یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گزارش تصويري كوچه پس‌كوچه‌هاي خاطره‌‌انگيز خرم‌آبادمي‌گويند خاكش سخت دامن‌گير است! هر كجاي دنيا كه باشي، شب كه سر بالين مي‌گذاري، ناخودآگاه ياد خرم‌آباد مي‌افتي و ستاره‌هاي شفاف آسمان آن را در كودكي، زماني كه روي پشت بام مي‌خوابيدي، به خاطر مي‌آوري.

هنوز هم خيلي‌ها هستند كه به خاطر مراسم‌هاي خاص و سنتي نظير محرم و آيين در خره (گِل) افتادن، هر كجاي دنيا كه باشند در آن ايام به خرم‌آباد باز مي‌گردند!

اين‌ها را كه در تصور داشته باشي، نمايي از كوچه پس‌كوچه‌هايي كه با دوستانت به روزگار كودكي، آن‌ها را پياده گز مي‌كردي، خاطرات شيريني را برايت مجسم مي‌كند!

پس مهمان لنز دوربين سعيد  عسكري‌عالم عكاس توانمند لرستاني باشيد كه در احياي اين حس خوشايند، با شما سهيم است:

گزارش تصويري: كوچه پس‌كوچه‌هاي خاطره‌‌انگيز خرم‌آباد

گزارش تصويري: كوچه پس‌كوچه‌هاي خاطره‌‌انگيز خرم‌آباد

گزارش تصويري كوچه پس‌كوچه‌هاي خاطره‌‌انگيز خرم‌آباد

گزارش تصويري كوچه پس‌كوچه‌هاي خاطره‌‌انگيز خرم‌آباد

گزارش تصويري كوچه پس‌كوچه‌هاي خاطره‌‌انگيز خرم‌آباد

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند خرم اباد 1393-04-08 16:24
چه خاطره ای جز فقر و اعتیاد را این سه عکس احری برای مردم تداعی می کند خوب بود این محله گل سفید کلا به پارک صخره ای تبدیل می شد و به جای ان به صورت پراکنده در جایی دیگر مسکن همانند مسکن مهر به ساکنین می دادند.
نقل قول کردن
#2 حبیب 1393-04-10 09:47
بله دیدن اینگونه عکس ها بس خاطره انگیز است...حجم خاطراتی که به ذهنت هجوم می آورد تو را از زمان و مکانت جدا میکند، روحت در فضای کودکی جا میگیرد،کوچه های خاکی،دمپایی های لاستیکی نیمه پاره و توپ پلاستیکی دو رویه، مردان و زنان کوچه همه برادر و خواهر، مسعود هم بازیت بود معصومه خواهرش تماشاچی ، عصرها را فالوده مرد دستفروش شیرین میکرد ، اما به قول سهراب « کودک پاورچین پاورچین دور شد از کوچه سنجاقکها دلش از غربت سنجاقک پر» ...مسعود که معتاد شد پدرش دیگر قامت راست نکرد... محله ما محله مسعود ها بود...
نقل قول کردن
#3 احمدرضا ح 1393-04-12 20:24
ياد اون كوجه هاي خاكي و خاطرات كوتاه گذشته بخير.،اواخر دهه 60 مدرسه راهنمايي ام نزديك به اين كوچه هاي خاكي بود،(چسبيده به شهرداري خرم آباد يه زماني مدرسه راهنمايي شاهد بود كه سال دوم مارو به مدرسه راهنمايي واقع در خ ناصرخسرو منتقل كردند)..بعد از تعطيلي مدرسه چقدر در اين كوچه ها ميدويديم و بازي ميكرديم..يادش بخير،،حالا ما مونديم خاطرات كوتاهي كه با تمام وجود حسرت رو در ما زنده ميكنه و حسي غريب به ما ميده...هر چه بود گذشت و رفت...درود به همه شما عزيزان...
نقل قول کردن
#4 نيما 1393-06-26 09:25
جالب بود
نقل قول کردن
#5 سعید اسید 1393-11-07 01:54
سلام ممنون عکس چهامی کوچه قدیمی ما هست پشت بازار پاسنگر کوچه شفق1
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا