استاندار لرستان گفت: طرحی در دست تهیه داریم به نام "لرستان 96" و قصد داریم این استان را به مقصد گردشگران جهان تبدیل کنیم.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" عصر سه‌شنبه 3 فروردین‌ماه 95 در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی، تاریخی و پذيرايي «حمام گپ» خرم‌آباد گفت: طرحی در دست داریم به نام "لرستان 96" گه هدف این طرح تبدیل لرستان به مقصد گردشگری ایرانیان و خارجیان است و امیدواریم با تأمین زیرساخت‌های مناسب گردشگری در استان، این طرح در سال 96 به نتیجه دلخواهی که می‌خواهیم برسد.
استاندار لرستان افزود: لازم است نسبت به احیاء جاذبه‌های تاریخی استان اقدامات اساسی صورت پذیرد.
وی اظهار داشت: وجود اماکن تاریخی و فرهنگی در لرستان سرمایه‌های بزرگی برای استان محسوب شده و به‌نوعی هویت آن به شمار می‌روند.
بازوند با تاکید بر این که باید داشته‌های خود را به روز تبدیل کنیم افزود: حمام "گپ خرم‌آباد" یکی از اماکن تاریخی لرستان بوده که با ورود بخش خصوصی، این مجموعه به یک مجموعه فرهنگی، تاریخی و پذیرایی تبدیل شده است.
استاندار لرستان با بیان این که ورود بخش خصوصی برای احیاء ثروت‌های قدیمی استان را باید به فال نیک گرفت، افزود: احیاء حمام قدیمی گپ خرم‌آباد مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است.
بازوند یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی را درون‌زا بودن آن دانست و گفت: درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی به این معنی است که ما خود باید مشکلات استان‌مان را حل کنیم و احیاء ظرفیت‌های راکد یکی از این موارد است و احیای مجموعه حمام "گپ خرم‌آباد" در همین راستا است.
وی اضافه کرد: در راستای تبدیل لرستان به مقصد گردشگری لازم است جاذبه‌های تاریخی استان احیاء شده و شرایطی به وجود آید که برای ماندگاری گردشگر اثرگذار باشد.
قابل ذکر است مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی و تاریخی «حمام گپ» خرم‌آباد با حضور "هوشنگ بازوند" استاندار لرستان، "سید سعید شاهرخی" معاون سیاسی امنیتی استانداری، "غلامرضا سلیمانی" مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، "عباس دولتشاهی" فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، "يحيي عيدي‌بيرانوند" شهردار خرم‌آباد و جمعی از نویسندگان، هنرمندان و اعضای انجمن‌های مردم‌نهاد استان برگزار شد.
 افتتاح مجموعه حمام گپ خرم‌آباد
حمام گپ از بناهای تاریخی لرستان است که در محدوده بافت مرکزی شهر خرم‌آباد، خیابان حافظ و بخش شمال شرقي ميدان پشت بازار (گپ) و جنب مسجد توتونچي واقع است و دارای 870 متر مربع عرصه و عیانی معادل 720 متر مربع می‌باشد که شواهد به دست آمده نشان می‌دهد که این بنا مربوط به دوران صفوی است.
این بنا در دو دهه قبل توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری و تابستان گذشته، جهت مرمت و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شده است.
این مجموعه توسط تیمی مجرب از متخصصین استان در حوزه مرمت و احیاء و با بهره‌گیری از برخی متخصصان موجود کشور و صرف اعتباري در حدود يك ميليارد و 100 ميليون تومان، مورد مرمت و تجهيز قرار گرفت.
در مجموعه فرهنگی و تاریخی «حمام گپ» خرم‌آباد، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، فروشگاه صنایع‌دستی، رستوران، کافی شاپ و قهوه‌خانه سنتی  مورد استفاده گردشگران و مردم قرار خواهد گرفت.
قابل ذکر است که ظرف ماه‌های آینده باغچه‌ای ایرانی در کنار مجموعه به عنوان رستوران روباز افتتاح و مورد بهره‌برداری عموم قرار خواهد گرفت.
افتتاح مجموعه حمام گپ خرم‌آباداستاندار در مراسم افتتاح مجموعه تاریخی «حمام گپ»: لرستان در سال 96 مقصد گردشگران جهان خواهد بوداستاندار در مراسم افتتاح مجموعه تاریخی «حمام گپ»: لرستان در سال 96 مقصد گردشگران جهان خواهد بوداستاندار در مراسم افتتاح مجموعه تاریخی «حمام گپ»: لرستان در سال 96 مقصد گردشگران جهان خواهد بودحمام قديمي چاله (آسيه) خرم‌آباد جنب مسجد توتونچي در ميدان گپ (بزرگ) پشت بازار خرم‌آباد
خبر: مصطفی باقری

مطلب مرتبط: حمام گپ خرم‌آباد به بخش خصوصی واگذار شد