مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از پیشرفت 5 درصدی اجرای پروژه راه آهن دورود ـ خرم‌آباد خبر داد.
به گزارش یافته، "شهرام ملکی" در حاشیه‌ی بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از پروژه‌های عمرانی لرستان با اعلام این خبر گفت: پروژه راه‌ آهن دورود ـ خرم‌آباد به طول 114 کیلومتر و عرض نهایی 7 متر می‌باشد؛ این پروژه شامل ایستگاه‌های تشکیلاتی، تونل، آبرو و پل‌های خاص بوده که اجرای آن شامل عملیات زیرسازی، روسازی، ابنیه فنی و تمامی کارهای لازم جهت بهره‌برداری از مسیر می‌باشد.
وی مبلغ اولیه پیمان پروژه راه‌‌آهن دورود ـ خرم‌آباد را 4 هزار و 694 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: کار اجرایی پروژه از اول فروردین 92 آغاز شده است که تا پایان سال 95 به طول خواهد انجامید.
مدیر کل راه و شهرسازی لرستان با بیان این که تعداد تونل‌های مسیر پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد 13 دستگاه است، افزود: از این تعداد 7 دستگاه تونل فعال است.
ملکی از عدم نقدینگی کارگاه ـ عدم وجود مصالح مورد نیاز، عدم همکاری ادارات ذی‌ربط جهت رفع معارض تأسیساتی و اخذ مجوزهای لازم، عدم آزادسازی مسیر توسط کارفرما و عدم ابلاغ نقشه‌های مسیر به عنوان مشکلات و معضلات اجرای پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد نام برد.
 
لزوم رفع معارض پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک
معاون عمرانی استاندار لرستان بر لزوم رفع معارض پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک تأکید کرد.
به گزارش يافته، "محمد اصلانی" به برگزاری جلسات متعدد با فرماندار دورود برای رفع مشکلات معارضان پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک اشاره و تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد مشکلات با معارضان در قالب یک توافق‌نامه مرتفع شود.
وی با بیان این که بیش‌ترین معارضان این پروژه روستایی هستند، افزود: این افراد، افرادی دلسوز و فهیم هستند فقط بایستی منطقی و صادقانه با آن‌ها به مذاکره پرداخت؛ چرا که از دروغ بیزارند.
معاون عمرانی استاندار لرستان ادامه داد: در صورتی که این توافق‌نامه منعقد شود معارضان در این زمینه همکاری لازم را برای ادامه پروژه خواهند داشت.
اصلانی گفت: در این زمینه لازم است ظرف هفته آینده جلسه‌ای با حضور نماینده معارضان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، پیمانکار پروژه، دهیاران و بخشداران تشکیل و نسبت به انعقاد این تفاهم‌نامه اقدام شود.