یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس با نگاه ویژه به راهبردهای مدیریت و برنامه‌ریزی کنترل مخاطرات محیط زیست منطقه زاگرس در تهران برگزار شد.
دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس به گزارش خبرنگار یافته، دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس با نگاه ویژه به راهبردهای مدیریت و برنامه ریزی کنترل مخاطرات محیط زیست منطقه زاگرس روز پنج‌شنبه چهاردهم اسفند ماه با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست استان و کشور، کارشناسان، تشکل‌ها، فعالان محیط زیست، فعالان رسانه‌ای و گروهی از لرستانی‌های مقیم مرکز در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و توسط انجمن مردم‌نهاد مهندسین محیط زیست زاگرس لرستان برگزار شد.

گزارش  مراسم
مراسم رأس ساعت 9:30 با اجرای " آتوسا رحمتی" مجری لرستانی که با لباس محلی در سالن حاضر شده بود رسما" آغاز شد.
- بعد از تلاوت آیاتی از قرآن محید و پخش سرود جمهوری اسلامی، "مجید دریکوند" دبیر اجرایی همایش و مدیرعامل انجمن مهندسین محیط زیست زاگرس، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در سالن به تشریح اقدامات انجام شده جهت برگزاری این همایش پرداخت و اظهار داشت: در مجموع از 250 مقاله رسیده، تعداد 135 مقاله در دبیرخانه کنفرانس پذیرش شد.
دریکوند در ادامه تاکید کرد: حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی برای بیان دیدگاه‌ها بهتر از اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی است، زیرا می‌توانیم در مراکز علمی درباره راهکارها صحبت کنیم.
وی اضافه کرد: در حوزه محیط زیست، احساسی رفتار کردن به هیچ نمی‌ارزد و باید در این حوزه هماهنگ‌تر عمل کنیم.
- در ادامه، دو مستند با نام‌های" زاگرس میراث طبیعی " و " زنگ خطری برای زاگرس" ساخته‌ی اعظم مرادی  مستندساز جوان لرستانی پخش شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
- حضور گروهی از زنان شرکت کننده در کنفرانس، با پوشش "گل‌ونی" از نکات قابل توجه این مراسم بود.
- "محمد درویش" مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، "هومان خاک‌پور" از فعالان محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، "سعید متصدی" معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده ویژه معصومه ابتکار، "شیرین الوالقاسمی" مدیر طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، "فرزاد ویسان‌لو" دکتری مهندسی منابع طبیعی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بروجرد از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
مجید مخدوم استاد دانشگاه تهران سخنران ویژه این همایش بود-"مجید مخدوم" استاد دانشگاه تهران سخنران ویژه این همایش بود. وی در بخشی از سخنانش با اشاره به این‌که خشکسالی عامل ایجاد مخاطرات در منطقه زاگرس نیست، افزود: در مسایل مربوط به محیط زیست کار باید دست کاردان باشد که البته به این موضوع کمتر توجه می‌شود.
این استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تیمی که ارزیابی اثرات زیست محیطی سد گتوند را بررسی کردند نه تخصص داشتند و نه می‌دانستند ارزیابی باید بر اساس اکولوژی محل انجام شود افزود: به نظر من نباید در منطقه شازند گچساران مخزن سد زده می‌شد.
وی تاکید کرد: مشکل واقعی ما در کشور خشکسالی نیست چرا که ما مساحت جنگل‌های زاگرس را به زیر 40 درصد رسانده‌ایم و از این زمان ریزگردها آغاز شده است چون جنگل‌های زاگرس مثل یک فیلتر جلوی ریزگردها را می‌گیرند سال گذشته این ریزگردها تا نزدیکی مرزن آباد مشاهده شدند.
-"مهرداد فتحی بیرانوند" مدیر کل محیط زیست استان لرستان تنها مسوول لرستانی حاضر در کنفرانس بود.
بیرانوند در بخشی از سخنانش با اشاره به این‌ که زاگرس مظلوم است افزود: حیات ما در کشور وابسته به حیات زاگرس است و این وابستگی از لحاظ علمی هم ثابت شده است.
مدیر کل محیط زیست استان لرستان با اشاره به این که ما در کشور با یک بحران عظیم زیست محیطی مواجهیم گفت: اگر جنگل زاگرس سلامت گذشته را داشت ما با مسأله ریزگردها مواجه نمی‌شدیم زاگرس مثل یک فیلتر ریزگردها را جمع‌ کند .
وی افزود: جنگل‌های زاگرس هنوز زنده‌اند و ما برای رساندن شرایط این جنگل‌ها به وضعیت مطلوب زمان داریم و باید به صورت جدی وارد عمل شویم.
بیرانوند با بیان اینکه ارزش اکولوژیکی یک درخت بلوط حدود 700 میلیون تومان است گفت: آیا نوع نگاه ما به این درختان منطقی است قوانین مربوط به حوزه جنگل متعلق به 40 سال گذشته است چه انتظاری دارید که جلوی تخلفات را با این شرایط بگیریم.
"رضا ساکی" نویسنده و طنزپرداز خرم‎آبادی نیز که در حاشیه کنفرانس به معرفی سمندر لرستانی اقدام کرده بود، در این مراسم با بیانی طنز، از فضای خاک بر سری محیط زیست سخن گفت .
وی از مسوولانی سخن گفت که تخصصی در مسوولیت محوله ندارند و این‌که گاه برخی از ما در قبول مسوولیت، بدون داشتن مطالعه و تخصص ورود پیدا می‌کنیم.
در حاشیه مراسم مجید دریکوند دبیر اجرایی همایش در پاسخ سوال خبرنگار یافته که چرا تهران را برای برگزاری دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس انتخاب کردید؟ گفت: دسترسی به سازمان محیط زیست کشور، استفاده از مدیران این سازمان به عنوان سخنران و تعامل بیشتر با منطقه زاگرس، فراهم آوردن فضای رسانه‌ای بیشتر و پوشش بهتر اخبار همایش، رساندن صدای بیمار زاگرس به گوش پایتخت نشینان و معرفی نیروهای توان‌مند زاگرس (محیط‌بان، مستند ساز، تشکل‌ها و ...) از اهداف اولیه جهت انتخاب تهران به عنوان میزبانی کنفرانس بود.
بخش پایانی برنامه به تقدیر از فعالان محیط زیست اختصاص یافت.
فرزند "علی‌راست هادی‌چگنی" محیط‌بان شهید راه محیط زیست لرستان، نجف‌علی رجب‌زاده محیط‌بان پارک دنا و مصیب شیرانی محیط‌ بان و پژوهشگر، در بخش محیط‌بانی مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش رسانه‌های فعال محیط زیست نیز از حمیدرضا میرزاده، زهرا کشوری و جواد حیدریان تقدیر شد.
از مظفر افشار پدر بلوط لرستان، سیدمحمد قاسمی و پژمان پازوکی نیز در بخش فعالان محیط زیست تقدیر به عمل آمد.
همچنین از اعظم مرادی مستند‌ساز جوان لرستانی در این مراسم تقدیر گردید.
مراسم راس ساعت 13 در حالی خاتمه یافت که هیچ‌یک ار نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران در کنفرانس حضور نیافته بودند.

گزارس تصویری کنفرانس

دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس از اعظم مرادی مستند ساز جوان لرستانی در این مراسم تقدیر گردیدتجلیل از فرزند  علی راست هادی چگنی محیط‌بان شهید راه محیط زیست لرستان، رضا ساکی نویسنده و طنزپرداز خرم‎آبادی دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس

دومین کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس
عبدالرضا قاسمی - پایگاه خبری یافته/ تهران
 

دیدگاه‌ها  

#1 ميم .مستمر 1393-12-15 00:15
جناب قاسمي دست مريزاد
خداقوت ماشالله تمام زواياي كنفرانسه ده همه نظررصد كرديه
عكسيا هم زيبا بي ين ممنون ده عكاس لرسوني و فرهيخته و نجيبمو سعيد معتمدي
نقل قول کردن
#2 کوروش 1393-12-15 00:56
درود... جامع و کامل
سپاس از بروز بودن مطلب.از تقدیر خانم مرادی بسیار خوشحال شدم
نقل قول کردن
#3 ریز بین 1393-12-15 03:50
سپاس از تلاشتان جهت احیا و حفط محیط زیست زاگرس دعای خبر زاگرس نشینان اجر کارتان موفق . سلامت . پایدار باشبد.
نقل قول کردن
#4 سمیه روزبهانی 1393-12-15 11:32
خوشحالم بالاخره از زحمات خانم اعظم مرادی مستندساز جوان لرستانی تقدیر به عمل آمد.
نقل قول کردن
#5 baktiari.1971.goo@gmail.com 1393-12-16 11:07
موفقیت روزافزون خانم اعظم مرادی مستندسازمحیط زیست،رابه مردم استان لرستان تبریک وتهنیت عرض میکنیم.
نقل قول کردن
#6 اشتری 1393-12-17 11:15
با عرض سلام و خدا قوت و تشکر از اطلاع رسانی و مطالب جذاب ، لطف فرموده در صورت امکان و اطلاع ، هرگونه مراسم مربوط به استان لرستان را اطلاع رسانی به موقع فرمایید تا امکان شرکت داشته باشیم.
ممنون
نقل قول کردن
#7 یک الشتری 1393-12-17 11:16
حضور شاعر ارجمند الشتری آقای مهرداد سوری رادر مراسم را ارج می نهیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا