یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

صبح امروز مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور کنش‌گران فضای مجازی استان لرستان در تالار کاج خرم‌آباد برگزار گردید.
یکی از برگزار کنندگان این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار یافته اظهار کرد: این مراسم پیش‌نیازی برای تحقق شعار سال و آشنایی اعضای گروه‌های فضای مجازی در دنیای واقعی و ارتباط بیش‌تر بین آن‌هاست.
جشن نیمه شعبان با حضور کنش‌گران فضای مجازی لرستان/ چپ و راست گرد هم آمدند + تصاویرعلی گودرزيان با بیان این که هزینه این مراسم با مشارکت اعضای گروه تامین شده است، تصریح کرد: هیچ‌گونه کمک دولتی در این مراسم صرف نشده است.
در این مراسم فرماندار خرم‌آباد به عنوان رییس ستاد دولت تدبیر و اُمید، محمد مهرابی شهردار سابق خرم‌آباد، عده‌ای از اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و جمعی از سیاسیون استان اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نيز حضور داشتند.
فرماندار خرم‌آباد در اين مراسم گفت: وقتی در چنین مراسمی حضور پیدا می‌کنم به دلیل شاد و مسرور شدن،کمترمی‌توانم سخن بگویم چرا که سخنانم را فراموش می‌کنم.
حبیب‌الله خجسته‌پور اظهار کرد: امروز تولد کامل‌ترین انسان،کسی که همه مردم به آن علاقه دارند و در جهت رسیدن به تعالی در راه این انسان، حرکت می‌کنند.
در این مراسم، مولودی‌خوانی توسط مداحان برجسته خرم‌آبادی، موسیقی زنده توسط فضل‌الله صفاری و امیررحمان خسروی، برنامه طنز توسط گروه سی‌قاف و شعر‌خوانی طنز اجرا شد که مورد توجه حضار واقع شد.
حضور حسن شريعت‌نژاد معاون سابق سياسي امنيتي استانداري، غلام محمدي و آرش ميراسماعيلي از قهرمانان نامدار سابق كشتي و جودوي جهان و برخي از مسوولان استان در اين مراسم جالب توجه بود.
 
بیانیه‌ی پایانی جشن میلاد ویژه‌ی کنشگران شبکه‌های اجتماعی مجازی لرستان:
ارزش‌های دینی و انقلابی، سرلوحه‌ی باور تمامی اعضای شبکه‌های اجتماعی لرستانی است
به نام خدای مهربانی‌ها و همدلی‌ها
در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری به نام سال "همدلی و همزبانی بین ملت و دولت" نام گذاری شده است به نظر می‌رسد پیش از این، باید و بهتر این باشد که ملت هم دلی و هم زبانی را از خود بیاغازد!.
به درستی و بدون شک، همدلی و همزبانی ملت، مقدمه‌ی تحقق شعار زیبای سال "همدلی و همزبانی بین ملت و دولت"است.
حضور رسانه‌های نوپدید و گسترش گستره‌ی نفوذ و تاثیرگذاری این رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی "آنی و در دسترس" انقلاب بزرگی در روابط انسان‌ها ایجاد نموده است.
امروز این شبکه‌های در دسترس و آنی جزو لاینفک زندگی همه ما شده‌اند! کسی سراغ نداریم که از میزان تاثیرگذاری این شبکه‌ها بی‌خبر باشد! گزاف نیست اگر بگوییم این دنیای مجازی به راستی خیلی از حقیقت ما را دربرگرفته است!
براین اساس و با این ضرورت "جشن میلاد حضرت نور" را بهانه‌ی خیر گرفتیم تا میزبان کنشگران این شبکه‌های اجتماعی باشیم! گردهم آمده‌ایم تا مجاز را به حقیقت بپیوندیم تا نیمی از زمان سپری شده‌ی خود را در دنیایی که مجسم نیست! تجسم کنیم! دراین میانه‌ی میدان، بزنگاهی زیبا یافتیم تا سخنی مشترک یا بیانیه‌ای بر اساس آیین مرسوم همایش‌ها داشته باشیم و چندین نکته را آویزه ی گوش خود کنیم:
یکم: به عنوان کنشگران اجتماعی در دنیای فراصنعتی، خطوط قرمز خود را ارکان نظام جمهوری اسلامی از جمله قانون اساسی، رهبری نظام و تمامیت ارضی ایران اسلامی می‌دانیم!
دوم: اقوام ایرانی ریشه‌ها و پاره‌های پیکر تنومند ایرانند، ارزش هویت قومی را در راستای هویت ملی می‌دانیم و به خود اجازه نمی‌دهیم پیامک‌ها و کامنت‌های توهین آمیز به هیچ قومی را بارگذاری یا منتشرکنیم! و به همه‌ی گویش‌ها، باورها و داشته‌های اقوام ایرانی احترام می‌کنیم!
سوم: شبکه‌های اجتماعی را رسانه‌هایی تاثیرگذار، پرنفوذ و کارآمد می‌دانیم و از این فرصت در مسیر اثبات توانایی، گنجایش و باورهای خود بهره می‌گیریم و کنشگرانه -نه منفعلانه- دراین شبکه‌ها برای همگرایی بیشتر و هم افزایی و تعامل و هم‌اندیشی در مسیر توسعه و پیشرفت و معنویت استان لرستان و ایران اسلامی حضور می‌یابیم! تلاش می‌کنیم در این شبکه‌های اجتماعی، حضوری خردمندانه و تولیدگر و کنشگرانه داشته باشیم و به خود هرگز اجازه ندهیم به اقوام، طوایف، احزاب، گروه‌ها، اشخاص و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی توهین کنیم!
چهارم: ما اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان، هنرمندان، اندیشمندان، سیاسیون و غیرسیاسیون عهد می‌بندیم منافع ملی و استانی را برمنافع شخصی و گروهی خویش ترجیح دهیم و برای پیشبرد اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران در تعامل باهم، همکاران خوبی برای کارگزاران باشیم!  و به کارگزاران توصیه می‌کنیم حضور در این شبکه‌ها را برای آگاهی از مطالبات مردم و روادیدها و پیشنهادها و انتقادات مردم غنیمت بشمرند!
پنجم: برای توسعه‌ی استان لرستان و ایران اسلامی، نیازمند آدم‌های صبور، اندیشمند، کنشگر، دلسوز، دردمند، آگاه و مسیولیت پذیر هستیم! امروز سلطان اصلی "قلم" است و قلم به دستان زبردست، پیشگامان واقعی جامعه هستند! مدیران بیش از آن که از مدیر بالادست خود حساب ببرند از آنانی حساب می‌برند که قلمشان با دو گوهر "مهارت" و "آگاهی" آراسته باشد! تلاش کنیم در نوشتن نقد و انتشار آن در این شبکه‌های آنی و در دسترس، نوشته‌ی خود را از غرض و مرض پاک کنیم و فقط با هدف توسعه‌ی لرستان و ایران قلم بزنیم
ششم: تالارهای مجازی بستری برای ارایه اندیشه و قابل مستندسازی و کتاب هستند این فضاهای اندیشه‌ور، جای طرح دغدغه‌های فردی و شخصی و گفت و گوهای دو نفره نیست! تلاش کنیم روادید و دیدگاه مان را منسجم، مستدل، مستند، علمی و محترمانه بارگذاری کنیم! و از اظهارنظرهای بریده بریده، غیرشفاف، عوامانه، شلخته و غیر مستند خودداری کنیم!
هفتم: زیباست و ستودنی این که هرجا دیدیم اشتباه کرده یا اشتباه می‌کنیم معذرت خواهی کنیم! چرا که پوزش خواهی و پوزش پذیری دو نشانه‌ی انسان عاقل و هوشمند است!
هشتم: دربحث‌ها هر از چندگاهی یک بار به درون خود مراجعه کنیم و از خود بپرسیم آیا:
من لج بازی نمی‌کنم!؟
من ازجاده‌ی انصاف خارج نشده ام!؟
من از روی غرض سخن نمی‌گویم!؟
من به دامن عوام‌گرایی نیفتاده‌ام‌؟
و ...
چرا که سخن می‌گوییم! و داوری می‌کنیم! حواسمان باشد آیندگان روی این سخن‌ها و این داوری‌ها، داوری خواهند کرد! پس با تامل و اندیشه‌ی تمام سخن بگوییم و به واژه‌هایی که به کار می‌بریم دقت کنیم!
نهم: نکته‌ی پایانی و حسن ختام این سخن مشترک، این است که توجه به ارزش‌های دینی و انقلابی، سرلوحه‌ی باور تمامی اعضای شبکه‌های اجتماعی لرستانی و ایرانی است چرا که این ارزش‌ها هستند که برای فرد فرد ما ارزش افزایی می‌کنند، شایسته می‌دانیم به این ریسمان تعالی بخش چنگ بزنیم و در مسیر تعالی کشورمان گام برداریم.
باشد که در سایه سار وحدت و همدلی بتوانیم سربازان سرافرازی برای سازندگی میهن اسلامی باشیم.
کنش‌گران شبکه‌های اجتماعی لرستان
 



مصطفي  باقري

دیدگاه‌ها  

#1 حامدنصیری 1394-03-13 23:49
عالی بود,مدتها بود چنین جلساتی نداشتیم
نقل قول کردن
#2 reza 1394-03-14 00:09
غلام محمدی = لر با تعصب
نقل قول کردن
#3 پلدختر 1394-03-14 01:04
دست تک تک همه درد نکند،بابت عکسهای جالب یافته هم تشکر میکنم خدا قوت
نقل قول کردن
#4 صالحی 1394-03-14 11:26
امیدوارم اینگونه تصمیممات در سطح ملی گرفته بشه که با ثبات تر ماندگار باشد
نقل قول کردن
#5 لرستانیها 1394-03-14 12:35
بیانیه گروه لرستانیها به عنوان یکی از تالارهای مجازی شرکت کننده در جشن بزرگ نیمه شعبان
در مورد جشن اعضاء تالارهای مجازی لرستان هماهنگی خوب جشن که با زحمات آقای احمدی راد و دیگر دوستان اعضا تالارهای مجازی کمال تشکر دارم و شعار همدلی و همزبانی رو برای همه عملی کرد فرقی ندارد اصولگرا باشی یا اصلاح طلب مهم اینه در کنار همدیگر برای استان لرستان و سرفرازی ایران زحمت بکشی و نتیجش هم شادی مردم و اعتماد مردم رو کسب کردنه امیدوارم اینگونه جشن سرآغازی برای جشن های دیگر و اتحاد لرستانیها باشد
نقل قول کردن
#6 مريم 1394-03-14 20:54
شما در جشن نيمه شعبان فقط يك ميز و أشخاص خاص را پوشش داده ايد! كدام يك از أفراد مذكور كنشگر شبكه هاي اجتماعي هستند ، مگر غير از اين است كه جشن مذكور با اين عنوان برگزار شده است! ديدگاه شما ديدگاه محدودي است..
نقل قول کردن
#7 حامد 1394-03-17 15:41
چرا هیچ خانم کنشگری در این جلسه وجود نداره؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا