یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حضور گروه موسیقی "پاپ‌لر" و گروه نمایشی "سی‌قاف" جنگ شاد لرستانی‌ها در کرج برگزار شد.
گزارش تصويري: شب شاد لرستانی‌ها در کرجبه گزارش خبرنگار یافته، شب شاد لرستانی‌ها‌، در قالب برنامه نمایشی کمدی گروه "سی‌قاف" با اجرای سید نوری موسوی (ممجو) و اعضای گروهش و همچنین اجرای گروه موسیقی "پاپ‌لر" به مدت 2 شب، 15 و 16 مهرماه در سالن سینما ارشاد کرج واقع در پارک چمران برگزار شد.
این جنگ با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي کرج برگزار که اجرا و تهیه‌کنندگی آن را حمید نوروزی از هنرمندان لرستانی به عهده داشت.
گزارش جشن:
سالن 300 نفره سینما ارشاد کرج واقع در پارک چمران دو شب متوالی را میزبان خیل مشتاقان لرستانی بود که برای مرور خاطرات فرهنگی خود و استفاده از هنرنمایی گروه نمایشی "سی‌قاف"  و گروه موسیقی "پاپ‌لر" گرد آمده بودند.
برنامه رأس ساعت 20:30 با صحبت‌های حمید نوروزی تهیه کننده و مجری برنامه شروع شد.
نوروزی در حاشیه این برنامه در باره علت انتخاب شهر کرج برای اجرای جشن، به خبرنگار یافته گفت: شهر کرج و استان البرز از جمله مناطقی است که لرستانی‌ها و لر زبان‌های بی‌شماری در آن ساکن هستند و لرها بسیاری از پست‌های کلیدی این شهر را در اختیار دارند و به همین علت یکی از تأثیرگذارترین اقوام در کرج هستیم، اما آن‌گونه که باید، برنامه خاصی برای لرها در این شهر برگزار نمی‌شود لذا ما تصمیم گرفتیم جشنی را در این شهر برپا کنیم.
گزارش تصويري: شب شاد لرستانی‌ها در کرج- حمید نوروزیوی افزود: حضور گروه‌های هنری لرستان در کرج باعث معرفی بیشتر فرهنگ و هنر لرستان شد و پیوند اقوام را به دنبال خواهد داشت.
نوروزی با تشکر از همه حاضرین، حامیان و برگزارکنندگان، مسؤولین شهر دورود به‌ویژه فرماندار لرستانی شهرستان کرج، محمدتقی ایرانی، در برپایی این جشن اضافه کرد: این روزها ایجاد همدلی در بین اقوام به‌شدت نیاز می‌شود لذا برگزاری این‌گونه برنامه‌ها به‌شدت احساس می‌شود.
در ادامه، برنامه در دو بخش انجام گرفت، در بخش اول که به موسیقی "پاپ‌لر" اختصاص داشت امیر رحمان خسروی (خواننده)، حسین قنبری (درام و تنظیم)، امیر کوشه (پیانو)، یاسین بهاروند (گیتار)، معین روزبهانی (گیتار و سرپرست)، ماکان فرجی (گیتاربیس)، مهران ترک‌زبان (کمانچه)، محسن عالی‌پور (پیانو)، امیر محمودی (کیبورد)، میثم یاراحمدی‌کوزه (کاخن) قطعات شاد و زیبایی را اجرا کردند.
این گروه با اجرای قطعات من و تو، تو خوت عاشقی، پریشو، بیستون، بی دسلات، ریمیکس محلی و دونوازی محلی، شب شادی را برای حاضرین رقم زدند.
خسروی خواننده گروه "پاپ‌لر" در حاشیه این برنامه به خبرنگار یافته گفت: اجرای این برنامه با اینکه تبلیغات وسیعی نداشت اما با استقبال خوب مردم مواجه شد و برگزاری این‌گونه برنامه‌ها می‌تواند پل فرهنگی خوبی بین استان‌های کشور ایجاد کند و کرج هم به دلیل اینکه بخش، عظیمی از لر زبان‌ها را در خود ساکن دارد برای شروع این برنامه‌ها انتخاب شد. وی افزود: خوشبختانه استقبال از برنامه خوب بود و رضایت حاضرین این نوید را می‌دهد که باید با شکل جدی‌تر و برنامه‌ریزی دقیق این برنامه‌ها در سالن‌های با ظرفیت و امکانات بالا را برگزار کرد.
بعد از استراحتی کوتاه، بخش دوم برنامه با اجرای گروه طنز نمایشی "سی‌قاف"  ادامه یافت؛ این گروه ابتدا با هنرنمایی سید نوری موسوی (بازیگر و کارگردان)، اسفندیار ملایری، مهرداد احمدوندی، مجتبی زرین‌جویی، محمدرضا سماعی، رامین والی زاده، غلامرضا اختیاری، سیدمحمود سهرابی، سید مصطفی موسوی، سیدسجاد موسوی به اجرای نمایش طنز " مدیر کل" پرداختند که مورد استقبال زیادی فرار گرفت، سپس موسیقی و ترانه طنز توسط این گروه اجرا شد.
 محمدامین حجتی (آهنگ‌ساز)، سید ایمان سیف و رضا قوایی (صدابردار) برنامه امشب بودند.
از دیگر بخش‌های جذاب جشن، باید به اجرای آیین نمایشی دستمال‌بازی توسط امیرمحمد جمشیدوند نوجوان الیگودرزی اشاره کرد که اجرای زیبایی وی به‌شدت مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.
زمان رسمی کنسرت در حالی رأس ساعت 23 در سالن نامناسب کرج به پایان رسید که تماشاگران، حاضر به ترک سالن نبودند و تقاضای ادامه برنامه را داشتند که سید نوری موسوی به صحنه برگشت و چند قطعه‌ آواز طنز را اجرا کرد.
گزارش تصويري: شب شاد لرستانی‌ها در کرج-گزارش تصويري: شب شاد لرستانی‌ها در کرجگزارش تصويري: شب شاد لرستانی‌ها در کرج
خبر و عکس: عبدالرضا قاسمی- تهران

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-07-17 19:24
درود بر امیررحمان خسروی عزیز.پرچم لرستانیها همیشه بالاست.بهشت یعنی اینکه فرزند دیار لرستان و شهر خرم آباد باشی و دیگر هیچ.
نقل قول کردن
#2 sasan 1394-07-18 10:31
به نقل از سپهر:
درود بر امیررحمان خسروی عزیز.پرچم لرستانیها همیشه بالاست.بهشت یعنی اینکه فرزند دیار لرستان و شهر خرم آباد باشی و دیگر هیچ.

:roll: 8) 8)
نقل قول کردن
#3 تئاتری لر 1394-07-18 11:17
شب خوبی بود امیدوارم ، این مراسم هر چند وقت یه بار هم تو کرج هم تو تهران تو سالن مجهز و باکلاسی در شان مردم با ارزش و با عظمت لر باشه تا دوباره برتریمان را در فرهنگ غنی هنر و تمدن نشان دهیم. شادی و پاکی از آن لر هاست. تاریخ وتمدن از آن لرهاست. به امید دیدار
نقل قول کردن
#4 سپهر 1394-07-18 22:41
به نقل از تئاتری لر:
شب خوبی بود امیدوارم ، این مراسم هر چند وقت یه بار هم تو کرج هم تو تهران تو سالن مجهز و باکلاسی در شان مردم با ارزش و با عظمت لر باشه تا دوباره برتریمان را در فرهنگ غنی هنر و تمدن نشان دهیم. شادی و پاکی از آن لر هاست. تاریخ وتمدن از آن لرهاست. به امید دیدار

و البته به امید افتتاح پروژه تالار مرکزی در شهر خرم آباد!!
نقل قول کردن
#5 شهر خرم و آباد 1394-07-18 23:34
به امید افتتاح تالار مرکزی خرم آباد و افتتاح سالن1500 نفره و افتتاح تئاتر شهر خرم آباد و افتتاح برج لر ایران از سنگ مرمر و افتتاح مونوریلب خرم آباد و افتتاح اولین تله کابین هوایی شهری در ایران و افتتاح برج های آسمان خراش دو قلوی کیو و توسعه زیباسازی و نو آرایی بام خرم آباد،بام شهر یا بام لر ایران...ببخشید همه رو کامل دیگه گفتم. خرم آباد شهر ی خرم و آباد........... . .
نقل قول کردن
#6 سپهر 1394-07-19 23:55
به نقل از شهر خرم و آباد:
به امید افتتاح تالار مرکزی خرم آباد و افتتاح سالن1500 نفره و افتتاح تئاتر شهر خرم آباد و افتتاح برج لر ایران از سنگ مرمر و افتتاح مونوریلب خرم آباد و افتتاح اولین تله کابین هوایی شهری در ایران و افتتاح برج های آسمان خراش دو قلوی کیو و توسعه زیباسازی و نو آرایی بام خرم آباد،بام شهر یا بام لر ایران...ببخشید همه رو کامل دیگه گفتم. خرم آباد شهر ی خرم و آباد............ .

وای که چقدر هنرمندانه از آینده زیبا و جذاب خرم آباد نوشتید.برج های دوقلوی کیو باید طوری ساخته بشن که روزها با تابش نور خورشید مثل نگین بدرخشند و نورپردازی ویژه ای برای شبها داشته باشن تا چشمها رو به خودشون خیره کنند.امیدوارم برای نخستین بار در تاریخ لرستان شاهد یک خلاقیت به خرج دادن و ابتکار داشتن برای نما و معماری برج های کیو باشیم چون نقش مهمی در تغییر مبلمان شهری خرم آباد و جذب گردشگر خواهند داشت.
نقل قول کردن
#7 سارا 1394-07-20 13:12
البته دوست عزیز هتل صخره ای رو یادت رفت
نقل قول کردن
#8 اسی 1394-07-20 15:16
آخه چرا این دو گروه محبوب به اجرا توی این سالن در پیت تن دادن؟؟؟
نقل قول کردن
#9 علی 1394-07-23 18:22
این سالن منو یاد سالن های ده 40 میندازه...هرچند خودم اون روزا نبودم ولی سالن بهتر از اینم در استان البرز هست ها......
شان هنر لرستان و مردم لرستان بیشتر از این هاست..... ;-)
نقل قول کردن
#10 سپهر 1395-06-01 18:10
بخشی که امیرمحمد اجراکردن خیلی قشنگ
بود پرچم الیگودرزیارو برد بالا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا