یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل محیط زیست استان لرستان: اداره کل حفاطت محیط زیست لرستان با 2 غرفه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران حضور دارد.
معرفی قابلیت‌های لرستان هدف حضور در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران استمهرداد فتحی‎بیرانوند مدیر کل محیط‌ زیست که در این نمایشگاه حضور دارد، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری یافته گفت: اين نمايشگاه با حضور اداره کل حفاطت محیط زیست لرستان و  290 شرکت داخلي و خارجي تا 5 اسفند ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران ادامه خواهد داشت.
فتحی‎بیرانوند با اشاره به اینکه لرستان با دو غرفه در سالن 41 غربی در این نمایشگاه حاضر است افزود: 13 شرکت خارجي از جمله کشورهاي فنلاند، نيوزلند، کانادا، انگليس، بلژيک، ايتاليا، ترکيه، سوئد، آلمان، لهستان، سوئيس، اتريش و فرانسه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
وی افزود: هدف از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، که با شعار" اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی" برگزارمی‌شود، معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های فنی‌، تخصصی صنعت‌گران و تولیدکنندگان کشور بوده، که این موضوع زمینه‌های رو به رشدی را برای ارتباط و تعامل سازنده  بین فعالان این صنعت با تجارت شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه را فراهم می‌نماید.
مدیر کل محیط زیست استان لرستان با اشاره به اینکه این اداره نیز به منظور معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های زیست محیطی استان لرستان در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست حضور یافته افزود: "سمندر" و "ماهی کورغار" دو گونه ارزشمند لرستان هستند که تلاش داریم این دو گونه اندومیک را به بازدیدکنندگان معرفی کنیم.
فتحی‎بیرانوند در پاسخ به این سوال که چه اهداف دیگری را در طول حضور در نمایشگاه دنبال می‌کنید؟ گفت: معرفی دست‌آوردها و افتخارت این اداره کل در سال 1393 از جمله رشد اعتبارات، تشکیل مجمع خیرین محیط زیست برای اولین بار در کشور، تشکیل شعب رسیدگی به جرائم زیست محیطی، تعامل و استفاده متقابل از تجربیات سایر استان‌ها از جمله اهداف حضور در این نمایشگاه است.
چگونگی معرفی تجهیزات جدید اداره کل محیط زیست استان لرستان در نمایشگاه، سوال بعدی خبرنگار "یافته" بود که فتحی بیرانوند به آن پاسخ داد. وی در توضیح این سوال، اظهار داشت: معرفی کوچک‌ترین "بهپاد" دنیا که دامنه فعالیت و حوزه عملیاتی بالایی دارد از جمله دست‌آورد جدید لرستان است که در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
وی افزود: این بهپاد توسط مخترعان جوان لرستانی ساخته شده و با توجه به قابلیت این دستگاه و امکان تصویربرداری در نقاط صعب‌العبور، جایگزین مناسبی برای نیروی انسانی است.
مدیر کل محیط زیست استان لرستان به خودرویی که توسط صنایع زرهی بنی هاشم ساخته شده است اشاره کرد و گفت: معرفی این خودرو از دیگر اهداف ماست.
وی افزود: این خودرو قدرت بالایی داشته و امکان مانور در شیب تا 70درصد را دارد و همچنین می‌تواند در حوزه امداد و نجات و مناطق صعب العبور از آن استفاده کرد.
فتحی‎بیرانوند در پاسخ به این سوال که چرا استقبال تشکل‌های زیست محیطی لرستان در این نمایشگاه پایین است؟ گفت: برای حضور در این نمایشگاه از همه تشکل‌ها به صورت رسمی دعوت به عمل آوردیم و تعدای از آن‌ها هم حاضر هستند.
خبرنگار یافته، یکی از دغدغه مردم لرستان و نگرانی آن‌ها برای مقابله با قاچاق سمندر لرستان در ایام نوروز را با فتحی‎بیرانوند در میان گذاشت. وی به تمهیدات خوبی که برای رفع این نگرانی در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از قاچاق این گونه‌ی ارزشمند زیست محیطی لرستان، کارگروه تخصصی داخلی با استفاده از کارشناسان اداره تشکیل شده و همچنین اتاق فکری با حضور حدود 20 نفر از مدیران کل ادارات استان با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی استانداری تشکیل و وظایف هر دستگاه برای مقابله با قاچاق سمندر مشخص شده است.
وی با اشاره به ایجاد سه پاسگاه سیار بازرسی در مناطق زیستگاهی این گونه‌ی اندومیک از اوایل اسفند ماه، افزود: 18 محیط‌بان به‌طور شبانه‌روزی با همکاری نهادی مرتبط، از این زیستگاه‌ها مراقبت می‌کنند.
سوال پایانی خبرنگار یافته به لزوم نگه‌داشت" بام خرم‌آباد" اختصاص داشت. مدیر کل محیط زیست استان لرستان با اشاره به بودجه و زحمات زیادی که برای بام خرم‌آباد صورت گرفته افزود: بدون توجه به نگرشی که برای ساخت بام خرم‌آباد در مسوولان قبلی وجود داشته، همه دستگاه‌های مرتبط باید همت خود را برای مراقبت از فضای سبز چندصد هکتاری بام به کار گیرند و این اداره‌ی کل نیز آمادگی همه نوع همکاری با نهادهای مسوول را دارد.
قابل ذکر است چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با "شعار اقتصاد سبز،‌ اقتصاد مقاومتي" از 2 اسفند شروع و تا 5 اسفند در ساعت 9 تا 16 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

اداره کل حفاطت محیط زیست لرستان با 2 غرفه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران
اداره کل حفاطت محیط زیست لرستان با 2 غرفه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران
اداره کل حفاطت محیط زیست لرستان با 2 غرفه در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران
گفتگویی اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری یافته با مدیرکل محیط زیست استان لرستاننمايشگاه بينالمللي محيط زيست با حضور لرستان در تهران گشایش یافت
گفت‌وگو و عکس: عبدالرضا قاسمی/ یافته- تهران

دیدگاه‌ها  

#1 Rooh 1393-12-02 22:29
سپاس جناب قاسمی...
امیدوارم کارگروه های حمایت از سمندر ها و ماهی ها همچنان در حد گردهمایی نباشن...
باید به ساکنان محلی آموزش داده شود و بدانند که این سمندرها ثروتهای آن مناطق و خاص آنهاست و باید ازان دفاع کنند
نقل قول کردن
#2 کوروش 1393-12-03 00:04
درود ها بر یافته آنلاین و جناب قاسمی.دو گزارش در یک روز... خسته نباشی یافته
نقل قول کردن
#3 شاهین 1393-12-03 00:20
اعتبارات رو که معمولا از سال قبل می بینن آقای فتحی که خرداد 93 اومده :o یادمه قرارداد خودرو رو هم آقای بازگیر بست 8)
ان شاله که در سال جدید بتونن کارای نویی رو انجام بدن و موفق باشن
نقل قول کردن
#4 امیر علی پناهی 1393-12-03 09:26
تشکر از آقای قاسمی بابت پوشش خبری این نمایشگاه
نقل قول کردن
#5 لرستانی ساکن تهران 1393-12-03 22:05
با سلام.
امسال جای خالی تشکل ها واقعن خالی است.
مدیرکل محترم از پاسخ طفره رفته اند. سال قبل غرفه لرستان با حضور گلهای جناب افشار یکی از بهترین غرفه ها بود. اما امسال خبری نیست متاسفانه.
کاش ایشون توضیح بیشتری بدهد
نقل قول کردن
#6 مقیم 1393-12-03 22:25
سلام. متاسفانه استقبال امسال از غرفه لرستان به علت خلوتی و نداشتن چیزی برای عرضه پایین است. همچنین طبقه دوم و کنج بودن غرفه نیز مزید بر علت است
نقل قول کردن
#7 محمدی 1393-12-06 13:04
کسب مقام برترو اداره کل برگزیده ، اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بر همه حامیان طبیعت ومحیط زیست مبارک باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا