یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: شهید مطهری پیروی از عقلانیت را برگرفته از اعتدال می‌دانست‌.
به گزارش يافته، گودرز کریمی‌فر در سی‌ و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، افزود‌: شهید مطهری هیچ‌گاه دچار سطحی‌نگری نمی‌شد، شخصیتی به‌روز داشت و سخنرانی‌های ایشان برای مخاطبان همیشه تازگی از 21 معلم نمونه لرستان تقدير شد/ تقدير از 2 مدير قديمي آموزش و پرورش استانداشت.
وی تصریح کرد: تجربه، دیدگاه‌های علمی و شخصیت معلم، سه عنصری هستند که در یادگیری دانش‌آموزان حائز اهمیت است کما این‌ که ما از تجارب پیشکسوتان، نه در شعار، بلکه در عمل استفاده کرده‌ایم.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان افزود: معلمان ما شرایطی فراهم کنند که حماسه‌ای تحت عنوان "آموزش و پرورش، همدلی و هم زبانی" به‌وجود آید، کما این که سه عنصر در فرآیند یک معلم ایستایی، کارآیی و زیبایی است و منظور از  زیبایی یعنی  زیبایی در نظم، در برنامه‌ریزی، آراستگی و سخن گفتن معلمان است.
كريمي‌فر افزود: تجلیل از خانواده‌های فرهنگی شهید، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و دیدار با مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های ما در هفته معلم است.
وي گفت: ۲۶ هزار و ۷۲۱ نفر در مدارس لرستان مشغول به کار هستند که از این تعداد، سال گذشته هزار و ۳۹۵ نفر فرم‌های مربوط به مشارکت در انتخاب معلمان نمونه را بخش دانش، نگرش و مهارت پر کردند.
كريمي‌فر با بيان اين كه ۴۸۰ معلم منطقه‌ای، ۲۰ معلم استانی و یک معلم برتر کشوری به عنوان معلمان نمونه لرستان انتخاب شدند، افزود: مراسم بزرگداشت معلم نمونه در ۲۴ منطقه استان برگزار خواهد شد.
وی با بیان این که رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش به طور جدی پی‌گیر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمین هستند افزود: امیدواریم این طرح که بازمانده از دولت‌های گذشته است به بهترین نحو در دولت تدبیر و امید عملیاتی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با این که اگر در گذشته نسبت به بهبود وضعیت معیشتی معلمان گام‌هایی برداشته می‌شد امروز فرهنگیان با وضعیت بد معیشتی مواجه نبودند، گفت: مشکلات معیشتی فرهنگیان در کوتاه‌مدت قابل رفع نیستند و با این حال امیدواریم که این مشکلات با حمایت دولت و پی‌گیری‌های وزیر آموزش و پرورش ظرف 2 سال آینده رفع شوند.
کریمی‌فر با بیان این که آموزش و پرورش لرستان را نباید با آزمون و خطا اداره کرد‌، تصریح کرد: از تجربیات موفق و ناموفق مدیران ادوار مختلف آموزش و پرورش لرستان بدون توجه به گرایش‌ها سیاسی آن‌ها استفاده خواهیم کرد.
در ادامه این مراسم در یک اقدام ابتکاری از زنده‌یاد شیخ "عزیز‌الله ضیایی" پایه‌گذار آموزش و پرورش نوين خرم‌آباد و استاد "محمد‌حسن خشنود" اولین مدیر کل آموزش و پرورش لرستان پس از انقلاب تجلیل گردید‌. (تصوير زير)
 




معاون وزير: 5 هزار نيروي جديد در آموزش و پرورش استخدام مي‌شوند
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان آغاز حرکتی نوین در ارتقای معیشت فرهنگیان است.
حمیدرضا کفاش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان لرستان افزود‌: جهت‌گیری مجلس و دولت به سمت اولویت قرار دادن مسائل آموزش و پرورش است.
 وی با بیان این که جهت‌گیری مجلس و دولت به سمت در اولویت قرار دادن مسائل آموزش و پرورش است بیان داشت: مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند که آموزش و پرورش هنگامی اصلاح می‌شود نگاه به آن از هزینه‌ای به سرمایه‌ای تبدیل شود لذا این شاه‌کلید حل مشکلات در آموزش و پرورش است.
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش میزان تولید در حوزه آموزش و پرورش را نسبت به سایر بخش‌ها بالاترین میزان دانست و افزود: در این حوزه انسان تولید می‌شود و  انسان تربیت شده قیمت دارد لذا بایستی نگاه جامعه نسبت به مقوله تعلیم و تربیت تغیر کند و همه دریابند که انسان محور توسعه است.
کفاش ادامه داد: آن‌چه جامعه را متحول می‌کند و در آن انقلاب ایجاد می‌کند نیروی انسانی است لذا اگر این نوع نگاه در جامعه حاکم شود آینده خوبی می‌توان برای آموزش و پرورش متصور شد هر چند که خوشبختانه این جریان در کشور به وجود آمده است.
وی بر ضرورت رعایت انصاف از جانب فرهنگیان مبنی بر ارائه خدمات صورت گرفته توسط دولت یازدهم تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه جامعه در دست آموزش و پرورش و تقویت نیروی انسانی است و دولت برای استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون ردیف استخدام گرفته است.
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش تحصیلات تکمیلی و ارتقاء معلمان را اولویت اول دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: دولت طی دو سال گذشته گام‌های بلندی در حوزه آموزش و پرورش برداشته است که نباید این اقدامات مثبت را نادیده گرفت.
کفاش به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و افزود: این طرح برای ارتقاء معلمین در 4 گروه بوده و در حال حاضر برای ضابطه‌مندی این طرح اطلاعیه‌ای روی سایت روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش قرار داده شده و فرهنگیان می‌توانند نظرات خود را برای اجرای این طرح مطرح کنند.
وی با اشاره به این که طرح رتبه‌بندی معلمان آغاز حرکت برای رشد فرهنگیان بوده نه پایان آن بیان داشت: وزیر آموزش و پرورش کار غیرکارشناسی را نمی‌پذیرد و ما اجازه نخواهیم داد در این طرح ناعدالتی صورت گیرد.


 

دیدگاه‌ها  

#1 شا هرخی 1394-02-14 00:54
به نظر بنده چنین تجلیلی از مرحوم ضیایی در شان ایشان نیست
نقل قول کردن
#2 کاظمی 1394-02-14 01:19
سلام خدمت برادر ارخمند اقای کریمی مدیر کل اموزش وپرورش وبا تشکر از این ابتکار وتعهدی که دز قبا ل زحنات اقای عزیزالله ضایی انحام دادند چون قبل از ایشان هم مدیر انی بودند که از زحمات ایشان داشتند ولی هیچ تعهدی نشان نذادند
نقل قول کردن
#3 همشهری 1394-02-14 08:31
اقای مدیر کل تشکر افرین به خلا قیت و ابتکار شما دز مورد تجلیل از مرحوم ضیایی واقعا اصا لت وصدا قت خود را نشارا ثا بت نمودید
نقل قول کردن
#4 ا 1394-02-14 09:33
با سلام و تشکر از بانیان این مراسم و ضمن تشکر از آقای کریمی مدیر کل آموزش و پرورش که پس از گذشت نود سال از مرحوم ضیایی تجلیل کردند.
ضمنا با توجه به اینکه آشنایی نزدیکی با خانواده مرحوم ضیایی دارم هیچ کدام از فرزندان آن مرحوم از این مراسم خبر نداشته و هیچ گونه اطلاع رسانی در این خصوص به ایشان نشده است.
چه خوب بود چندروز قبل اطلاع رسانی میشود تا همه فرزندان و اقوام سببی و نصبی شرکت نمایند
نقل قول کردن
#5 کرم الهی 1394-02-14 10:15
اقای سایت یافته چرا انتقاد ها را روی سایت نمی گذاری ولی از طا یفه گر ایی خوب تعریف وتو صیف می کنی
.....................
یافته: به خاطر این که کسانی مثل شما هستند که با اسم‌های مختلف نظر می‌گذارند و خبر ندارند شماره ip آن‌ها در سایت ثبت می‌شود و دست آن‌ها برای ما رو شده ...
اخلاق را رعایت کنید و به جای تخریب دیگران با نام‌های مختلف، یاد بگیرید اگر حرفی و نقدی دارید آن را مثل دیگران با اسم و عکس خودتان در سایت منتشر کنید
نقل قول کردن
#6 فتحی 1394-02-14 18:23
درود بر سایت یافته
نقل قول کردن
#7 ضیایی 1394-02-15 18:27
سلام و روز بخیر.
تشکر میکنم از بانیان این مراسم و مسیولین محترم آموزش و پرورش لرستان که بالاخره از زحمات بانی گرانقدر فرهنگ لرستان تجلیل
نمودند. فقط ای کاش از قبل اطلاع رسانی میشد که فرزندان و نوه های ایشان نیز حضور می یافتند
نقل قول کردن
#8 ضیایی 1394-02-20 14:06
با سلام از زحمات مدیر کل آموزش وپرورش لرستان اقای کریمی فر برای تجلیل از بنیانگذار فر هنگ لرستان وبانیان مراسم قدردانی وتشکر مینماییم ولی متاسفانه به فرزندان اطلاع رسانی نشده بود تا در مراسم شرکت نما یند
نقل قول کردن
#9 ضیایی 1394-02-23 09:26
با سلام واحترام
از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان لرستان و کسانی که در برگزاری این مراسم تلاش کرده اند کمال تشکر دارم.واقعا جای تقدیر داره آقای کریمی فر که با گذشت این همه سال تنها مدیرکلی بود که به فکر این کار افتاد.
ضمنا اگه از فرزندان و نوه های مرحوم ضیایی اطلاع رسانی میشود تا همه در مراسم شرکت کنند خیلی بهتر میشود.باتشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا