یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آبشار بیشه یکی از آبشارهای زيباي استان لرستان است. این آبشار در دل کوه‌های زاگرس قرار گرفته‌ است و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر مي‌باشد.

آبشار بيشه در کنار مسير راه‌آهن "تهران‌- خوزستان" و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار دارد و از این رو پذیرای مسافران بي‌شماري نيز هست.

ارتفاع آبشار 48 متر تا نقطه برخورد با زمین است و 10 متر نیز از آن‌جا تا وصل شدن به رودخانه سزار فاصله دارد. عرض تاج آبشار 20 متر می‌باشد. در بالای آبشار، روبه‌روی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و زمزمه‌کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می‌دهند.

به علت هم‌جواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای زیبای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه‌آهن بیشه از این آبشار و از طرفی هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دلنشین بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده ‌است.

در پائین ایستگاه و در دل درختان بلند جویبارهای صاف و زلال، اقامتگاه‌های چوبی و زیبائی در اختیار بازدید‌کنندگان قرار می‌گیرد و مسافران و علاقه‌مندان در آن‌جا به استراحت می‌پردازند.

جاده دست‌رسي به این آبشار از طریق راه آسفالته از خرم‌آباد به مسافت ۶۵ کیلومتر و کنار ایستگاه قطار زیر پل راه‌آهن می‌گذرد و برای رسیدن به آن باید حدود چند صد متری پیاده‌روی کرد تا به آبشار رسید.

از شهر دورود تا آبشار بیشه 35 كيلومتر فاصله هست كه با قطار در حدود 30 دقیقه زمان براي رسيدن به ايستگاه بيشه زمان مي‌برد.

آبشار بيشه- لرستان- آبان 1392 - يافته

آبشار بيشه- لرستان- آبان 1392 - يافته

سعيد عسكري عالم

 

عكاس: سعيد  عسكري‌عالم

 

 

 

 

 


 


دیدگاه‌ها  

#1 داور عباسی کوهدشت 1392-08-06 17:26
:P عالی بود دستتون درد نکند
نقل قول کردن
#2 ميرزايي 1392-08-06 18:05
ما سال گذشته با تور اينجا رفتيم و خيلي خوش گذشت . ابشارهاي لرستان واقعا زيبا هستند .
نقل قول کردن
#3 حسن 1393-07-02 08:27
ما انجا رفتیم خیلی جالب بود ولی متاسفیم که مسیولین امر اصلا توجهی به این منبع عظیم الهی ندارند
نقل قول کردن
#4 .محمود.رهنما.نىک 1399-04-16 22:40
طبىعت.خدادادى.ب ه.ما.احترام.مىگ زاا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا