یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: در سال ۹۴ باید ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان لرستان انجام شود تا بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
به گزارش روابط عمومي استانداري لرستان، هوشنگ بازوند در همایش روز مهندس که در استان برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن روز پرستار و مهندس اظهار داشت: مهندسین در 8 سال دفاع مقدس اقدامات با ارزشی را بر جای گذاشتند و توانستند بسترهایی را برای رشادت رزمندگان به وجود آورند.
 استاندار لرستان کاهش هزینه‌های توسعه را درگرو فکر مهندس عنوان کرد و گفت: توقع جامعه، کاهش هزینه‌ها توسط گزارش تصويري/ در مراسم روز مهندس: استاندار بر نظارت دقيق پروژه‌ها تأكيد كردمهندسین است که در این میان مهندسین باید نظارت بیشتری را لحاظ کنند.
بازوند بیان کرد: دولت نمی‌تواند به‌تنهایی محور توسعه باشد؛ اما بخش خصوصی و مهندسین، مشاورین خوبی هستند که در معبر توسعه حرکت کنند تا نگرانی‌ها و دغدغه‌ها برطرف شود.
وی حضور بخش خصوصی را مستلزم کار مضاعف دانست و تصریح کرد: اگر استانی در ریل توسعه قرار دارد بسترهای آن از قبل حاضرشده است؛ متأسفانه هنوز بسترها در استان لرستان فراهم نشده و این به دلیل عدم وجود نقشه راه است.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که جامعه توقع دارد، چالش‌های پیش روی جامعه توسط مهندسین برطرف شود، ادامه داد: برای برطرف کردن چالش‌های پیش‌رو نیازمند عزم ملی هستیم و عزم ملی مهندسین ما می‌تواند نقش مهمی در تحقق شعار سال داشته باشد.
بازوند افزود: جامعه مهندسی باید شرایطی را فراهم آورد تا تولید ثروت در استان صورت گیرد و این امر محقق نمی‌شود مگر این‌که مهندسین به‌عنوان مشاوران بخش خصوصی شرایط مطلوبی را برای بخش خصوصی فراهم آورند.
وی با بیان این‌که اگر مهندسین می‌خواهند اعتماد افکار عمومی را به دست آورند باید نظارت عمرانی قوی داشته باشند، تصریح کرد: یکی از چالش‌های ما در استان نداشتن فرهنگ کار قوی و نداشتن خودباوری است و این خلاء باید برطرف شود و مهندسان ما همانند 8 سال دفاع مقدس که عرصه رشادت‌های مهندسین بود با یک کار جهادی به کمک توسعه استان بیایند.
استاندار لرستان عنوان کرد: سهم ما در ارزش‌افزوده حوزه صنعت سه‌دهم درصد و در خدمات 4.1 دهم درصد است که این‌ها ارقام بسیار کم و نگران‌کننده‌ای هستند و این نشان‌دهنده این است که محور توسعه هنوز مشخص نشده و استان دچار سردرگمی است که این سبب از بین رفتن خودباوری می‌شود.
استاندار لرستان با انتقاد از کم بودن طول عمر پروژه‌ها در استان گفت: طول عمر پروژه‌ها و ساختمان‌ها کم است، در کشور ما طول عمر پروژه‌ها 42 سال و در کشور فرانسه بیش از 100 سال است.
بازوند بیان کرد: بیش از 300 هزار میلیارد تومان دارایی راه‌های ما به علت عدم نگهداری از بین می‌رود و به ازای هر دو کیلومتر راه ساخته‌شده دو کیلومتر تخریب می‌شود که این وظیفه مهندسین است که در نظارت دقت بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: در سال 94 باید چهارهزار میلیارد تومان، در استان سرمایه‌گذاری شود تا بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم و یک هزار میلیارد آن توسط دولت و مابقی توسط بسترهایی که شهرداری برای بخش خصوصی حاضر می‌کند باید فراهم شود که رقم بسیار بالایی به شمار نمی‌آید و دست‌یافتنی است.
استاندار لرستان تخصیص بودجه در سال 93 برای استان را 557 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون در تخصیص بودجه با رشد 78 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم که انتظار می‌رود تا پایان سال 100 درصد اعتبارات تخصیص یابند.
وی گفت: تخصیص اعتبارات در سال 92، 375 میلیارد تومان بوده اما در سال جاری با رشد 48 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.
بازوند نقش مهندسین در توسعه استان را مهم برشمرد و تصریح کرد: امروز در استان وظیفه سنگینی را بر عهده‌داریم و انتظار می‌رود جامعه مهندسین ما را در این راه یاری کنند و تابلوی ورود ممنون سعی و خطای مدیریت را اجرا کنند.
استاندار لرستان بیان داشت: در حال حاضر سه هزار و 600 میلیارد تومان پروژه‌های تعطیل و فاقد توجیه اقتصادی در استان وجود دارد که توان پرداخت قسط‌های بانکی را ندارند و به مشکلی برای استان تبدیل‌شده‌اند؛ از مهندسین انتظار داریم نگذارند مدیریت‌های سعی و خطا در استان وجود داشته باشد.
بازوند با تأکید بر اینکه مهندسین باید فرهنگ خودباوری را در جامعه نهادینه کنند تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی و جدی استان نداشتن فرهنگ کار قوی است و مهندسین باید این فرهنگ را به‌گونه‌ای ایجاد کنند که مشکلات استان را خودمان بتوانیم برطرف کنیم.
وی نظارت دقیق بر پروژه‌ها را یکی دیگر از وظایف مهندسین عنوان کرد و افزود: با نظارت دقیق بر پروژه‌ها عمرانی است که مهندسین می‌توانند اعتماد افکار عمومی را به خود جلب کنند.

همایش روز مهندس
همایش روز مهندس
عکس‌ها: سپهوند / کارشناس روابط عمومي استانداري لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا