یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: هنر عکاسی و فیلم‌برداری دبراي جامعه بسيار ارزشمند است.
به گزارش خبرنگار یافته، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان شامگاه يك‌شنبه در مراسم تجلیل از عکاسان پیشکسوت شهرستان خرم‌آباد كه در تالار سيب برگزار شد، اظهار کرد: هنر باید عكاسي، زبان بين‌المللي دنياست/ از 27 عكاس پيشكسوت خرم‌آباد تجليل به عمل آمد + اساميدر خدمت ارتقا هنر، هنرمند، جامعه و دین باشد و هر هنرمندی که این شاخصه‌ها را رعایت نماید، برای جامعه اثربخش خواهد بود.
وی بیان داشت: هنر عکاسی، تنها زبان بین‌المللی در دنیا است که نیاز به ترجمه ندارد و عکس‌ها مترجم خود هستند.
حنان با بیان این که هنر عکاسی را می‌توان جهت فرهنگ و فرهنگ‌سازی استفاده نمود، تصریح کرد: این هنر باید مورد توجه قرار گیرد و ما نيز در حد توان سعي مي‌كنيم در استان از هنرمندان اين عرصه حمايت كنيم.
رییس پليس نظارت بر اماکن عمومی لرستان نيز در اين مراسم گفت: مردم به عکاس‌ها و فیلم‌برداران اعتماد دارند.
سرهنگ دوم سعيد گودرزنژاد اظهار کرد: تجلیل از پیشکسوتان اقدام خوبی است و باید در سطح استان همواره انجام شود.
وی با بیان این که عکاسان و فیلم‌برداران به نوعی در منازل نفوذ کرده‌اند و اعتمادی که مردم به عکاسان دارند قابل تقدیر است، افزود: با اين حال روزانه گزارشاتی در رابطه با سوء استفاده‌ي برخي از عكاسان دريافت مي كنيم که منجر به احضار و یا دعوت عده‌ای از عکاسان به اداره نظارت بر اماكن عمومي می‌شود.
گودرزنژاد خاطر‌نشان کرد: عکاسان بایستی همواره اعتماد مردم را جلب کنند و حرمت‌ها را در حفظ آثار مراسم مردم رعایت نمایند.

رییس اتاق اصناف مرکز استان لرستان نیز گفت: عکاسان در میان هنرمندان جامعه از جایگاه خوبی برخوردار هستند و باید با تجلیل از پیشکسوتان در همه اصناف، قدردان زحمات آنان باشیم.

آرش راشدی تصریح کرد: عکاسان نیز به عنوان بخشی از جامعه اصناف لرستان از جمله با سابقه‌ترین کسبه و بازاریان استان لرستان محسوب می‌شوند که نقش تنگاتنگی با جامعه و خانواده‌های ایرانی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات موثر اتحادیه‌ها و اصناف در مرکز استان لرستان اظهار داشت: با اقداماتی که در سال‌های گذشته در راستای حمایت از اصناف در استان انجام شده، در حال حاضر همه اصناف و اتحادیه‌ها از انسجام علمی و عملی برخوردار هستند که می‌توان به راحتی به مشکلات همه اصناف رسیدگی کرد.

راشدي افزود: با اقدامات انجام شده در اتاق اصناف مرکز استان لرستان نیز در راستای ارائه خدمات بیمه‌ای و همچنین ارائه خدمات و آموزش‌های مختلف، اقدامات گسترده‌ای انجام شده و یا در آینده نزدیک این خدمات به اصناف مرکز استان لرستان ارائه می‌شود.

در ابتدای این آیین، رییس اتحادیه صنف عکاسان و فیلم‌برداران خرم‌آباد با اشاره به پیشینه تاریخی و سابقه هنر عکاسی در اين شهر گفت: هنر عکاسی در زمان قاجار وارد ایران شد و اولین دوران عکس و عکس‌برداری در خرم‌آباد نیز به دوران پهلوی اول و ورود ارتش به خرم‌آباد مربوط می‌شود.

عباس گله‌دار افزود: عکاسان و هنرمندان فراوانی در این عرصه در شهر خرم‌آباد تلاش کرده‌اند که در حال حاضر ۱۴۰ عضو فعال در این اتحادیه ساماندهی شده و فعالیت دارند‌.

وی صنف اتحادیه عکاسان را از جمله فعال‌ترین اتحادیه‌های مرکز استان عنوان کرد و اظهار داشت: اعتماد مردم به این صنف، نشان‌دهنده پاکدستی، صداقت و همچنین اعتماد دو طرفه میان مردم و عکاسان است.

در اين مراسم از رضا زرانیان- قاسم محسنی- سید علی مهدیون- نصرت‌الله ظفری- محمد‌جواد فصیحی- محمد حسنوند- علی‌مراد حسینی- محمدصادق طولابی- عزیزالله طولابی- عزت‌الله رحیمی- مراد سلیمانی- رحمان گودرزی- مرتضی درویشی- رضا زندی- محمدحسن عباس‌نژاد- ابرهیم گودرزی- قدرت‌الله فولادوند- محمد‌حسن جعفری- علی سنقری- حسین مرادیان- اصغر قانع‌پور- محمد فلاح- محمد بروجی- سعید سیاح- مهران حاجی‌لو- حجت‌الله عزیزی و سهیلا مرادی تقدير شد.
قابل ذكر است در برگزاري هر چه بهتر اين مراسم نيز اتحاديه صنف عكاستن و فيلم‌برداران اتاق اصناف خرم‌آباد و سعيد سروش از عكاسان لرستاني تلاش مؤثري نمودند.
 



مصطفي‌  باقري / خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 احمدی 1394-03-04 09:01
سلام.لطفا بررسی نمایید که چرا از استاد علیرضا فرزین که اعتبار و آبروی عکاسی مردم شناسی برای استان و کشور می باشد تقدیر بعمل نیامده است؟
نقل قول کردن
#2 بهار 1394-03-04 13:31
با سلام عرض ادب واقعا حیف شد چرا اسم اقای فرزین در این مراسم ذکر نشد حیف است اسم هنرمندانی چون اقای فرزین نباشد لطفا بررسی کنید
نقل قول کردن
#3 رشنو 1394-03-05 14:07
علیرضا فرزین اسطوره عکاسی مردم شناسی ایرانه در کنار آقای نصرت اله کسراییان که مسئولین ارشد لرستان قدرشونو نمیدونن
نقل قول کردن
#4 روابط عمومی اتاق اصناف 1394-03-05 23:11
با سلام
این همایش تنها مختص به عکاسان پیشکسوت خرم آباد بوده و چون میزبان این مراسم اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران خرم آباد بوده تنها از عکاسان که در صنف عکاسی در خرم آباد امرار معاش می کنند، تجلیل شده است.
نقل قول کردن
#5 شهروند 1394-03-06 01:28
باسلام واحترام ،بااینکه عکاسی آقای محمد طاهریان دریکی ازمحرومترین مناطق شهرواقع شده ،وبیشتر اوقات ازناچیزترین حق خوددر مقابل همشهریانش گذشته ومی گذرد،جای بسی تاسف است که از او بعنوان یکی از پیشکسوتان وزحمت کشان این رشته هنری نامی برذه نشده (تقدیر پیشکش !!!) بارها ثابت شده که ایشان یکی از امین ترین وصاذق ترین افراد این رشته هنری است ........
نقل قول کردن
#6 ماه تیسا طولابی 1394-03-06 01:37
با سلام وعرض ادب ،می خواستم از این فرصت استفاده کنم وبه دایی های عزیزم تبریک بگویم عزیزانم دوستتان دارم و به وجودتان ، به نامتان ،وبه هنرتان افتخار می کنم
نقل قول کردن
#7 شهروند 1394-03-06 11:26
با سلام واقعا باعث تاسف است که از یکی از پیشکسوتان خرم آباد آقای محمد طاهریان عکاسی البرز تقدیر و تجلیل به عمل نیامده :sad:
نقل قول کردن
#8 هنرئوست 1394-03-06 15:00
باسلام و احترام
با توجه به اینکه آقای کولیوند در این شهر یکی از افراد زحمتکش است و بار سنگین همه صنف عکاسان رو ذوش ایشان میباشد و دارای بزرگترین لابراتوار این شهر است جا داشت در این همایش از ایشان نیز حداقل نامی برده میشد که بداند همشهریان قدردان زحمات ایشان هستند
نقل قول کردن
#9 احمدوند 1394-03-06 15:54
به احترام استاد فرزین در سوئد ، نروژ و ... بزرگداشت برگزار میکنند اما در زادگاهش.....؟؟؟
نقل قول کردن
#10 محمد 1394-03-07 12:25
خسته نباشید به آقای عزیزاله طولابی یکی از قدیمی ترین عکاسان خرماباد و آرزوی سلامتی برای ایشان
نقل قول کردن
#11 نازنین 1396-04-27 16:57
دروود به دوستان هنر دوست اسمی از آقای پرویز مقراضی عکاسی سوژه با ۴۵ سال سابقه کاری نبرده شده؟!!
نقل قول کردن
#12 قدرت اله فولادتن 1399-03-12 23:00
باسلام وقدردانی ازاتحادیه عکاسان علل نام نبردن ازپیش کسوتان این شغل عدم اطلاع ازپیشینه عکاسی درخرم آبادتوسط گوینده جلسه یانویسنده متن میباشد
نقل قول کردن
#13 مهدی 1399-05-26 05:01
سلام پرویز مقراضی الان هم در عکاسی کار میکنن؟
نقل قول کردن
#14 Yagot 1400-04-18 21:00
سلام و ضمن خسته نباشید اقای محمد طاهریان بزرگمرد این دیار می باشد و برای این بزرگوار سرتعظیم فرود می اوریم با تشکر از زحمات این مرد عزیز و نازنین.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا