یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون اجرایی رئیس جمهور کلنگ کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در زمين در نظر گرفته شده براي منطقه اقتصادي آزاد خرم‌آباد بر زمین زده شد.
به گزارش يافته، در مراسم كلنگ‌زني اين پروژه كه با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، سید رضا نوروززاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، هوشنگ بازوند استاندار لرستان و ايرج عبدي و ابراهيم آقامحمدي نمایندگان خر‌م‌آباد در مجلس در منطقه کمالوند به زمین زده شد، جزييات احداث و نيز مشخصات اين پروژه توسط زهره‌نژاد سرمايه‌گذار بخش خصوصي اعلام شد.
مدیر عامل کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در اين مراسم با بیان این که ایران اسلامی هم اکنون پنجمین برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را تجربه می‌کند، اظهار داشت: در چارچوب برنامه‌های توسعه، تا کنون تحولات گوناگون اقتصادی، صنعتی، بازرگانی، اجتماعی و فرهنگی را در کشور شاهد بوده‌ایم.
"اميرعلي زهره‌نژاد" با بیان این که برنامه‌های توسعه برای رسیدن به اهداف خود، از ابزارها و راه‌کارهای مختلف سود می‌جویند، ادامه داد: یکی از این ابزارها که گستره تأثیر آن استانی، حتی فرامنطقه‌ای است و حوزه بهره‌مندی آن در سطح ملی می‌باشد،‌ طرح‌های توسعه ملی است.
مدیر عامل کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد یادآور شد: در این راستا اجرای طرح بزرگ تایر خودرو با ظرفیت 50 هزار تن علاوه بر تأثیرات اقتصادی، اجتماعی‌‌فرهنگی و زیست‌محیطی در منطقه استان لرستان به لحاظ تولید انواع تایرها و تیوب‌های مورد نیاز خودروهای سواری، زهره‌نژاد مدير عامل لاستيك‌سازي خرم‌آبادتجاری، کشاورزی، راه‌سازی، صنعتی و وسایل نقلیه دو چرخ در افزایش توان ملی و قدرت صنعتی آن برای جواب‌گویی به احتیاجات ویژه نقش بسیار مؤثر و تعیین کننده‌ای را ایفا می‌نماید.
زهره‌نژاد نرخ بیکاری لرستان در پایان سال 92 را 17.3 درصد اعلام و تصریح کرد: با احتساب نرخ بیکاری پنهان و بررسی مشاغل کاذب و تلفیق آن با نرخ بیکاری آشکار، نرخ بیکاری این استان بیش از 30 درصد است.
وی مهم‌ترین دلیل توسعه نیافتگی لرستان را سرمایه‌گذاری نامناسب در بخش‌های مختلف اقتصادی و فقدان واحدهای تولیدی صنعتی بزرگ استان دانست و گفت: همین امر باعث شده نرخ بیکاری لرستان 2 برابر میانگین کشور باشد.
مدیر عامل کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سفر اخیر رئيس جمهور و کاروان تدبیر و امید به لرستان نیز مورد توجه بوده و احداث چند طرح تولیدی بزرگ از جمله ایجاد کارخانه تولید تایر استان مورد تأکید قرار گرفته است.
زهره‌نژاد اضافه کرد: متعاقب پی‌گیری استاندار و با عنایت به پی‌نوشت معاون اجرایی ریاست جمهوری مبنی بر برنامه‌ریزی لازم جهت اجرایی شدن و تحقق احداث کارخانه تایر خودرو، سازمان گسترش با پی‌گیری‌های مستمر نسبت به تعیین بخش خصوصی توانمند اقدام نموده که در نهایت با مشارکت این بخش، شرکت لاستیک نیکرو گسترش با شماره 469676 در اسفند‌ماه 1393 تأسیس شد.
وی یادآور شد: این سازمان و شرکت فوق شناسایی، ‌مذاکرات و مکاتبات متعدد با شرکت‌های تأمین کننده تکنولوژی و تولیدکننده تجهیزات و همچنین تهیه برنامه زمانبندی در قالب گزارش مدون ارائه کرده و نهایتاً شهرک صنعتی شماره 3 خرم‌آباد برای استقرار کارخانه در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل و سرمایه‌گذار کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد به بررسی بازار و تولید داخلی تایر اشاره کرد و بیان داشت: صنعت تایر که خود جزئی از صنایع پایین دستی خودرو به شمار می‌آید با در اختیار داشتن حدود 15 هزار شغل مستقیم و فروش سالیانه نزدیک به 700 تا 800 میلیون دلار نقش شایان توجهی در رشد صنعتی و تولیدات ملی دارد.
زهره‌نژاد یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده با توجه به رشد مصرف خودرو در صنعت تا سال 1404 که همپای رشد تولید ناخالص ملی داخلی می‌باشد، میزان خودروهای در حال تقاضا حرکت کشور به 3 برابر میزان کنونی آن خواهد رسید.
وی افزود: بنابراین اهمیت تولید داخلی تایر به عنوان کالای مصرفی در صنعت خودرو و نیز ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور بیش از پیش نمایان خواهد شد.
مدیر عامل و فرزند سرمایه‌گذار کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به پیش‌بینی تقاضای لاستیک در افق 1404 پرداخت و گفت: در شرایط کنونی تولید خودرو در کشور بیش از یک میلیون و 300 هزار دستگاه در سال بوده که عمده تولیدات مربوط به خودروهای سواری است.
زهره‌نژاد تولید 2.5 میلیون دستگاه خودرو در سال را یکی از اهداف و سیاست‌های صنعت خودرو در افق 1395 برشمرد و تصریح کرد: فرض این است که این میزان در افق 1404 ثابت بماند و از طرف دیگر ضریب تملک خودرو کشور از 120 دستگاه به ازاء هر هزار نفر جمعیت در شرایط کنونی به 300 دستگاه در سال 1404 ارتقاء یابد.
وی با بیان این که در این صورت و مبتنی بر مطالعات انجمن صنعت تایر کشور پیش‌بینی می‌شود حجم تقاضای بازار کشور در سال به 963 هزار تن در سال برسد، یادآور شد: از طرفی چنانچه چشم‌انداز 8 سال آتی نیز همانند 11 سال گذشته باشد و میزان رشد مصرف سالیانه انواع تایر خودرو سبک و سنگین به ترتیب 4.8 و 2.3 درصد باشد، این میزان برای انواع تایر سبک و سنگین در افق 1404 مجموعاً به 426 هزار تن خواهد رسید.
مدیر عامل کارخانه لاستیک نیکرو گسترش خرم‌آباد محل ساخت این پروژه را شهرک صنعتی شماره 3 مرکز لرستان اعلام کرد و گفت: محصولات این کارخانه برای خودروهای سبک و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
زهره‌نژاد عمده مواد اولیه کارخانه لاستیک نیکرو گسترش خرم‌آباد را از کائوچوی طبیعی،‌ کائوچوی مصنوعی، دوده، بوتیل، نخ و سیم، انواع روغن‌ها و مواد شیمیایی عنوان کرد و گفت: این کارخانه برای 1344 نفر شغل ایجاد می‌کند.
وی با بیان این که کارخانه لاستیک نیکرو گسترش خرم‌آباد در زمینی به مساحت 50 هکتار ساخته خواهد شد، اعلام کرد: این کارخانه در مدت زمان 36 ماه احداث خواهد شد.
مدیرعامل کارخانه لاستیک نیکرو گسترش خرم‌آباد در پایان به هزینه‌های طرح اشاره کرد و گفت: هزینه‌ی ارزی و ریالی این کارخانه به ترتیب 132 میلیون یورو و 2231 میلیارد ریال می‌باشد.
زهره‌نژاد با اعلام این که کارخانه لاستیک نیکرو گسترش خرم‌آباد با سرمایه‌گذاری 700 تا 800 میلیارد تومان احداث می‌شود، یادآور شد: نوروززادهشاخص‌های اقتصادی این کارخانه تولید 50 درصد تایر سبک و 50 درصد تایر سنگین است.

دولت برای تامین منابع ارزی کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد کمک کند

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: دولت برای تامین منابع ارزی کارخانه لاستیک‌‌سازی خرم‌آباد کمک کند.

سيدرضا نوروززاده اظهار داشت: به عنوان شریک بخش خصوصی سازنده کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد امیدواریم که بتوانیم سهم سرمایه‌گذاری خود را به موقع اختصاص دهیم و با این حال امیدواریم که دولت ا در تامین سهمیه ارزی این طرح کمک کند.

وی افزود: بخش خصوصی سازنده کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد با این صنعت که یک نیاز ملی است آشنایی دارد و با این حال امیدواریم که استان از این فرصت به خوبی استفاده کند.
گزارش تصويري: كلنگ‌زني كارخانه لاستيك‌سازي خرم‌آباد توسط معاون رئيس جمهور



 





مصطفي  باقري / خذم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 اسی 1394-03-23 08:12
امیدوارم این پروژه عاقبت به خیر بشه
نقل قول کردن
#2 نیما 1394-03-24 04:29
تورو خدا مواظب باشید دوباره کلنگزنیش واسه ما نباشه وجایی دیگه افتتاح بشه
نقل قول کردن
#3 تورج 1394-07-21 18:02
سلام دوستان این کار خونه فعال هست سپاسکزارم
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1397-06-25 19:24
عزیزان قبل از اینکه کامنت بزارید لطفا به تاریخ خبر نگاه کنید مربوط به سه سال قبله .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا