یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در شب تاسوعای حسینی، مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام با حضور وزير ورزش و جوانان در جمع لرستانی‌های پایتخت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، شامگاه پنج‌شنبه 30 مهرماه، در شب تاسوعای حسینی، مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در "‌هيأت عشاق‌العباس (ع)‌" لرستاني‌هاي پایتخت باشکوه تمام برگزار گرديد.
مراسم باشکوه شب تاسوعا لرستانی‌های پایتخت با حضور
در این مراسم که جمعی از چهره‌های سیاسی لرستان، مقامات و مسوولان لشگری و کشوری از جمله وزیر ورزش، مقامات نظامی و انتظامی، هنرمندان، ورزشکاران ملی کشور و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ابتدا زیارت عاشورا قرائت و در ادامه، ابعاد عظیم حماسه حسینی از سوی حجت‌الاسلام "علی سرلک" تبیین شد.
سپس حجت‌الاسلام "عبدالله فاطمی‌خرم‌آبادی" به ذکر مصیبت حضرت امام حسین (ع) و اصحاب ایشان پرداختند.
در ادامه و "سید علی موسوی" در حالی شروع به مداحی کرد، خیمه لرستانی‌ها مملو از عزادار شده بود و مسؤولین هیات عشاق‌العباس، کوچه‌های اطراف خیمه را فرش کردند تا همه از فیض عزاداری بهره‌مند گردند.
پایان‌بخش مراسم شب تاسوعای حسینی، مداحی "غلام کویتی‌پور" یادگار دوران دفاع مقدس و خالق اثر به‌یادماندنی "ممد نبودی ببینی" بود، نوحه خوانی او شور و شعف خاصی به مراسم داد؛ وی که از امشب میهمانان لرستانی‌ها شد، قرار است تا پایان شب سیزدهم محرم در جمع گرم و صمیمی لرستانی‌ها حاضر باشد.
"محمود گودرزي" وزير و ورزش و جوانان نيز كه اصالتاً لرتبار و اهل ملاير است در جمع عزاداران لرستاني حضور يافت و به سوگواري پرداخت.
مراسم باشکوه شب تاسوعا لرستانی‌های پایتخت با حضور  کویتی‌پورهمچنین طبق اعلام قبلی قرار بود "علی جهان‌آرا" مداح باسابقه خرم‌آبادی، چون دو سال گذشته در بین عزاداران لرستانی پایتخت حاضر شود که به دلایل نامعلومی حضور وي میسر نشده است.
از نکات قابل توجه مراسم عزاداری امسال، حضور گروهی از عزاداران هیات عشاق‌العباس لرستانی‌های پایتخت در برنامه زنده تلویزیونی در شبکه يك سیما بود، این حضور در ظهر روز پنج‌شنبه در برنامه خانواده صورت گرفت و در جریان آن "سید علی موسوی" نوحه‌خوان لرستانی به تشریح چگونگی مراسم آیینی محرم و به ویژه گِل‌مالي (خره افتادن) پرداخت و در بخش دیگری از برنامه، سینه‌زنی و نوحه‌خوانی به سبک لری انجام گرفت. در این برنامه همچنین آرش میر اسماعیلی قهرمان لرستانی جودو کشور، نیز حاضر بود و به گفتن خاطراتش در نامگذاری فرزندش به نام ابوالفضل اشاره کرد.
مناسک عزاداری ایام محرم امسال توسط لرهای مقيم مركز که از روز اول محرم شروع شده تا سیزدهم محرم از ساعت 20 تا 23 در تهران، بزرگ‌راه شهید ستاری، بلوار فردوس غربی، خیابان ورزی شمالی، کوچه چهارم شرقی برگزار است.
همچنين صبح روز عاشورا نيز مراسم سنتي گِل‌مالي (خره افتادن) لرستاني‌ها با نوای ساز "چمر"در همين مكان برگزار خواهد شد.

مراسم باشکوه شب تاسوعا لرستانی‌های پایتخت با حضورکویتی پور
مراسم باشکوه شب تاسوعا لرستانی‌های پایتخت با حضور کویتی‌پور
مراسم باشکوه شب تاسوعا لرستانی‌های پایتخت با حضور کویتی‌پورمراسم باشکوه شب تاسوعا لرستانی‌های پایتخت با حضورکویتی پور
مراسم باشکوه شب تاسوعا لرستانی‌های پایتخت با حضور کویتی‌پور
مراسم باشکوه شب تاسوعا لرستانی‌های پایتخت با حضور کویتی‌پورخبر: عبدالرضا قاسمی/ تهران
عکس: امیررضا قاسمی - سعید معتمدی


دیدگاه‌ها  

#1 عشاقیان 1394-08-01 07:55
سلام و دوصد دزود بر عزاداران حسینیسپاس بیکران از بانیان هیات.
بسیار عالی است این مراسم. تشکر فراوان از حنلب قاسمی مه تصویرگر این لحظات ناب است.
لطف این مطلب را پیگیری کنید.
آقای دوستی حدود سه سال است از تامین بوذجه ۲ میلیارد تومانی برای ساخت حسینیه لرستانی هل دم میزند، اما تا الان هسچ خبری نیست. چرا؟؟؟)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا