یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: مفاهیم ادبیات لری شامل عدالت، پاکی، مهربانی و صداقت است.
به گزارش خبرنگار یافته، علی کورانی‌فر شامگاه شنبه در نخستین همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران‌زمین که توسط جهاد دانشگاهي لرستان در هتل جهانگردی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: ادبیات بومی لرستان بر گرفته از آیات قرآن، احادیث ائمه اطهار و دارای تجربه گران‌بهایی است که راه و رسم زندگی را نشان می‌دهد.
 همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران‌زمین
علي كوراني‌فر معاون استاندار لرستانوی بيان داشت: اگر اشعار و ادبیات لری را به زبان‌های دیگر باز گردانیم، مفهوم خود را از دست می‌دهند، چرا که این ادبیات مخصوص لرستان و لر زبان‌ها است.
کورانی‌فر خاطرنشان ساخت: بین نسل جوانان امروز ما و ادبیات کهن فاصله وجود دارد که می‌توان آن را به مثال 2 جزیره مستقل از هم دانست و ما بايد تلاش كرده و آن‌ها را به هم پیوند دهیم.
معاون استاندار لرستان افزود: صدا و سیما، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی باید تلاش کنند تا جوانان را به ادبیات لری پیوند دهند چرا که جوانان، سرمایه‌های کشور هستند.
فرماندار خرم‌آباد نيز در ادامه این مراسم اظهار کرد: انسان با توجه به اقلیم‌ها، زبان‌ها و گویش‌ها می‌تواند با زبان خود، زیبایی‌های خداوند را بیان کند.
حبیب‌الله خجسته‌پور افزود: ورود واژه‌های زیبا از ادبیات بومی به ادبیات محلی، نشان‌گر پیوند این دو پدیده است.
وی با بيان این‌که اگر ایران همانند فرش چهل‌تکه باشد، هر تکه زیبایی‌های خاصی را به فرش می‌دهد، افزود: لرستان با فرهنگ، اصالت کهن، موسیقی، ادبیات و ... بر غنا و زیبایی فرش 40 تکه ایران اسلامی می‌افزاید.
بین ادبیات لری و جوانان ما فاصله افتاده است/ رسانه‌ها تلاش کنند 


مصطفي  باقري / خرم‌آباد
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا