یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 از ساعت 8 صبح یک‌شنبه سوم خردادماه 94 تمامی مسوولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در تالار شهید آوینی حضور پیدا کرده و هر کدام در راه آماده‌سازی غرفه‌ها تلاش‌های فراوانی انجام دادند.
به گزارش يافته، حضور كاركنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان و شهرستان خرم‌آباد، اعضای خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان و همچنین حضور پررنگ خبرنگاران باعث شد ظرف کم‌تر از 3 ساعت تمامی غرفه‌ها تزیین و آماده‌ی افتتاح شوند.
نمايشگاه هشتمين جشنواره مطبوعات غرب كشور در خرم‌آباد افتتاح شد + تصاوير، حواشي و برنامه كلاس‌هاي كارگاهيدر حالی که تا آخرین ساعات پیش از ظهر نیمی از کارها باقی مانده بود با همدلی خبرنگاران و کادر اجرایی فرهنگ و ارشاد اسلامي، نمایشگاه به بهترین شکل ممکن آماده‌ی آیین افتتاحیه شد.
شور و شوق خبرنگاران در تجهیز غرفه‌های نشریات محلی‌، سراسری و خبرگزاری‌ها به وضوح مشهود بود.
دکتر حميدرضا حنان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از اولین ساعات صبح با حضور در نمایشگاه بر نحوه‌ی آماه‌سازی غرفه‌ها نظارت داشت و بارها نگرانی خود را جهت تکمیل نمایشگاه اعلام ظرف موعد مقرر اعلام کرد‌ كه خوشبختانه با تلاش یک‌پارچه‌ی همه‌ی اهالی رسانه و كاركنان اداره ارشاد، همه چیز مهیای آیین افتتاح شد.
در راه برپایی باشکوه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها افراد زیادی خالصانه تلاش کردند. نفراتی چون ماشاءالله امان‌الهی‌بهاروند معاون فرهنگی اداره ارشاد، اعظم روان‌شاد مدیر روابط عمومی اداره كل، سيد مصطفی جهان‌بخت مسوول امور مطبوعات اداره ارشاد استان، احمد نقدیان رییس اداره ارشاد شهرستان خرم‌آباد، تيمور احمدوند کارشناس حوزه رسانه اداره ارشاد استان، اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان و جمعی از خبرنگاران بومی با تب و تاب خاصی برای این مراسم سنگ تمام گذاشتند.
آیین افتتاح با نیم ساعت تاخیر در ساعت 18 و 30 دقیقه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد. سپس دکتر حمدرضا حنان در سخنانی کوتاه به تشریح اهداف برگزاری هشتمین جشنواره مطبوعات غرب کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند در ارتقا سطح کمی و کیفی مطبوعات تاثیر مثبتی داشته باشد و تبادل تجربیات با دیگر استان‌ها نیز آثار خوبی بر جای خواهد گذاشت.
حضور چشم‌گیر اکثریت اصحاب رسانه در آیین افتتاحیه و جو صمیمی و دوستانه‌ی حاکم بر فضا، محیطی نشاط‌آور و پویا را فراهم ساخته بود.
علاوه بر غرفه‌هاي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي استان‌هاي لرستان، ايلام، كرمانشاه، همدان و ايلام، سه غرفه نيز اختصاص به كتاب و برخي محصولات محلي مانند ماشته و جاجيم داده شده كه مورد استقبال بازديدكنندگان قرار گرفت.
اكثر بازديدكنندگان روز نخست را مسوولان روابط عمومي ادارت لرستان تشكليل مي‌دادند و اين جاي بسي خوشحالي است كه اين كه قشر سعي دارند دانش و اطلاعت خود را در حوزه‌ي رسانه افزايش دهند.

نمایشگاه روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 9 تا 12 صبح و 16 تا 20 عصر برپاست. همچنين آيين اختتاميه و اهدا جوايز به برترين‌هاي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي غرب كشور از ساعت 9 و 30 دقيقه صبح روز چهارشنبه ششم خردادماه در تالار شهيد آويني ارشاد خرم‌آباد آغاز مي‌شود. 

۴۷۰ نفر در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور با ارسال بیش از هزار و ۵۰۰ اثر شركت كرده‌اند. بیش‌ترین تعداد شرکت کننده در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور را مربوط به استان لرستان است. بیش از ۵۰ درصد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره به خبرنگاران لرستانی تعلق دارد. تعداد شرکت کنندگان لرستانی که آثار خود را به جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور ارسال کرده اند ۲۷۰ نفر مي‌باشد. از استان همدان ۶۲ نفر، استان ایلام ۵۵ نفر، استان کردستان ۵۲ نفر و استان کرمانشاه ۴۱ نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

بنا بر پیشنهاد محمود کوماس‌جودكی از روزنامه‌نگاران لرستانی، چند تن از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در محل جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رو در روی خبرنگاران هم‌صنف خود نشسته و ضمن تشریح اقدامات گذشته‌، در خصوص برنامه‌های آینده‌ی خانه مطبوعات توضیحاتی بیان کردند.
همچنين خبرنگاران نیز سوالاتی در خصوص مباحث مختلف و چالش‌های پیش روی خود از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان پرسیدند كه دكتر کیانوش رستمی مدیر خانه مطبوعات، حسن نجفوند نایب‌رییس و رضا باقری‌طولابی سخنگو و عضو هیات مدیره خانه مطبوعات به نمایندگی از سایر اعضا در این جلسه حضور پیدا کردند و به آن‌ها پاسخ دادند.
در اين نشست برنامه‌ي کارگاه‌های آموزشی که با پی‌گیری‌های خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان لرستان در حاشیه‌ی نمایشگاه برگزار خواهد شد به شرح زير اعلام شد:
دوشنبه- چهارم خردادماه - ساعت 10 تا 12 کارگاه کاریکاتور و صفحه‌آرایی - مدرس: داود ياراحمدي
دوشنبه – چهارم خردادماه- ساعت 16 تا 18 – نگارش و ویرایش در مطبوعات - مدرس: كيانوش رستمي
سه‌شنبه – پنجم خردادماه- ساعت 10 تا 12 – شیوه ارتباط موثر در روابط عمومی و رسانه - مدرس: امیدعلی مسعودی
سه‌شنبه – پنجم خردادماه- ساعت 15 تا 17 – تاریخچه مطبوعات محلی غرب کشور و چالش‌ها و فرصت‌های فرا‌روی آن‌ها مدرس: كارشناس خانه مطبوعات كرمانشاه
سه‌شنبه – پنجم خردادماه – ساعت 17 تا 19 – بررسی چالش‌های مطبوعات محلی با حضور هیات رییسه اتحادیه مطبوعات محلی و خانه‌های مطبوعات کشور- مدرس: عضو هيأت رئيسه اتحاديه مطبوعات كل كشور
لازم به ذکر است به افراد شرکت کننده در این کارگاه‌ها گواهی رسمی اهدا خواهد شد.
 






رضا  طولابی و  رضا  جایدری
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا