یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دره‌تخت یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ازنا واقع در سیزده کیلومتری جنوب این شهرستان در کوه‌پایه‌های اشترانکوه (به معنی کوه آب در پارسی باستان) است. این روستا دارای حدود ۸۳۰ نفر جمعیت است و شغل اغلب مردم آن دامداری و کشاورزی است. در دره‌تخت استخرهای متعدد پرورش ماهی‌های قزل‌آلای رنگین‌کمان با ظرفیت‌های گوناگون وجود دارد. عمده ساکنان این روستا بختیاری هستند.
دره تخت به علت قرار گرفتن در کوهپایه اشترانکوه و بهره‌مندی از آب دائم و روان دارای نیروگاه تولید برق است که از آن علاوه بر تامین برق روستاهای هم‌جوار به شبکه سراسری برق در شهرستان ازنا نیز برق داده می‌شود. این روستا همچنین در لیست روستاهای هدف گردشگری استان قرار دارد.
از جمله دیدنی‌های این دهکده گردشگری می‌توان به سراب‌ها گوناگون که به رودخانه ماربره ختم می‌شوند و همچنین طبیعت زیبای آن اشاره کرد. در فصل بهار دشت لاله‌های واژگون این روستا بسیار دیدنی است.
با توجه به شرایط خوب جغرافیایی و آب‌وهوای خاص ازنا (در خاور استان لرستان) و پتانسیل خوب در بحث گردشگری اما در نقطه قابل‌توجهی قرار ندارد. ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ازنا، دسترسی به نقاط مختلف کشور از طریق خطوط ریلی و جاده‌های ترانزیتی بستر توسعه گردشگری در این شهرستان را فراهم کرده است اما مي‌توان ادعا كرد اين‌جا شهری است كه تاكنون برای اثبات نام و تاریخش کمتر تلاش شده است.

اگزارش تصویری: دره‌تخت ازنا سرزمین سراب‌ها و لاله‌های واژگونگزارش تصویری: دره‌تخت سرزمین سراب‌ها و لاله‌های واژگونگزارش تصویری: دره‌تخت سرزمین سراب‌ها و لاله‌های واژگونگزارش تصویری: دره‌تخت سرزمین سراب‌ها و لاله‌های واژگونگزارش تصویری: دره‌تخت سرزمین سراب‌ها و لاله‌های واژگون

الهام حاجی‌وند/ پایگاه خبری یافته- ازنا

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا