فتحي افزود: این مانور با حضور استاندار و مسوولان اجرا شد و هماهنگی خوبی بين دستگاه‌هاي استان به وجود آورد تا آمار 350 هکتار آتش‌سوزی در سال 93 ظرف در سال جاری به صفر برسد.

قابل ذكر است اين مانور در حضور قائم‌مقام سازمان محیط زیست، استاندار لرستان، مدیر کل محیط زیست استان لرستان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، مدیران کل محیط زیست استان های غرب کشور در منطقه‌اي به وسعت ۶۰۰ هکتار واقع در سفیدکوه خرم‌آباد بین منطقه کلدر و پاسگاه سرمرغ اجرا شد.

 گزارش تصويري: رزمايش 14 دستگاه اجرايي لرستان در كلدر براي مقابله با آتش‌سوزي










مصطفي  باقري / خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1394-02-17 18:05
در مورد کاهش آمار آتش سوزی مسئولین آمار غلط به آقای استاندار دادن و کاهش 70درصدی آتش سوزی ها در سال درست نيست
خواهش میکنم بررسی شود
نقل قول کردن
#2 منصور 1394-02-17 19:37
با سلام خدمت استاندار محترم
آقا وضعیت همه رو خوب رسیدگی می کنید به جز ورزش استان! خدایی ورزشکار ها چه گناهی دارن که کسی حاضر نمیشه به وضعشون رسیدگی کنه؟
نقل قول کردن
#3 علی رحمتی 1394-02-18 14:45
آقای استاندار نیم نگاهی هم به ورزش کنید بابا خسته شدیم دیگه. باید چه اتفاقی بیفته که شما به ورزش هم توجه کنید؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا