یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

باغ كشاورزي از نقاط تاريخي شهر خرم‌آباد است. بر اساس اسناد بر جاي مانده از عصر صفويه تا قاجاريه، اين منطقه به نام منوچهرآباد شهرت داشت و متعلق به منوچهرخان والي(متوفي 1047 خورشيدي) فرزند گزارش تصويري باغ كشاورزي(فلاحت) ريه‌ سبز خرم‌آبادحسين‌خان والي‌(سليورزي) بوده است.
اين منطقه در عصر قاجار متعلق به يكي از نوادگان منوچهرخان والي به كه او هم منوچهرخان(متوفي 1271 خورشيدي) نام داشت و فرزند آزادخان والي‌زاده بود، رسيد.
در اوايل عصر پهلوي با ايجاد باغي جديد در اين منقطه به نام باغ فلاحت مطابق با اصول جديد كشاورزي، بخشي از آن به امور آموزشي اختصاص يافت.
پس از وقايع شهريور 1320 و ورود قواي متفقين به كشورمان، قرار شد اين‌جا به مراكز آموزشي و دانش‌سراي كشاورزي زير نظر آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها بدل شود. بعدها بخش‌هاي پژوهشي و آموزشي اين طرح با كاشت درختان مختلف و ايجاد گلخانه ساخته شد اما از طرح‌هاي ديگر نظير ايجاد دانش‌سراي كشاورزي خرم‌آباد در باغ فلاحت خبري نشد.


 
گزارش تصويري باغ كشاورزي(فلاحت) ريه‌ سبز خرم‌آباد

گزارش تصويري باغ كشاورزي(فلاحت) ريه‌ سبز خرم‌آباد

گزارش تصويري باغ كشاورزي(فلاحت) ريه‌ سبز خرم‌آباد

گزارش تصويري باغ كشاورزي(فلاحت) ريه‌ سبز خرم‌آباد

گزارش تصويري باغ كشاورزي(فلاحت) ريه‌ سبز خرم‌آباد

تصويري از روئيدن طرح‌هاي مسكن به جاي درختاني كه در باغ فلاحت قلع و قمع شدند(تيرماه 1393):
تصويري از روئيدن طرح‌هاي مسكن به جاي درختاني كه در باغ فلاحت قلع و قمع شدند(تيرماه 1393)

عکس‌ها: رضا جایدری

دیدگاه‌ها  

#1 جانباز جنگ 1393-07-14 15:29
باسلام و تشکر از پیگیریتان و ای کاش می شد تمام گفتنی ها را گفت از خیانت برخي مسولین مسکن و شهرسازی و چپاول توسط برخی از اعضای شورای شهر در ادوار گذشته که عین غنایم جنگی زمینها را بین خود تقسیم و هم اکنون نیز بی با کانه مانند پرچمشان بلند و شهروندان باید نظارگر باشند. ايا نهادهای نظارتی خوابند؟
نقل قول کردن
#2 دیوار 1393-07-14 18:28
اون آقایی که رییس مسکن و شهرسازی وقت بود برای نابودی مسکن مهر همه کاری کرد
در خرم آباد باغ فلاحتو پیشنهاد داد در بروجرد یه پارک جنگلی بقیه شهرها همین طور یه جاهایی که نشه خونه توش ساخت
سه چهار سال اینجوری استانو بازی داد دست آخرم دهمرده و صابری بجای درست کردن جای مسکن مهر دقیقاً چیزی که این بشر پیشنهاد داده بود رو عملی کردن و این شد نتیجش
اون زمان همه چاکر و نوکر بودن الان همه منتقد
________________________
يافته: بر چاكر و نوكرش لعنت و درود بر منتقدانش
نقل قول کردن
#3 مراد سپهوند 1393-07-15 02:02
با تشکر از همکاران عزیز یافته، در حال حاضر این مرکز تحقیقات کشاورزی استان است که به این باغ تاریخی آبی می دهد و مواظبتی می کند. درست می فرمائید زد و بندها بسیار است و همین الان مرکز تحقیقات که مالک اراضی باغ و اطراف آن است بسیار تحت فشار است که تسلیم زمین خواران شود. خواهش می کنم حتما کمک کنید که این نگین سبز خرم آباد را حفظ کنیم.
نقل قول کردن
#4 احمد ساکی 1393-07-20 18:32
وقتی مدیر کنونی مسکن و شهرسازی از بطن و دل شهر خرم آباد نیست نبایدم تعصب خاصی به این آثار طبیعی و تاریخی ارزشمند شهر داشته باشد و .............. حال آنکه در یکی از گزارشاتش صریحا به مسئولین امر تاکید نموده که باید علاوه بر توسعه عمران خرم آباد(در جریان ونک پارک) باید به توسعه و عمران شهری الشتر هم توجه ویژه ای شود !!!!!!!!!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا